Stránka 1 z 1
Vodní Intercooler
Napsal: 14 zář 2013, 17:54
od bigasi
Zdravas pánové.. Jelikož furt bádám jak u mého motoru X20DTL po implantaci turba z DTH navést vzduch páč seriová cesta se mi zdá šíleně dlouhá zvažuju instalaci vodního IC mezi motor a baterii a do nárazníku hodit další chladič z vlastní expanzí a natáhnout k IC vlastní okruh hnaný externim vysokotlakym čerpadlem které mi poskytne moje práce (Škoda Auto).. Osobně myslím že to nebude mít jediný zápor.. Chladící kapalina mnohem lépe přebírá a předává teplo tudíž by se mohlo povést i lepší chlazení stlačeného vzduchu..
Jaký je váš názor? Vodní ic bude z 3mm ALU plechu kterým bude obvařen tepelný výměník (použiji olil cooler z nové oktávky) o velikosti 25-15-5 a chladit budu nejspíše chladičem z nějaké motorky velikost 45-25-5.. Jako chladivo bych použil tipický červený fridex...
Re: Vodní Intercooler
Napsal: 14 zář 2013, 21:10
od Respo
trochu OT:
Nebude jednoduchšie a hlavne si myslím že aj efektom velmi porovnatelné na intercooler placnuť ventilátor ktorý pojde furt ?
odber elektriky budeš mať aj tak ( zníženie výkonu ) či tam budeš mať čerpadlo alebo vetrák
alebo pouvažuj a radšej umiestni intercooler na nejaké miesto z náporom vzduchu ( aspoň nebudeš uberať výkon žiadnou elektrikou )
taký typ čo ma teraz napadlo ... tuším mercedes viano má hrubý a nízky intercooler ktorý by ti mohol pasovať presne do spodnej mriežky ( pod ŠPZ )
buď zohnať z vrakaču alebo kúpiť a máš po probléme ( velká plocha riadne chladená ) k tomu si vymeň hadice ( hadice sa nafukujú ) za trubky a nahoď úsmev
Re: Vodní Intercooler
Napsal: 14 zář 2013, 21:39
od bigasi
Jo ale spočítej si kolik metrů 60mm roury ti musí turbo nafoukat vzduchem a stlačit na potřebnej tlak než se to dostane k sání.. Ono když sem tenkrát dělal LETko v Astře F tak blbej metr mi posunul dobu kdy turbo tlačilo fullboost z 3000 na 2600ot... Navíc to vodní čepradlo z Fauvé má odběr nějakých 20W což neni opravdu moc přitom má průtok kolem 220l/min což je skvělé (teď si nejsem jistý doplním až se dostanu do práce) další věc.. Co se ti bude tahat líp? 3/8 opletená hadice pro vodu nebo 60 nerez/alu trubka + kolena a spojky z hadice který akorát dělají pulsaci ve vedení vzduchu? Další pro vodního IC je že chladící kapalina mnohem lépe váže a předává teplo od ALU výměníku než vzduch takže bych měl dosáhnout i chladnějšího vzduchu = více kyslíku na kg vzduchu (Jak je známo chladnější vzduch obsahuje více kyslíku taky proto se od turba chladí)..
Vodním IC bych tedy měl být schopen dostat do sání požadovaný přetlak v kratším čase navíc i chladnější. A pro montáž je i tento system jednodužší (sice o 2 hadice navíc ale o dost méně 60trubky...
Nad tímto systémem jsem začal přemýšlet právě kůli nenalezení idealního místa pro uchycení klasického intercooleru v závyslosti na délce vedení vzduchu...
Re: Vodní Intercooler
Napsal: 14 zář 2013, 22:00
od bigasi
Jednoduše se jedná o tento systém
A celý IC vypadá nějak takto:
Re: Vodní Intercooler
Napsal: 15 zář 2013, 04:25
od Respo
Re: Vodní Intercooler
Napsal: 15 zář 2013, 09:40
od petanek192
husty jsem zvedav na kolik to vyjde . A zda to bude makat jak ma kazdopadne .... zvazuju na 2.2dti vetsi turbo tak ve spojeni s timhle + dodatecne odladeni jednotky by nemuselo byt spatne
Re: Vodní Intercooler
Napsal: 15 zář 2013, 10:07
od bigasi
čínský "jebky" na ebay kolem 6000tis... Jelikož umim svářet hliník a dělám ve škodovce tak pro mě nejdražší část bude chladič z moto co půjde do nárazníku pohybují se kolem 3000 =( jinak alu plech a vše ostatní do 1500.. Pak sem nahodim fotky =)
Re: Vodní Intercooler
Napsal: 22 zář 2013, 22:02
od JRD McLAREN
nooo na toto som zvedavyyy ...