Stránka 1 z 2
Derestricted airbox, Vectra C inlet pipe - názory+zkušenosti
Napsal: 11 črc 2011, 13:57
od kroup
Zajímá mě váš názor na tyto úpravy. Na zahraničních fórech je to dost propíraná věc. Co vy si o tom myslíte? Setkali jste se s tím? Udělali jste to na své Astře?
How to derestrict the airbox (anglicky)
How to fit a Vectra C inlet pipe (anglicky)
Můj názor:
Už od začátku co Astru mám jsem si všimnul, že pokud chci prudce zrychlit, dosáhnu lepšího výsledku v případě že plynule sešlápnu plyn až na podlahu, řekněme tak v průběhu 1 až 1,5s, než když plyn hned naplno sešlápnu (tj. skoro v okamžiku). V takovém případě se auto na chvíli jakoby zahltí (nevím, jak lépe to popsat, než jako situace, kdy chcete rychle něco říct, ale předtím nejdřív polknete, schválně si to zkuste
)
Po tom co jsem si přečetl něco k tématu úprav sání vzduchu jsem dospěl k názoru, že na vině je právě nedostatečná kapacita sání pro takový extrémní případ, jako okamžitý plný plyn. To způsobí krátký výpadek přísunu dostatečného množství vzduchu (ono "polknutí"). Takže věřím, že na tom něco je.
Na druhou stranu výsledek takové úpravy se podle mě pohybuje v někde v těžko měřitelných mezích a je potřeba vzít v potaz taky silně subjektivní placebo efekt. Proto tohle téma, zajímá mě váš názor.
PS: pro ty co nečtou podpis pod příspěvkem: Z16XE
Re: Derestricted airbox, Vectra C inlet pipe - názory+zkušen
Napsal: 11 črc 2011, 15:05
od Miro.design
cus takovahle vec uz me napdla vymenit proste tu nasosnou rouru za vetsi co to udela, ale bal sem se co na to vaha vzduchu
najednou tam bude vic vzduchu a ona se zblazni
kazdopadne uprava je to zajimava, ted de wo to kdo to zkusi a rekne nam co to dela nebo nedela
Re: Derestricted airbox, Vectra C inlet pipe - názory+zkušen
Napsal: 10 srp 2011, 16:25
od kroup
Tak jsem se do toho pustil. Asi před dvěma týdny jsem vybrakoval ty dvě trubky z airboxu a dnes jsem se dostal i k tomu, že jsem vyměnil tu trubku vstupu vzduchu za větší z naftové Vectry.
Re: Derestricted airbox, Vectra C inlet pipe - názory+zkušen
Napsal: 10 srp 2011, 17:37
od Shuya
No váha vzduchu nato nič, pokial nechአprietokomer na svojom mieste, spraviť custom trubku, až ku klapke nieje probléma myslím že aj priemer je docela jedno aký to má. No však na takéto veci by som volil asi celé sanie, napr lexmaul... ale na bežné nešportový úČel si myslim stáči origo airbox vyhodiť. Namiesto neho dať otvorený filter, šišku, ktorá bude stále mastná, a bude sa onu človek riadne starať. V tomto pripade však pribudajú 2 daľšie podľa mna dôležité veci. Prva je odtienenie filtra, aby to netahalo teplý vzduch od motru, mam vyskusane, sala od zvodov nehorazne teplo aŽ k filtru, takŽe vymyslieť nejaké odtienenie, a druhá možno ani nie tak strašne potrebná vec je vymyslieŤ prívod chladného vzduchu avŠak, myslím si Že aj povodná trubka, resp tá z VECE môže na tento úČel dobre poslúžiť. A pokiaľ to je dobre odtienené tak to bude asi aj dostačujúce. Moj názor na tie úpravy v návodoch, áno má to účel a môže to pomôcť ale myslim že to nemá aŽ taký efekt ako úprava ktorú som popísal.
Re: Derestricted airbox, Vectra C inlet pipe - názory+zkušen
Napsal: 10 srp 2011, 17:50
od mirda2908
to je skoro to iste kdyby si vybral ten box s filtrem a das tam te sportovni hrib taky nasava vic vzduchu a nic to neudela
Re: Derestricted airbox, Vectra C inlet pipe - názory+zkušen
Napsal: 09 zář 2011, 23:49
od Shuya
otvorene sanie ma vpliv na zvuk a tak isto aj vykon auta, ale nieje to ze len nahodis hryb a juhuuu, kedvnemas odtienene sajes teply vzduch. znizenie vykonu citelne....
Re: Derestricted airbox, Vectra C inlet pipe - názory+zkušen
Napsal: 15 úno 2012, 12:52
od kubeSRi
D neska du na to hodim tam to vetsi nasavani a pak kupim filtr a udelam to derestricting v boxu
Re: Derestricted airbox, Vectra C inlet pipe - názory+zkušen
Napsal: 15 úno 2012, 14:53
od ála
kdes to nasavani sehnal? nebo to mas zase nake homemade?
Re: Derestricted airbox, Vectra C inlet pipe - názory+zkušen
Napsal: 15 úno 2012, 17:32
od kubeSRi
homemade
jak jinak z puvodniho sani odstranit ty plasty co vedou do prázdna a pak zvětšit tu díru na nasávání, až to udělám budou fota
Re: Derestricted airbox, Vectra C inlet pipe - názory+zkušen
Napsal: 29 úno 2012, 10:23
od kubeSRi
takže pustil sem se do toho ale proběhlo pár zdokonalení...už dnes fota u mě silver bullet projektu
Re: Derestricted airbox, Vectra C inlet pipe - názory+zkušen
Napsal: 29 úno 2012, 11:32
od boulder
To je zas kokotina. Pro motor co se týče téhle úpravy je to dáno jasně. Co nejvíc a nejrychleji co možná nejstudenější vzduch dostat do váhy vzduchu. To znamená sportovní filtr odstínit teplotu od motoru a svodů navést náporově vzduch nejlépe už z masky nebo nárazníku. K tomu ještě izolovat svody páskou thermotec. Ale pokud to bude jediná úprava tak bych se na to ruvnou vykašlal. Nárůst výkonu bude tak cca 1 procento. Pak samozdřejmě jiné sání Výkon cca o 10 až 15 procent nebo čtyřklapku s mapovatelnou jednotkou ale to už víceméně jen pro závody. Pozor na tyhle úpravy nikdo nepočítá s tím že to auto jezdí celosezóně. Tzn, že v zimě je tenhle zásah spíš na škodu. Závodní auta se upravujou podle potřeb před každým závodem podle podmínek a stavu trati, tím pádem jim to funguje podle mapy která je nahrána do jednotky adt....
Re: Derestricted airbox, Vectra C inlet pipe - názory+zkušen
Napsal: 29 úno 2012, 13:40
od kubeSRi
to my ale víme co je třeba tady jde o to zkusit svoje
...kokotina je co píšeš shazuješ tuto úpravu a píšeš o něčem co nakonec stejně na auto se kterým denně jezdím nemůžu dát..ale ta páska na svody a vylepšené stínění udělám i sport filtr si dám protože CHCI!!!
Re: Derestricted airbox, Vectra C inlet pipe - názory+zkušen
Napsal: 01 bře 2012, 05:36
od boulder
Když je kokotina co píšu. Proč příkladně kadett jednobod má v nátrubku na filr bimetalickou membránu která podle teploty přepouští studenej vzduch za tepla a teplej od svodů když je zima? A tady ta úprava co je o ní řeč zde je zbytečná, nic to dělat nebude. On už sportovní filtr sám osobě nic moc nevyřeší. Navíc jak tak sleduju ty tvoje zásahy asi je zbytečné se nějak vyjadřovat. Zbytečně mrvíš auto s nulovým přínosem. Kdybys to aspoň udělal z uhlíku když už si dáš tu práci, aby to bylo pěkný když otevřeš kapotu, tak neřeknu...
Re: Derestricted airbox, Vectra C inlet pipe - názory+zkušen
Napsal: 01 bře 2012, 06:52
od kubeSRi
to sem napsal protože si napsal že kokotina je tato úprava,přitom mě stála 150kč a je to trochu znát...ten systém co popisuješ má i felicia,žeprej aby se to líp zahřálo,v chladnu de do motoru teplý vzduch ale novější auta už to nemají
.....
dělám to pro vzhled a není to hotové...jenomže toto není bugatti forum,kde bych vzal uhlík? a vůbec tu čtyřklapku jak poposuješ,nevím jak ji namontovat a těžko bych na to měl peníze......vím že to co píšeš funguje jen je to profi úroven' a to tu nikdo na 12let starém autě dělat nebude
Re: Derestricted airbox, Vectra C inlet pipe - názory+zkušen
Napsal: 01 bře 2012, 14:09
od boulder
No když vidím co tě to stálo práce a vyhozenejch peněz tak mi nepříjde, že 3tisíce korun, (možná 4) za metr uhlíkového vlákna je tak moc při šířce 120. Navíc v tvém podání je konečný produkt dost sporný. V kostce, za moc peněz (nebo námahy), málo muziky. Vlastně žádná muzika. Tzn. že u motoru 1400 dva dny práce a nějakejch 5 peněz, přidá nějekejch 0 - 1 Kw. Je podle mě kokotina to vůbec dělat. A co se vzhledu týká, to konkrátně ty seš kapitola sama pro sebe. A bejt tebou jsem hrozně opatrnej co a komu píšeš, protože podle mě a podle toho co jsem viděl za tvou práci, bych tvůj názor rozhodně nebral jako bernou minci. Ale zase je to můj názor a ten taky nikoho nemusí zajímat.