Stránka 1 z 2
Rozsypany katalyzator
Napsal: 12 říj 2008, 20:01
od lstulajter
Zdravim,
mam par otazok k rozsypanemu katalyzatoru:
1; Ake je riziko, ked s tym dalej jazdim? Pripadne nejaky odhad, kolko sa da najazdit, kym to zacne robit problemy? Mozem si tym sposobit nejaku skodu okrem zvysenej spotreby, resp. zaplatenia odtahovky, ked to definitivne zdochne?
2; Na originalny katalyzator nemam. V servise mi spominali nejaky univerzalny, ktory stoji niekolkonasobne menej. Ma s tym niekto skusenosti? Prejdem s tym emisnou kontrolou? Pripadne ma nejake ine nevyhody?
Dakujem.
(rok vyroby 2000, motor X14XE)
Napsal: 12 říj 2008, 21:01
od Pico
Ni esom odborník ale rozsypaný kat, môže priniesť len zvýšenie výkonu. Nepočul som, že by to dohnalo motor až k nutnosti odťahu. Kopa ľudí jazdí a to, že má v háji kat zistí až pri STK.
Napsal: 12 říj 2008, 23:16
od Phrz
vem z vrakace klidne origo, no me nejspis rozsypany kat zpusobil prasknuti tesneni pod hlavou motoru
Napsal: 13 říj 2008, 01:42
od lstulajter
Pico píše:Ni esom odborník ale rozsypaný kat, môže priniesť len zvýšenie výkonu. Nepočul som, že by to dohnalo motor až k nutnosti odťahu. Kopa ľudí jazdí a to, že má v háji kat zistí až pri STK.
Moze sa to upchat. Tuto informaciu mam aj zo servisu, aj som sa s nou stretol na webe.
A ze ho mam v haji, pocujem po kazdom nastartovani.
Napsal: 13 říj 2008, 06:02
od bundeles
lstulajter píše:Pico píše:Ni esom odborník ale rozsypaný kat, môže priniesť len zvýšenie výkonu. Nepočul som, že by to dohnalo motor až k nutnosti odťahu. Kopa ľudí jazdí a to, že má v háji kat zistí až pri STK.
Moze sa to upchat. Tuto informaciu mam aj zo servisu, aj som sa s nou stretol na webe.
A ze ho mam v haji, pocujem po kazdom nastartovani.
Máš SZ - soukromá zpráva.
Napsal: 13 říj 2008, 17:44
od Salám
S rozsypaným nejezdit - jak se to ucpe, tak to pak nejede a lano..leda tak vysypat a jezdit úplně bez katu. Univerzál kat máme na sedanu druhým rokem a před prázdninama prošel regulérní technickou, takže by to mělo být v poho. Origo z vrakáče bych nebral, páč ten se může vysypat taky po 1tis. km. Nový je nový ikdyž neorigo
Napsal: 13 říj 2008, 18:55
od tappaja
Hlavne vysyp zavcasu, ta keramicka hmota s platinou je docela zadanej artikl ve sbernejch surovinach, za kilo se plati slusny penize.
Napsal: 13 říj 2008, 21:36
od Trdlo
Kat ti ucpe potrubí a v lepším případě to jen přestane jet a půjdeš na lano, nebo na odtahovku, v horším případě to odnesou svody, nebo těsnění pod hlavou.
Když kat jen vysypeš a zavaříš zpět, auto bude mít příšernej zvuk, něco jako wartburg a nepojede, nehledě na spotřebu...
Když kat vyřízneš a nahradíš jen trubkou, neprojdeš stk, nicméně budeš jezdit v klidu do stk, jen to nepojede.
Tím, že to nepojede, myslím to, že kluci od Adama mají asi spočítané odpory tvořené origo výfukem a bez těchto odporů, které odstraněním katu zmenšíš, to prostě nejen subjektivně ale i objektivně jde mnohem hůře za plynem.
Takže jsou de facto jen tři řešení, za prvé koupíš nový origo, což je cca 12tis., za druhé koupíš na vrakáči za cca 2.5tis jiný jetý (já na takovém jezdím už 2 roky, za tu dobu najeto cca 70tis. km, ale je to od kusu, může ti skutečně po 1tis. km odejít taky, a za třetí, koupíš univerzál kat, bere se to dle výkonu auta do 1.6, 1.6-2.0, 2.0-2.5... a průměru potrubí No a budeš mít nový, na stk úplně v poho, a cenovka je cca 2tis. plus kilčo v servisu za dva sváry.
Na uni můžeš kouknout třeba tady:
http://www.vyfukyonline.cz/Katalyzatory----univerzalni/
Napsal: 14 říj 2008, 11:58
od Phrz
kdyz se vymlati, tak to tak hroznej zvuk nema, do 3tis otacek neni poznat rozdil, kdyz se pomalu pridava plyn tak je to slyset malo i od 3tis ot, kdyz za to clovek veme tak je to zvuk jako kdyz nekdo prdi do hrnce
ale lidi se za mnou neotaceli a s tim mensim vykonem nesouhlasim, jde to podstatne lip do otacek, tah to ma lepsi, proste subjektivne to auto pusobi pruzneji, klidne bych si to tak nechal, kdyby to tak nesmrdelo jak stara stodvaca
z vrakace jsem samozrejme myslel z mladsiho auta, ja osobne jsem sehnal novy pres znameho v bosalu za 2500kc
Napsal: 14 říj 2008, 13:26
od Stand
Ano auto bez katalizátoru samozřejmně jezdí lépe, máme doma feldu 1,6 která má kat. na spony a nasazuje se jen na STK(z důvodu krátkých tras) jinak je tam na sponach trubka. zvouček to má krásný (jak z toho seriálu zmije).
Rozdíl je znát zejména ve vyšších otáčkach kdy je průchod spalin největší.
Ps.: Kat musíš uříznout až za lambda sondou ta na potrubí musí zůstat jinak to nepojede.
Napsal: 16 říj 2008, 19:28
od Trdlo
No nechci se s nikým přít, vím že u většiny aut to bez katu jede líp, ale moje X14XE v momentě nepřítomnosti katu jela podstatně hůř. A lambda v tom roli určo nehrála, tu mám na svodech.
Napsal: 16 říj 2008, 21:54
od Phrz
tak ja ma taky X14XE s lambdou taky na svodech a bez katu mi to tahlo lepe v hornich otackach
Univerzální katalyzátor.
Napsal: 17 říj 2008, 08:21
od Oliver
Já mám taky univerzální katalyzátor, dokonce jsem tam dal ten, co je pro motory do 2000ccm, STK jsem prošel bez problému.
Kup si tento:
http://www.vyfukyonline.cz/info/Katalyz ... bs---11078 , 100% ti bude fungovat na motoru X14 a taky na X16 bez problému.
Nebo plochý tento:
http://www.vyfukyonline.cz/info/Katalyz ... bs-1-11085 .
Re: Univerzální katalyzátor.
Napsal: 17 říj 2008, 21:33
od lstulajter
Oliver píše:STK jsem prošel bez problému.
Mate aj u vas emisnu kontrolu? U nas donedavna bola len STK, ale posledny rok ci dva sa robi aj emisna kontrola, za kazdu je samostatna nalepka. STK-cky sa nebojim, len nieviem, ci maju tie univerzalne katalyzatory rovnaku kvalitu, ci prejdem emisnou kontrolou. Uz som si raz s tym autom uzil, ked som ho doviezol z Prahy a na Slovensku mi ho nechceli prihlasit, lebo nemalo "E"-cko a emisie nezodpovedali aktualnym (!) europskym normam.
Re: Univerzální katalyzátor.
Napsal: 18 říj 2008, 07:18
od Oliver
lstulajter píše:Oliver píše:STK jsem prošel bez problému.
Mate aj u vas emisnu kontrolu? U nas donedavna bola len STK, ale posledny rok ci dva sa robi aj emisna kontrola, za kazdu je samostatna nalepka. STK-cky sa nebojim, len nieviem, ci maju tie univerzalne katalyzatory rovnaku kvalitu, ci prejdem emisnou kontrolou. Uz som si raz s tym autom uzil, ked som ho doviezol z Prahy a na Slovensku mi ho nechceli prihlasit, lebo nemalo "E"-cko a emisie nezodpovedali aktualnym (!) europskym normam.
Tím "STK" jsem měl na mysli samozřejmě i EMISE, protože na STK tě nevezmou bez předchozí kontroly EMISÍ.
Ano u nás (ve Vlčnově) je v areálu servisu "ARAVER" zkušebna na emise a je zde taky zkušebna STK "DEKRA", vždy dělám obě zkoušky v jeden den, napřed emise a hned po emisích STK.