Stránka 1 z 1

prosím o radu - cukání motoru

Napsal: 25 zář 2008, 17:44
od speedy20v
Dobrý den, mám astru G 1.4 16V, rok 2003 najeto 105 000km.
Při určitých otáčkách cca 2000 motor cukne chvilí nejede a pak jak se dostane do vyšších jakoby nic. Dělalo to dřív míň, teď už se dá říct, že cuká kdy se mu zachce pod 2000 otáčkama, nad je hodnej a nic. Jeden známej mi radil vyměnit klapku u motoru, prý když se hodně jezdí v nižších otáčkách, tak se tam vyšoupe dráha po které se ta klapka otevírá a tohleto to pak dělá. Myslíte že je to možný, když má auto relativně málo najeto? Nebo co by jste mi poradili? Auto je pravidelně servisované ve značkovém servisu, kde si s tím ale neumí poradit, jednotka chyby údajně nehlásí... jestli třeba váha vzduchu. Taky vím, i když se to samozřejmě nesmí, že auto bylo 2x kvůli slabé baterce roztláčeno, aby naskočilo.... :(
Děkuji za každou radu...

Napsal: 25 zář 2008, 18:03
od Okura
spíše egr ventil
s elektronickou klapkou v celku nic neuděláš, je to drahá sranda

Napsal: 25 zář 2008, 18:05
od manli2
to mi dělá taky mrcha.... ale já mám mrtvou
lambdu a diravej výfuk....

Napsal: 25 zář 2008, 18:32
od Okura
to máš taky Zetkovej motor?
kde máš díru u svodu ?

Napsal: 25 zář 2008, 18:48
od manli2
x, vlnovec

Napsal: 30 zář 2008, 19:39
od jonyr
lambdasonda by mohla být ovlivněna tou dírou ve výfuku proto by mohla být v závadách

Nalej si do nádrže přípravek do benzínu od Wurt nebo Normfest ( vx 100)
Jestli se to zlepší zopakuj ještě jednou a máš klid

Napsal: 01 říj 2008, 17:54
od speedy20v
No vlnovec jsem měl taky prasklej a myslel jsem si, že je to tím, ale po výměně za nový to dělá pořád. Zkusím nalít nějakou tu sračku do nádrže. A ten egr ventil se dá sehnat nějak levně?

Napsal: 01 říj 2008, 19:02
od Oliver
Hmm, těch příčin může být více, jednou z nich může být jenom znečistěná klapka, nebo nečistoty v sacím potrubí!
Jenom pozor při čistění, je lepší celé sací potrubí odmontovat a čistit mimo vůz, jinak může přijít k tomu, že zanesete katalyzátor a je zaděláno na další problém!!!
Další možnou příčinou může být i čidlo podtlaku sání na sacím potrubí! (u mého vozu tomu tak bylo a v servisu mě díky blbosti mechanika odrovnali jak katalyzátor, tak lamdasondu za katem!!).
Případně může být jenom prasklá nějaká hadička, která vede do klapky, nebo odvětrání nádrže.
Chce to pořádně všechno projít, podívat se na každou hadičku, na každý spoj el.rozvodů, i špatně nasazený konektor, nebo zoxidovaný, může být tou příčinou cukání.U každého vozu to může být něco jiného.