Stránka 1 z 1

motor se dusí

Napsal: 08 zář 2008, 09:27
od miq
mám potíže s astrou .
Po jízdě po dálnici po tom co sjedu se mi jakoby "zakucká" motor ,auto zaskáče a dokonce se stalo že i chcípne . jako by se začalo dusit rozsvítí se kontrolka emise .
Tento problém se mi poprvé přihodil již asi v březnu. poprvé to bylo docela akutní a auto už ani normálně nejelo skončil jsem v servisu opl :cry: , kam jsem byl potupně odtažen. výledek byl vyčištění EGR který byl zanesen a na výměnu to podle mechanika nebylo . nicméně problém trval takže jsem vyměnil pak už to bylo v pohodě .
Až do ted to same sjedu z dálnice a za nákou chvíli se motor zakucká zaškube má tendenci chcípnout. je to tak akutní že pokud to hned nepřestane je nutný hned zastavit.
jestli je problém v EGR snad ,ale přeci nebudu měnit každý půl rok EGR ventil .
Je možný že mám špatný styl jízdy a prostě to zanesu sazema jak jsem se zde dočetl. Jezdím převážně 90% ve městě . před první výměnou jsem řadil tak ve 2500-2900 otáčkách co ž asi byla chyba a proto ten první EGR odešel . Ted se snažím po zahřátí řadit 3000-3500 mimo město i výce ono o praze to moc nejde.

snažil jsem se co nejlépe popsat co a jak a prosím za jakoukoliv radu .

Napsal: 08 zář 2008, 09:40
od rychlyradim
jestli máš vyměněný EGR ventil za nový tak zkusit co mě napadá palivový filtr jestli ho tam už nemáš taky dost dlouho :?

Napsal: 08 zář 2008, 09:43
od miq
palivový filtr měněný :( na jaře

Napsal: 08 zář 2008, 10:07
od m1lan
K tym otackam: Ak si jazdil 2500-2900 tak si myslim ze si nic nemohol zaniest, to su normalne otacky pri ktorych motor nedusis.
Tiez by som to tipoval na ten filter,skus este sviecky pozriet...

Napsal: 08 zář 2008, 14:34
od miq
v červnu jsem byl v servisu a svíčky ok. Rikaly že měnil jen jednu ta byla náká špatná / ted mě napadá jestli se nemaj měnit všechny spolu/ pak jsem byl s astrou v itálii najeto přes 2 000 km auto v poho jelo žádný problem.

filtr palivový jak jsem psal tak měněný v březnu i s olejem . A po výměně jsem měl jakoby menší reakci na plyn . tak jsem reklamoval nepřišli na to čím to je vyčistily klapku zkontrolovaly filtr jestli neni třeba otočený + diagnostika . Pak se tah zlepšil jen ve mně zůstal takový divný pocit že řeba ten filtr je špatný a říkal jsem si že ho příště pro jistotu vyměním . Nicméně dotedka to šlo ok .

Napsal: 08 zář 2008, 21:34
od Trdlo
Možná blbej nápad, ale nemáš vysypanej kat? Když se ta hmota v něm rozbije, dokáže ucpat výfuk natolik, že je neprůchodný a díky tomu pak auto chcípá, musí se občas zastavit a počkat, než spaliny někam utečou a pak to zase chvíli jede. Ale říkám je to jen nápad.

Napsal: 09 zář 2008, 10:41
od miq
To nevím . A ani nevím jak se vysypaný katalizátor poná.

Napsal: 09 zář 2008, 11:34
od spermin
kat to asi nebude, to by nemohl jezdit za vyšších otáček :?

Napsal: 11 zář 2008, 08:12
od miq
Tak jsem vyčistil AGR ventil. A po projetí po dálnici tam a zpět se to nezacukalo takže pohoda . Dneska vyčistím ještě klapku tak pro dobrej pocit ,ale zdá se že mám po prolému . Doufám že to chvilku vydrží. Mám pocit že ten ventil těžce rozdýchává ježdění po Praze. Jo a ještě jsem koupil novej vduchovej filtr . První trasa tam se starým filtrem ,auto v pohodě sjelo z dálnice a necukalo jako jindy. pak výměna filtru a cesta na zpět a taky dobrý. Při první jízdě jsem hodně tocil otáčky až k 6000. když jsem jel zpátky jel jsem normálně 130 bez vytáčení tak aby šel jako vždycky. Za nákej čas písnu jestli je to OK či KO .

Napsal: 13 zář 2008, 10:41
od Phrz
ja jsem s castacne vysypanym katem jezdil po dalnici a do kopce to zpomalovalo cca za 130 na 100 a pak kdyz jsem sjel tak se to dusilo jak prase a celej motor se klepal