Cukani motoru - u me vyreseno
Napsal: 04 zář 2008, 16:11
Zdar, konecne se mi podarilo vyresit problem s cukanim motoru, proto tu chci napsat svoje poznatky treba to nekomu pomuze.
Muj problem byl vyresen vymenou Ventilu odvetrani palivove nadrze - blbost za 1200 Kc. A vlastni vymena na 10 minut.
Cukani motoru sem resil asi pres 1/2 roku, mezitim auto navstivilo 2 servisy, oba auto pripojili na diagnostiku a vse zhledali ze je OK - to znamena ze auto necuka, ale neumim poustet spojku.
Take probehlo vycisteni Krokac/klapka/EGR s lehkym zlepsenim.
Nakonec jsem po precteni diskuzi jako prvni vymenil AGR/EGR ventil, nicmene vse zustalo pri starem.
Takze jsem premyslel co dalsiho by to mohlo byt a na D-FENS sen nasel clanek "Za tri sta rynskych vergl" Kde popisuje problem kde fabia zere 10 litru na 100, diagnostika nehlasi nic a problem byl v hadicce vedouci k Ventilu odvetrani palivove nadrze. Tohle me nakoplo tim spravnym smerem.
Chovani meho auta:
1. Cukani motoru pouze pri rozjezdech a v nizskych otackach po prekroceni 2500 ot. motor jede jako hodiny, pripadne stacilo pred rozjezdem motor trochu na volno vytocit nad 2500 ot
2. Dlouhe startovani
3. Volnobeh pulzuje nedrzi konstantni otacky
4. Auto zere cca 9-10l / 100km at jezdim kde jezdim
5. Trochu me zmatlo ze kdyz bylo auto studeny tak bylo vse v poradku, po zahrati obvykla cukatura, dokonce se zdalo ze to nekdy dela a nekdy nedela...
Take jsem si vzpomnel ze pred 3/4 rokem me auto tzv. "cvakalo" pri pridani plynu, coz bylo prave zpusobeno tim ventilem (da se jednoduse zjistit odpojenim toho ventilu a nastartovanim). Nasledne cvakani z niceho nic zmizelo takze sem to prestal resit - CHYBA!!! . Take sem si dal dohromady ze tehdy nekdy auto zacalo vic zrat - prikladal sem to tomu ze musim davat vic plynu.
Takze pokud nekdo potka podobne cukatury, zkuste ventil odvetrani palivove nadrze... A verte ze v servisu vam nepomuzou (maximalne od penez - aspon ty v Brne)
Cukature Nezdar!
Muj problem byl vyresen vymenou Ventilu odvetrani palivove nadrze - blbost za 1200 Kc. A vlastni vymena na 10 minut.
Cukani motoru sem resil asi pres 1/2 roku, mezitim auto navstivilo 2 servisy, oba auto pripojili na diagnostiku a vse zhledali ze je OK - to znamena ze auto necuka, ale neumim poustet spojku.
Take probehlo vycisteni Krokac/klapka/EGR s lehkym zlepsenim.
Nakonec jsem po precteni diskuzi jako prvni vymenil AGR/EGR ventil, nicmene vse zustalo pri starem.
Takze jsem premyslel co dalsiho by to mohlo byt a na D-FENS sen nasel clanek "Za tri sta rynskych vergl" Kde popisuje problem kde fabia zere 10 litru na 100, diagnostika nehlasi nic a problem byl v hadicce vedouci k Ventilu odvetrani palivove nadrze. Tohle me nakoplo tim spravnym smerem.
Chovani meho auta:
1. Cukani motoru pouze pri rozjezdech a v nizskych otackach po prekroceni 2500 ot. motor jede jako hodiny, pripadne stacilo pred rozjezdem motor trochu na volno vytocit nad 2500 ot
2. Dlouhe startovani
3. Volnobeh pulzuje nedrzi konstantni otacky
4. Auto zere cca 9-10l / 100km at jezdim kde jezdim
5. Trochu me zmatlo ze kdyz bylo auto studeny tak bylo vse v poradku, po zahrati obvykla cukatura, dokonce se zdalo ze to nekdy dela a nekdy nedela...
Take jsem si vzpomnel ze pred 3/4 rokem me auto tzv. "cvakalo" pri pridani plynu, coz bylo prave zpusobeno tim ventilem (da se jednoduse zjistit odpojenim toho ventilu a nastartovanim). Nasledne cvakani z niceho nic zmizelo takze sem to prestal resit - CHYBA!!! . Take sem si dal dohromady ze tehdy nekdy auto zacalo vic zrat - prikladal sem to tomu ze musim davat vic plynu.
Takze pokud nekdo potka podobne cukatury, zkuste ventil odvetrani palivove nadrze... A verte ze v servisu vam nepomuzou (maximalne od penez - aspon ty v Brne)
Cukature Nezdar!