Stránka 1 z 2

Cukani motoru - u me vyreseno

Napsal: 04 zář 2008, 16:11
od Riki
Zdar, konecne se mi podarilo vyresit problem s cukanim motoru, proto tu chci napsat svoje poznatky treba to nekomu pomuze.

Muj problem byl vyresen vymenou Ventilu odvetrani palivove nadrze - blbost za 1200 Kc. A vlastni vymena na 10 minut. :?

Cukani motoru sem resil asi pres 1/2 roku, mezitim auto navstivilo 2 servisy, oba auto pripojili na diagnostiku a vse zhledali ze je OK - to znamena ze auto necuka, ale neumim poustet spojku.
Take probehlo vycisteni Krokac/klapka/EGR s lehkym zlepsenim.
Nakonec jsem po precteni diskuzi jako prvni vymenil AGR/EGR ventil, nicmene vse zustalo pri starem.
Takze jsem premyslel co dalsiho by to mohlo byt a na D-FENS sen nasel clanek "Za tri sta rynskych vergl" Kde popisuje problem kde fabia zere 10 litru na 100, diagnostika nehlasi nic a problem byl v hadicce vedouci k Ventilu odvetrani palivove nadrze. Tohle me nakoplo tim spravnym smerem.

Chovani meho auta:
1. Cukani motoru pouze pri rozjezdech a v nizskych otackach po prekroceni 2500 ot. motor jede jako hodiny, pripadne stacilo pred rozjezdem motor trochu na volno vytocit nad 2500 ot
2. Dlouhe startovani
3. Volnobeh pulzuje nedrzi konstantni otacky
4. Auto zere cca 9-10l / 100km at jezdim kde jezdim
5. Trochu me zmatlo ze kdyz bylo auto studeny tak bylo vse v poradku, po zahrati obvykla cukatura, dokonce se zdalo ze to nekdy dela a nekdy nedela...

Take jsem si vzpomnel ze pred 3/4 rokem me auto tzv. "cvakalo" pri pridani plynu, coz bylo prave zpusobeno tim ventilem (da se jednoduse zjistit odpojenim toho ventilu a nastartovanim). Nasledne cvakani z niceho nic zmizelo takze sem to prestal resit - CHYBA!!! :cry: . Take sem si dal dohromady ze tehdy nekdy auto zacalo vic zrat - prikladal sem to tomu ze musim davat vic plynu.

Takze pokud nekdo potka podobne cukatury, zkuste ventil odvetrani palivove nadrze... A verte ze v servisu vam nepomuzou (maximalne od penez - aspon ty v Brne)

Cukature Nezdar! :!:

Napsal: 04 zář 2008, 18:12
od tappaja
Zajimavy, jen pro jistotu, muzes sem hodit fotku, kde ten ventil je? Tusim li spravne, je mezi airboxem a pravym uchycenim tlumice?

Napsal: 04 zář 2008, 18:19
od Okura
nj je to styl autoservisuů, pokud je na diag vše ok, jsou bezradní.
Ale chybí jen další měření, a používání dalšího vybavení, které si bohužel žádný servis za drahé peníze nekoupí.

Napsal: 04 zář 2008, 18:43
od mexxo
Tiež by som rád vedel kde je ten ventil. Chystám sa vyčistiť klapku, krokáč a mám už nachystanú záslepku na AGR. Tiež mi to cuká, hlavne na 1a2 pri nízkych otáčkach. Mám nové rozvody, sviečky, olej a všetky filtre.

Napsal: 04 zář 2008, 19:07
od santik
tappaja píše:Zajimavy, jen pro jistotu, muzes sem hodit fotku, kde ten ventil je? Tusim li spravne, je mezi airboxem a pravym uchycenim tlumice?
Tam som aj ja nasiel neaky ventil.Ako teda vyskusat ci je dobry alebo zly?

Napsal: 04 zář 2008, 19:52
od Okura
no vyzkoušet, když přivedeš napětí 12V a zem, tak ventil musí cvaknout, tudíš pustí výpary, a když vypneš napětí musí kontakt odpadnout a zastavit proudění

Napsal: 04 zář 2008, 20:40
od tappaja
Jo a kdyz cvaka, tak je to vsechno v poradku? Ja ze slysim cvakani, tezko rict pri kterejch rezimech, spis nizsi otacky, dojezd na krizovatku, tak cvakne, pak kdyz se rozjizdim, stoupaj otacky a cvakne to tam.

Napsal: 04 zář 2008, 21:16
od Okura
to by mělo bejt ok, když přidáš plyn, měmí se tlak v sání, a jednotka upravuje tlak v nádrži. že aktivuje ventil.

Napsal: 05 zář 2008, 03:53
od xcarv
gde se dá ten neřád koupit ?
jdu do toho

Napsal: 05 zář 2008, 18:02
od santik
Okura píše:no vyzkoušet, když přivedeš napětí 12V a zem, tak ventil musí cvaknout, tudíš pustí výpary, a když vypneš napětí musí kontakt odpadnout a zastavit proudění
Mal by cvaknut aj ked iba zapnem klucik alebo sa musi stratovat?Ake hlasne je to cvakanie ked ho pocuje az do auta

Napsal: 05 zář 2008, 21:43
od Gallo
Taky jsem špicloval uši jak rys a nic jsem neslyšel. Jen cvaknutí xenonů.... :?

Napsal: 08 zář 2008, 16:39
od santik
Vie niekto zistit kod Ventilu odvetrani palivove nadrze?

Napsal: 08 zář 2008, 21:55
od mexxo
Gallo píše:Taky jsem špicloval uši jak rys a nic jsem neslyšel. Jen cvaknutí xenonů.... :?
Ja som uši naťahoval dokonca vonku pri otvorenej kapote a počul som iba cvakanie od vstrekovačov. Skúšal som pridávať a uberať plyn a nič. Ale auto mi už necuká. Cez víkend som vyčistil klapku a zaslepil AGR. Teraz je to úplná paráda :)

odpovedi + doplneni...

Napsal: 09 zář 2008, 09:20
od Riki
Cukature NeZdar!

To tappaja: ventil je uchycen primo na krytu vzduchoveho filtru - aspon u me (X16XEL), takze je to presne tam kde pises.

Myslim ze problemove cvakani se projevuje jinak nez u tebe. U me to bylo tak ze to jelo jak rehtacka - pri volnobehu nic, pri pridavani plynu zacalo pravidelne cvakani, ktere se s pridavanim plynu zrychluje. je to jak kdybys mel na kole jak zamlada dratek pres spajchny, cim vic jedes tim vic to cvakalo - desna frajerina :)

Kontrola jestli to dela ten ventil je jednoducha, odpojis ho od konektoru a nastartujes a pridas plyn... pokud nic necvaka je to on! Nicmene pokud je Kaput tak necvaka tak ani tak :(

Tady mate kod ventilu na motor X16XEL rv. 2000 u me: Kod: 0807476 - Název: Ventil - Cena bez DPH: 1020,-

Akorat davejte bacha, me poprve rekli ze je pouze jedna moznost na mym motoru, dodali ventil, vyjdu ven a rikam si radsi to zkontroluju, rozbalim ho a cumim do auta a rikam ze ten ventil je nakej divnej! Mno tak se otocim a rikam prodavaci, ze tohle neni ventil na muj motor, tak se koukne jeste jednou do toho jejich programu a zjistil ze tam jsou 2 moznosti... Tak ta druha byla spravne....

Prvni ventil byl kod: 5807468 - ten u me nepasuje!!!

Napsal: 09 zář 2008, 12:41
od Jocker
ten ventil má nebo nemá cvakat? Já myslím že mi necvaká...