Stránka 1 z 2
Dochladzovanie motora(vody).
Napsal: 25 čer 2008, 21:56
od santik
Ked som dnes prisiel domov mal som teplotu cca 92-95°.Po vypnuti motora vobec nezaplo ventilator na dochladenie motora.Tak som otvoril kapotu a nastartoval.V nadobke na vodu ju po chvili zacalo varit a az potom pustil ventilator.Po vypnuti motora sa ventilator vypal tiez.Nemal by ostat ventilator bezat a dochladzovat motor(vodu).A je normalne ze vodu v nadobke zacne varit?(po otvoreni nadobky zacne voda stupat az vyteka von).
Napsal: 25 čer 2008, 22:20
od Chavron
Pri dizloch by to nemalo byt moc hrozive, ze voda prekroci bod varu. Pri benzine to uz znie podozrivo. DOchladzovanie motora je typicka pre VW. U oplov som sa s tym este nestretol.
Napsal: 25 čer 2008, 22:23
od santik
No to dochladzovanie bolo uz hadam pri feliciach.Kamaratovi co ma 1.4 astru to dochladzuje(ten zvuk postrehnem aj z 20m
)
Napsal: 25 čer 2008, 22:37
od Chavron
Mne to tiez dochladzovalo na VW Golf 3, 1.4. Inak felda a motor 1.4, to znie divne. Myslim, ze tam boli len 1.3 a 1.6, nie? a samozrejme diezel 1.9
Napsal: 25 čer 2008, 22:44
od santik
Chavron píše:Mne to tiez dochladzovalo na VW Golf 3, 1.4. Inak felda a motor 1.4, to znie divne. Myslim, ze tam boli len 1.3 a 1.6, nie? a samozrejme diezel 1.9
Treba lepsie citat
Napsal: 25 čer 2008, 22:49
od Chavron
SORRY, uz mi dnes oci nesluzia, to je tych 12 hodin za kompom
Napsal: 25 čer 2008, 22:56
od undertaker
mam AstruG 1.6 X16SZR a dochladzuje my to bezne...
Napsal: 25 čer 2008, 23:19
od Chavron
preco mne teda 2.0D nedochladzuje? VIe nam to objasnit niekto viac motorov znaly?
Napsal: 26 čer 2008, 00:18
od rychlyradim
Chavron píše:preco mne teda 2.0D nedochladzuje? VIe nam to objasnit niekto viac motorov znaly?
já se přidávám mě se též vypíná chlazení s vypnutím klíčku! už i u staré škoda 120 bylo dochlazování jak tu píšetě..dívný mno
Napsal: 26 čer 2008, 07:27
od genius0011
undertaker píše:mam AstruG 1.6 X16SZR a dochladzuje my to bezne...
zvláštní vypnu klíček a vypne se i ventilátor taky mě to docela trápí trpí tím celá soustava přetlakem
Napsal: 26 čer 2008, 07:35
od mexxo
Tiež sa mi to vypne s klúčom. Len raz sa mi stalo, že to dochladzovalo aj samo a bez klúča. To som sa zase bál či sa niečo nepokazilo, keď to zrazu funguje správne...
Je možné, že by to dochladzovalo až fakt v extrémnom prípade???
Napsal: 26 čer 2008, 09:53
od Salám
A k čemu to "dochlazování" potřebujete? Myslíte, že ten větrák pomáhá s ochlazováním motoru když stojí? To si nemyslím..ochlazuje jen vodu v chladiči, což je k ničemu, když ta voda nekoluje oběhem (vypnutý motor).
Dále bych řek že soustava přetlakem netrpí, protože je tak konstruována a těch cca 120 stupňů by měla vydržet. A pokud někomu začala vařit voda při 95 stupních, tak to je něco špatně - právě díky tomu přetlaku ta voda nevaří i přes 100 stupňů.
Čili pokud nemáte problémy s chlazením a teploty máte ok, tak nehledejte chybu tam kde není.
Napsal: 26 čer 2008, 10:13
od undertaker
rozdiel bude asi v tom ze moj motor je este 8V a tam to tak bolo asi navrhnute aby dochladzovalo aj po vypnuti kluca na 16V tu uz je asi inac...
Napsal: 26 čer 2008, 10:18
od Pico
Mám 1.4 16 V r.v. 2007 a cca po 2 sekundách po vypnutí zapaľovania sa ventilátor chladenia prestane točiť. U Oplov je to normálne, robilo mi to aj pri Astre F. Takisto si myslím, že dochladzovanie vody v chladiči pri vypnutom motore nemá zmysel. Ale nie jo závada.
Napsal: 27 čer 2008, 11:55
od Maranelo
no a ja som za 3 roky svoj ventilator ani nepocul ist. a to aj ked to pekne dupem cez kopce rucicka vody sa splha takmer k 100 stupnom a ked zastavim a pozrem na ventilator tak nebezi. nerozumiem tomu pritom mam vody dost termostat ok ale ventilatory nechladia. A to ze su ok viem urcite lebo pri testovani chladiacej sustavy cez PC bezia bez problemov.