Dochladzovanie motora(vody).

Spotřeba, rozvody, termostat, výměna oleje a další rady
Pravidla fóra
Tato kategorie byla zamčena, protože většina z Vás psala do hlavní kategorie i když zde jsou ty podsekce, takže teď už koukejte pořádně do jaké sekce Váš příspěvek patří. Stávající příspěvky budou přesunuty do správných sekcí. Díky Milosh - admin
Uživatelský avatar
santik
Příspěvky: 889
Registrován: 27 úno 2007, 01:36
Bydliště: Trencin
Kontaktovat uživatele:

Dochladzovanie motora(vody).

Příspěvek od santik » 25 čer 2008, 21:56

Ked som dnes prisiel domov mal som teplotu cca 92-95°.Po vypnuti motora vobec nezaplo ventilator na dochladenie motora.Tak som otvoril kapotu a nastartoval.V nadobke na vodu ju po chvili zacalo varit a az potom pustil ventilator.Po vypnuti motora sa ventilator vypal tiez.Nemal by ostat ventilator bezat a dochladzovat motor(vodu).A je normalne ze vodu v nadobke zacne varit?(po otvoreni nadobky zacne voda stupat az vyteka von).
Astra G 1.8 5dv ´03 Elegance -----> SAAB 9-3 SS ´09 1.8t

Reklama
 

Uživatelský avatar
Chavron
Příspěvky: 657
Registrován: 10 črc 2007, 20:20
Bydliště: Slovensko - Zilina

Příspěvek od Chavron » 25 čer 2008, 22:20

Pri dizloch by to nemalo byt moc hrozive, ze voda prekroci bod varu. Pri benzine to uz znie podozrivo. DOchladzovanie motora je typicka pre VW. U oplov som sa s tym este nestretol.

Uživatelský avatar
santik
Příspěvky: 889
Registrován: 27 úno 2007, 01:36
Bydliště: Trencin
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od santik » 25 čer 2008, 22:23

No to dochladzovanie bolo uz hadam pri feliciach.Kamaratovi co ma 1.4 astru to dochladzuje(ten zvuk postrehnem aj z 20m :wink: )
Astra G 1.8 5dv ´03 Elegance -----> SAAB 9-3 SS ´09 1.8t

Uživatelský avatar
Chavron
Příspěvky: 657
Registrován: 10 črc 2007, 20:20
Bydliště: Slovensko - Zilina

Příspěvek od Chavron » 25 čer 2008, 22:37

Mne to tiez dochladzovalo na VW Golf 3, 1.4. Inak felda a motor 1.4, to znie divne. Myslim, ze tam boli len 1.3 a 1.6, nie? a samozrejme diezel 1.9

Uživatelský avatar
santik
Příspěvky: 889
Registrován: 27 úno 2007, 01:36
Bydliště: Trencin
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od santik » 25 čer 2008, 22:44

Chavron píše:Mne to tiez dochladzovalo na VW Golf 3, 1.4. Inak felda a motor 1.4, to znie divne. Myslim, ze tam boli len 1.3 a 1.6, nie? a samozrejme diezel 1.9
Treba lepsie citat :wink:
Astra G 1.8 5dv ´03 Elegance -----> SAAB 9-3 SS ´09 1.8t

Uživatelský avatar
Chavron
Příspěvky: 657
Registrován: 10 črc 2007, 20:20
Bydliště: Slovensko - Zilina

Příspěvek od Chavron » 25 čer 2008, 22:49

SORRY, uz mi dnes oci nesluzia, to je tych 12 hodin za kompom :lol: :lol:

Uživatelský avatar
undertaker
Příspěvky: 198
Registrován: 07 dub 2008, 12:46

Příspěvek od undertaker » 25 čer 2008, 22:56

mam AstruG 1.6 X16SZR a dochladzuje my to bezne...

Uživatelský avatar
Chavron
Příspěvky: 657
Registrován: 10 črc 2007, 20:20
Bydliště: Slovensko - Zilina

Příspěvek od Chavron » 25 čer 2008, 23:19

preco mne teda 2.0D nedochladzuje? VIe nam to objasnit niekto viac motorov znaly? :)

Uživatelský avatar
rychlyradim
Příspěvky: 2619
Registrován: 07 čer 2006, 15:30
Bydliště: Jihomoravský kraj - Blansko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od rychlyradim » 26 čer 2008, 00:18

Chavron píše:preco mne teda 2.0D nedochladzuje? VIe nam to objasnit niekto viac motorov znaly? :)
já se přidávám mě se též vypíná chlazení s vypnutím klíčku! už i u staré škoda 120 bylo dochlazování jak tu píšetě..dívný mno :roll:

Uživatelský avatar
genius0011
Příspěvky: 2289
Registrován: 24 říj 2007, 22:46
Bydliště: Třebíč
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od genius0011 » 26 čer 2008, 07:27

undertaker píše:mam AstruG 1.6 X16SZR a dochladzuje my to bezne...
zvláštní vypnu klíček a vypne se i ventilátor taky mě to docela trápí trpí tím celá soustava přetlakem :evil:
teď R Scenic 2.0 16v 103kw rv00
ex ASTRA 1.6 8v 55kw rv99 rip

Uživatelský avatar
mexxo
Příspěvky: 2388
Registrován: 22 led 2008, 00:46
Bydliště: Dubnica nad Váhom

Příspěvek od mexxo » 26 čer 2008, 07:35

Tiež sa mi to vypne s klúčom. Len raz sa mi stalo, že to dochladzovalo aj samo a bez klúča. To som sa zase bál či sa niečo nepokazilo, keď to zrazu funguje správne... :roll: Je možné, že by to dochladzovalo až fakt v extrémnom prípade???

Salám
Příspěvky: 1568
Registrován: 26 čer 2006, 14:56
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Salám » 26 čer 2008, 09:53

A k čemu to "dochlazování" potřebujete? Myslíte, že ten větrák pomáhá s ochlazováním motoru když stojí? To si nemyslím..ochlazuje jen vodu v chladiči, což je k ničemu, když ta voda nekoluje oběhem (vypnutý motor).
Dále bych řek že soustava přetlakem netrpí, protože je tak konstruována a těch cca 120 stupňů by měla vydržet. A pokud někomu začala vařit voda při 95 stupních, tak to je něco špatně - právě díky tomu přetlaku ta voda nevaří i přes 100 stupňů.
Čili pokud nemáte problémy s chlazením a teploty máte ok, tak nehledejte chybu tam kde není.

Uživatelský avatar
undertaker
Příspěvky: 198
Registrován: 07 dub 2008, 12:46

Příspěvek od undertaker » 26 čer 2008, 10:13

rozdiel bude asi v tom ze moj motor je este 8V a tam to tak bolo asi navrhnute aby dochladzovalo aj po vypnuti kluca na 16V tu uz je asi inac...

Uživatelský avatar
Pico
Příspěvky: 740
Registrován: 14 čer 2008, 19:16
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Pico » 26 čer 2008, 10:18

Mám 1.4 16 V r.v. 2007 a cca po 2 sekundách po vypnutí zapaľovania sa ventilátor chladenia prestane točiť. U Oplov je to normálne, robilo mi to aj pri Astre F. Takisto si myslím, že dochladzovanie vody v chladiči pri vypnutom motore nemá zmysel. Ale nie jo závada.
Astra II

Maranelo
Příspěvky: 350
Registrován: 29 říj 2006, 20:01
Bydliště: Košice, Slovensko

Příspěvek od Maranelo » 27 čer 2008, 11:55

no a ja som za 3 roky svoj ventilator ani nepocul ist. a to aj ked to pekne dupem cez kopce rucicka vody sa splha takmer k 100 stupnom a ked zastavim a pozrem na ventilator tak nebezi. nerozumiem tomu pritom mam vody dost termostat ok ale ventilatory nechladia. A to ze su ok viem urcite lebo pri testovani chladiacej sustavy cez PC bezia bez problemov.
Opel Astra G Cabrio 2.2 Dti

Zamčeno