Stránka 1 z 4

Kombinace typ motoru+zaslepený EGR - svítí/nesvítí kontrolka

Napsal: 05 čer 2008, 16:50
od Pleshoun
Napadlo mě udělat zde za vaší pomoci přehled, u kterých motorů lze zaslepit bezpečně EGR ventil aniž by svítila kontrolka motoru...

X14XE ... pravděpodobně nejde (může někdo potvrdit??)
X16SZR ... po zaslepení kontrolka nesvítí (zdroj undertaker)
Z14XE ... po zaslepení kontrolka nesvítí (zdroj Oliver)
Z16XE ... po zaslepení kontrolka nesvítí (zdroj Pleshoun)

X20DTL ... nelze zaslepit, při poruše nutno vyměnit (zdroj AstraMan)


Uvádějte vaši zkušenost... ať to pro ostatní zpřehledníme...

Re: Kombinace typ motoru+zaslepený EGR - svítí/nesvítí kontr

Napsal: 05 čer 2008, 18:14
od Oliver
Z14XE taky nesvítí

Napsal: 05 čer 2008, 19:05
od AstraMan
Motor X20DTL :arrow: nelze zaslepit, jediná možnost je koupit nový :idea:
EDIT: Tak pro jistotu ještě dopíši že na motoru X20DTL z roku výroby 1999 nelze zaslepit EGR vetil :wink:

Napsal: 05 čer 2008, 20:50
od Phrz
pockat ale to nezalezi jenom na motoru ale taky na roku vyroby ne? me alespon mechanik tvrdil ze to jde od 2001 :roll:
u me by to pry neslo x14xe r.v. 2000

Napsal: 05 čer 2008, 22:20
od Pleshoun
Phrz píše:pockat ale to nezalezi jenom na motoru ale taky na roku vyroby ne? me alespon mechanik tvrdil ze to jde od 2001 :roll:
u me by to pry neslo x14xe r.v. 2000
U tebe by to nešlo protože máš x14xe ne proto že je z roku 2000...
Vypadá to, že x-ové motory nejdou... může to někdo vyvrátit?

Napsal: 05 čer 2008, 23:44
od undertaker
X16SZR zaslepeny bez svietenia vsetko ide ok...

Napsal: 06 čer 2008, 08:09
od jaroslav120
X16XEL po zaslepeni svieti Rok vyroby 1998

Napsal: 30 črc 2008, 16:21
od Samothe
X16XEL zaslepeno a svítí rok výroby 2000

Napsal: 30 črc 2008, 17:48
od duff74
Mám X18XE1 a po zaslepení (asi 3/4 roku) to ani nebliklo. Takže v pohodě.

egr

Napsal: 30 črc 2008, 18:09
od arnie
chlapi jaky mam pouzit plech na zaslepeni?jaky material?

Napsal: 30 črc 2008, 20:48
od tappaja
Hlinik, treba 1mm, nekde sem cet, ze i hlinik z plechovky, ale to se mi zda malo.
Ale pozor, pokud mas EGR typ 1, muzes bez problemu pouzit to co sem psal, pokud mas typ 2, kdy to vyjizdi ven, tak musis udelat podlozku silnou, aby se ti nesprajcnul, pak by to hazelo chybu. Viz
http://www.postimage.org/image.php?v=Pq2oVVKA

Jo a ja si stejne nejsem jistej, jestli pri prepousteni tech vejfukovejch plynu neceka RJ od lambdy nejakou informaci, jakoze chudsi smes nebo tak neco. Myslim jako po dobu otevreni ventilu. Kdyz ho zaslepis, lambda nepociti zadnej ubytek, RJ dostane mylnou info a rozsviti chybu. To by mozna vysvetlovalo proc i po zaslepeni se stale rozsveci.

Anebo je vse OK, RJ neni tak inteligentni (nechci krivdit inzenyrum z Rüsselsheimu) a EGR je uz nacatej, respektive jeho merici cast, takze zaslepeni nepomuze.

Napsal: 30 črc 2008, 20:53
od rychlyradim
mně pořád vrtá hlavou jak projdete na emisích když si zaslepíte EGR :? v čem je fígl?!??!?!

Napsal: 30 črc 2008, 21:45
od tappaja
Ja to rozhodne zaslepovat nebudu, pro me je dulezity, aby to vsechno spravne fungovalo.

A funkci EGR ventilu je snizit obsah NO, kterej se stejne pri emisich nemeri.

A kdyby se meril, s napichlou diagnostikou jsem pri volnobehu nebo i pri zvysenejch otackach nedonutil EGR otevrit. Ale jak jsem se rozjel, uz kmital.

Napsal: 30 črc 2008, 22:44
od Gabrihell
duff74 píše:Mám X18XE1 a po zaslepení (asi 3/4 roku) to ani nebliklo. Takže v pohodě.
Kde si to zaslepil? priamo pod EGR-om alebo na bloku motora?

Napsal: 31 črc 2008, 00:06
od Harley
Na emisích je to úplně jedno. AGR bylo uvedeno do výroby aby snižovalo emise NOx ale paradox je , že AGR funguje dle typu motoru na volnoběh a částečné zatížení, ale největší tvorba nox je v plném zatížení, takže je to jen taková hračka k ho.nu a né pro zlepšení emisi.Na emisích občas není poznat ani vadný kat. nebo jde poznat ale stejně projde. Naše emisní normy jsou hodně benevolentní. ŘJ nepozná funkci AGR podle lambdasondy ale podle měřiče množství nasávaného vzduchu nebo MAP senzoru. Při otevřeném AGR totiž motor nasává část výfukových plynů a tím pádem na měřiči zjistí nižší hodnoty . Pokud je zaslepen, tak k poklesu hodnot na měřiči nedochází a proto to ŘJ vyhodnotí jako chybu a aktivuje kontrolku. Pro některé motory existuje SW pro vyřezení AGR z činnosti a orig. zaslepovací těsnění. HAUK !