Stránka 1 z 2
Zajímavý problém s hydroštely
Napsal: 21 kvě 2008, 18:38
od Michael Night
Zdravim kolegy, majitele Aster-G.Mám zajímavou závadu.Mám 1.4 16V r.v 11/98.Začaly mi cvakat hydroštely.Udělal jsem výměnu všech(mmj. oprava za 13 000kč, 10 000kč hydroštely a 3 000kč práce.Přivezl jsem auto domu (bral jsem ho se zahřátim motorem ze servisu, ne OPEL).Ráno jsem prišel k autu že pojedu do práce a ejhle, po startu to začalo cvakat znovu, stejný zvuk.Ale po cca 4 minutách to přestane a motor běží perfetkně.Mám na autě nalítáno 130 000 km.Opravdu nevim co by to mohlo bejt jiného.Máte někdo zkušenost??PLS poraďte.
Napsal: 02 čer 2008, 16:38
od jirka h
Byla ta oprava spojená s výměnou oleje? Jestli budeš měnit olej, udělej propláchnutí olejové nádrže a celého systému. Přípravek se dá koupit u pumpy a stojí za to proplachovat před každou výměnou oleje.
Napsal: 02 čer 2008, 17:36
od NOVON
Čau,pokud to necvaká zahřáté,tak to neřeš..Jinak těch 130 000km je podle mě dost sporných,spíš bych řekl 230 000km..130 je na výměnu hydroštelů dost málo..
Pokud jsi ještě neměnil od opravy olej,tak jej vyměn.Nic proplachovat nemusíš..
Napsal: 02 čer 2008, 19:42
od m1lan
kamarati cesi co su to hydrostely ???? nejako si to neviem prelozit...
ventily ??
Napsal: 02 čer 2008, 20:59
od Maranelo
hydrostely alebo váhatka/dufam ze som to dobre napísal/
. ak cvakaju za studena ale potom prestanu tak je malo oleja.
Napsal: 03 čer 2008, 08:53
od jirka h
NOVON píše:Čau,pokud to necvaká zahřáté,tak to neřeš..Jinak těch 130 000km je podle mě dost sporných,spíš bych řekl 230 000km..130 je na výměnu hydroštelů dost málo..
Pokud jsi ještě neměnil od opravy olej,tak jej vyměn.Nic proplachovat nemusíš..
...ale jen to proplachni, je to dobrá věc a můžeš mít dobrý pocit, že jsi pro motor udělal to nejlepší.
Napsal: 03 čer 2008, 22:09
od NOVON
Ach jo samý odborník tady:-l..No ale budiž...když proplach tak proplach..Kup teda nějaký levný olej 15W-40+nějaký přípravek čištění olejového systému,nalej to tam,ujeď pár km,ale vždy se drž návodu na tom přípravku,no a pak to vypusť a nalij nový kvalitnější olej..
Podle mě je to,ale zbytečné,pokud máš udělanou repas hlavy a měníš olej pravidelně...
Napsal: 03 čer 2008, 22:20
od NOVON
m1lan píše:kamarati cesi co su to hydrostely ???? nejako si to neviem prelozit...
ventily ??
HYDROŠTELY-hydraulická zdvihátka ventilů.Vymezují vůli ventilů proti váčkovému hřídeli.Vlastně nahrazují manuální kontrolu a seřizování vůle ventilů,jako tomu bylo u Š120,Favoritu a Felicií..Dneska se,ale výrobci motorů vracejí zpátky ke klasickému seřizování ventilů..
;-)
Napsal: 03 čer 2008, 22:48
od jirka h
NOVON píše:Ach jo samý odborník tady:-l..No ale budiž...když proplach tak proplach..Kup teda nějaký levný olej 15W-40+nějaký přípravek čištění olejového systému,nalej to tam,ujeď pár km,ale vždy se drž návodu na tom přípravku,no a pak to vypusť a nalij nový kvalitnější olej..
Podle mě je to,ale zbytečné,pokud máš udělanou repas hlavy a měníš olej pravidelně...
po nalití přípravku do olejového systému musí běžet motor cca 10 min. na volnoběh! takže žádné ježdění!
Napsal: 03 čer 2008, 23:27
od Trdlo
Heh, proplachovat, jo? No hezký. To už jsem neslyšel ani nepamatuju.
Jinak k problému, že Hydra cvakaj, než se natlakujou je naprosto normální.
Napsal: 03 čer 2008, 23:34
od NOVON
JIRKA H: Jsou různé přípravky na proplach a uvolnění karbonových úsad v motoru,tak že jsem psal držet se návodu na obalu..! Jinak mezi náma nevěřím ani jednomu z nich..!
TRDLO: Pokud není majitel auta hovado a mění olej pravidelně,tak proplachy nejsou nutné:-)..
Napsal: 03 čer 2008, 23:37
od Trdlo
NOVON píše:JIRKA H: Jsou různé přípravky na proplach a uvolnění karbonových úsad v motoru,tak že jsem psal držet se návodu na obalu..! Jinak mezi náma nevěřím ani jednomu z nich..!
TRDLO: Pokud není majitel auta hovado a mění olej pravidelně,tak proplachy nejsou nutné:-)..
No, dekarbonizace a jen proplach jsou nesrovnatelné věci.... Jinak s Tebou naprosto souhlasím, proplachovat jen v případě nalítání šílenejch km na jeden olej, nebo pokud jsou ve vypouštěném oleji kovové částečky, jinak je to ptákovina.
Re: Zajímavý problém s hydroštely
Napsal: 04 čer 2008, 04:52
od manli2
Michael Night píše:Ráno jsem prišel k autu že pojedu do práce a ejhle, po startu to začalo cvakat znovu, stejný zvuk.Ale po cca 4 minutách to přestane a motor běží perfetkně.Mám na autě nalítáno 130 000 km.Opravdu nevim co by to mohlo bejt jiného.Máte někdo zkušenost??PLS poraďte.
je to v pohodě
Napsal: 04 čer 2008, 06:47
od NOVON
Jinak včera jsem se přesvědčil opět o tom,že měnit pravidelně olej se sakra vyplatí..Přišel za mnou do dílny chlapek s Fabií 1.4 MPi,že mu klepe motor..Klepaly mu zdvíhátka dost hodně.Říkal,že jezdí jen krátké vzdálenosti cca 1 krat za měsíc..Auto naj.50 tis km a tak zasrany motor jsem snad ještě neviděl:-l,na oleji najeto 25 tis km!!! Vyměnil jsem mu olej...a tichoučko ani klepnutí:-):-):-)..
Napsal: 04 čer 2008, 09:33
od m1lan
NOVON píše:m1lan píše:kamarati cesi co su to hydrostely ???? nejako si to neviem prelozit...
ventily ??
HYDROŠTELY-hydraulická zdvihátka ventilů.Vymezují vůli ventilů proti váčkovému hřídeli.Vlastně nahrazují manuální kontrolu a seřizování vůle ventilů,jako tomu bylo u Š120,Favoritu a Felicií..Dneska se,ale výrobci motorů vracejí zpátky ke klasickému seřizování ventilů..
;-)
dakujem za vysvetlenie
ja viem ze je tu dost takych co sa tomu menej rozumia.. ale musis chapat ze kazdy neni automechanik, kazdy ma iny obor v ktorom je zas dobry on
a nie kazdeho to bavi tie rozobrate motory