Stránka 1 z 2

Napsal: 18 kvě 2008, 23:02
od jezajeza
Nazdárek Opláci, mám ve svém karavanu motro 1.6 s výkonem 55kw, ne že bych byl nespokojen, ale když ho naložím, tak ty koně nějak chybí. Chtěl jsem se zeptat, jestli jsou nějaké realné možnosti zvýšit výkon motoru, nebo je lepší ho kdyžtak celý vyměnit? díky.

Napsal: 19 kvě 2008, 00:45
od Leo
jezajeza píše:Nazdárek Opláci, mám ve svém karavanu motro 1.6 s výkonem 55kw, ne že bych byl nespokojen, ale když ho naložím, tak ty koně nějak chybí. Chtěl jsem se zeptat, jestli jsou nějaké realné možnosti zvýšit výkon motoru, nebo je lepší ho kdyžtak celý vyměnit? díky.
dej turbo + čip a pak ti to pojede jako splašený koně :wink:

Napsal: 19 kvě 2008, 10:24
od Phrz
jak je to auto stary a kolik ma najeto? obcas pomuze i treba prebrouseni ventilu vycisteni klapky vzduchu atd.. urcite kvalitni svicky za ktery ja osobne povazuju denso iridium (500kc/ks), sportovni filtr asi moc neprida ale pro pocit a pokud vykon tak nejlepe dat pryc katalyzator (da se prodat za super prachy) nejlepe nerezove svody, stredni dil, zadni dil vyfuku pak uz jsou moznosti jako prebrouseni kanalku, ostr. vacky ale to uz jsme jinde. nebo tankovat 100okt benzin

Napsal: 19 kvě 2008, 13:08
od jezajeza
Dík moc za radu, ale tak trochu je to pro mě španělská vesnice, asi budu muset zajít k někomu fyzicky. jinak je z roku 1999 a má najeto 99tisíc. A ještě, kolik by ty úpravy asi stály a jak se zveden výkon?

Napsal: 19 kvě 2008, 13:09
od jezajeza
A jaště, co spotřeba, ted mi to žere tak 8-8,5l/100 km.

Napsal: 19 kvě 2008, 13:53
od Salám
Já myslím, že nejlepší řešení je koupit jiné auto s jiným motorem.. Řekl bych, že upravovat tento motor je holý nesmysl, ale je to jen můj názor :wink:

Napsal: 19 kvě 2008, 14:39
od lukki
ono...podal toho, kolko chces zvysit vykon... ak len o 5 - 7 konikov, tak sa to da beznymi upravami:

- CHIP (4000)

- vyfuk: vybrat stredny tlmic a dat miesto neho rezonator + vymenit zadny zlmic za "otvoreny" tlmic (spotrovy vyfuk) (kolem 6000 a vic)

- kvalitny sportovy filter, najlepsie "hrusku" a priviest jej cerstvy vzduch(2000)

- spotrove sviecky (brisk premium, iridium...) (1000)


alebo ked chces zvysenie vykonu markantnejsie...ale na to uz treba dost peniazkov...

- lestene vyfukove zvody, vacsi priemer vyfukoveho potrubia, rezonator, zadny tlmic

- CHIP

- filer vzduch

- turbo

a este milion inych veci...a drahych

Napsal: 19 kvě 2008, 14:45
od Phrz
jezajeza píše: A ještě, kolik by ty úpravy asi stály a jak se zveden výkon?
Co a bych udelal pro zvyseni vykonu je asi chip (4000 kc), vycistil klapku vzduchu ( https://www.astra-g.cz/jak-vycistit-klapku-vzduchu/ ) lepsi svicky (2000 kc) a popripadne dal misto katalyzatoru trubku a dal bych se na to asi vyprdnul. Ventily by se meli brousit pozdeji - nevim jak je to pracny ale (v Oplu 750kc/hod) (prebrouseni tipuju do 1000kc).

Taky je moznost snizeni hlavy (do 2000kc + prace) to par koni naskace ale pokud to bude hodne tak je pak potreba brat lepsi benzin aby to necukalo... dle meho nazoru bych se poohlednul po jine motorizaci.

se spotrebou nevim jak to u tohodle motoru je, ve meste asi tech 8l ok venku by to melo byt mene ne?

Napsal: 19 kvě 2008, 14:48
od Phrz
lukki píše:
- vyfuk: vybrat stredny tlmic a dat miesto neho rezonator + vymenit zadny zlmic za "otvoreny" tlmic (spotrovy vyfuk) (kolem 6000 a vic)
ja bych rezonator nedoporucoval, kamarad to mel na 2.0 16v a kdyz parkoval mezi auta tak houkali jakej to delalo bordel, nejlepsi je trubka od predu az dozadu ale to je na kazdym

Napsal: 19 kvě 2008, 15:31
od lukki
no trubka od predu az do zadu....

ale... ked das trubku od predu az do zadu, mozes porusit kompresny pomer... na benzinovych motoroch nieje dobre uplne otvarat vyfuk

Napsal: 19 kvě 2008, 16:04
od Leo
výfukový plyny musí mít odpor, kdo dá trubku tak koně akorát ztratí...
komplet otevřenej vejfuk je dobrej možná tak u turba(ale nevim kdo by s tim jezdil po městě)

Napsal: 19 kvě 2008, 17:09
od jezajeza
Díky moc všem za rady, ale tak se mi zdá, že holt s naloženým kufrem to pojede méně a líněji.... No, občas mě to štve.....

Napsal: 19 kvě 2008, 17:59
od Leo
no hold 1,6 8v neni zrovna stavěnej na závody

Napsal: 19 kvě 2008, 18:03
od jezajeza
no jo, holt nic moc asi nenadělám, přítě budu chytřejší...

Napsal: 19 kvě 2008, 19:55
od lukki
neviem, preco sa stazujes...1,6 8V ide dost dobre...povedal by som, ze lepsie, ako 1,6 16V...

Na normalne vozenie to staci v pohodke a jeho dynamika je oproti konkurencii s rovnakym motorom slusna..