Stránka 1 z 2

Neznámý problém

Napsal: 30 dub 2008, 18:51
od GibonArt
Ahoj, dneska ráno mi za jízdy poklesl výkon a auto se začalo klepat. Jako při nízkých otáčkách, ale otáčky byly v pohodě jako vždy. Rozsvítila se a i priblikávala kontrolka motoru. Auto nechcípne a po chcípnutí rukou jde v poho nastartovat. Jede na mikro výkon a při přidání se šíleně klepe motor, který pak kvrdlá s celým autem. Zastavil jsem a několikrát nastartoval, ale nic. Tak jsem byl naštěstí kousek od domova a zpět jsem tak nějak dojel. Teď mi stojí chudinka v garáži, protože nikomu se nechce do konce týdne už pracovat. Takže diagnostika bude bůhví kdy. Mě přijde, že nešlape jeden válec. Rozvody a olej jsou dělaný. Svíčky to prej nejsou, ty by nesignalizovali chybu motoru... Nevíte někdo, kde cca hledat chybu? P.S.: zrovna, když jsem měl odjíždět na dovču. Tzv. ZÁKON SCHVÁLNOSTI... Díky

Napsal: 30 dub 2008, 19:20
od -LJ-
Me takhle klepala Calibra...bylo to jak traktor co jede po rozvorany ceste nekde....fakt desny...Uplne to hazelo a bylo to prasklou hlavou...

Ten motor uz jakoby umiral proste, nemohl...Tak nevim jestli mas to stejny...
Zkontroluj jestli nemas olej ve vode...

P.S. je to jen muj poznatek jelikoz mi to taky delalo tak me za to nekamenujte jestli to nejni pravda :)

Napsal: 30 dub 2008, 20:05
od m1lan
co to mas za motor ???

Napsal: 30 dub 2008, 21:51
od RomanK
Tady je info o motoru.
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.p ... ght=#81669

Při hledání chyby bych začal diagnostikou. Jak budeš vědět číslo chyby tak napiš a poradíme. Takhle podle popisu to může býz zapalovací lišta, nějaké čidlo, pootočené rozvody...hodně věcí

Napsal: 30 dub 2008, 23:08
od jaroslav120
vyblikaj si kod chyb https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?t=7297 budes mudrejsi :wink:

Napsal: 01 kvě 2008, 20:31
od GibonArt
Tak jsem dneska dotáh známého s diagnostikou... NIC... ale přijel nějakej jeho kámoš elektrikář a jukl na to... strčil si celou diagnostiku hustě do kapsy. Problém je v liště. Jeden ze šmejdů, co vede ke svíčce byl načatej. Tím vysokým napětím se normálně udělal vodivej uhlíkovej kanál přes umělou hubičku na konci toho hajzlu co se nasazuje na svíčku. Nějakým způsobem to začalo prostě probíjet a udělal se tam tenhle svod, kterej zkratoval přívod ke svíčce a ta nepálila a tím pádem nefachal jeden válec. Páč motor běžel v poho, ale jen na 3 válce. Na svod přišel tak, že odkryl gumový těsnění, co je na tom umělým konci hubice ke svýčce. Nevim jak se to jmenuje... Pak sem hodím foto. Uhlík vyškrábal nožem a zkusili jsme to a zas to běželo na 4 válce. Avšak ten plast byl už tak vymletej, že po ujetí 300m zase jeden válec odumřel. Tlaky a vše ostatní jsou naprosto v normě bez procentní odchylky. Takže sháním lištu. Motor mám Z16XEL, 76kW 1.6 16V. Teď teda jen dobře koupit pokud možno novou popř. velmi solidní lištu a hurá na silnice.

Napsal: 01 kvě 2008, 20:41
od COBEIN
Podívej se do inzerce vyměním tam jedna lišta je.

Napsal: 01 kvě 2008, 20:44
od RRAAFF_
Gibon: Myslím, že správné označení tvého motoru je Z16XEP, nikoliv Z16XEL.

Jinak na tu lištu bych zkusil mrknout tady http://www.zraly.cz/
Teda záleží odkud jsi, ale někteří lidi z opelclubu renbau tam díly berou a prý jsou některé i cenově fajn, nato že je to autorizák.

Napsal: 01 kvě 2008, 21:18
od RomanK
Pokud nepálil jeden válec, měla to ŘJ prostřednictvím čidla na klice a na vačce zjistit a napsat chybu nedokonalého spalování na 1.,2.,3. nebo 4. válci.
Gibon: Myslím, že správné označení tvého motoru je Z16XEP, nikoliv Z16XEL.
Nevím o tom, že by existoval motor Z16XEL. Může tam být Z16XE nebo Z16XEP. Myslím že v tomto případě je to Z16XEP (Twinport)(přesně jak píše Gibon) a ten má lištu jinou než X14XE,Z14XE,C16SEL,X16XEL,Z16XE,Z16YNG. kat. č. 1208021. Tahle nová lišta se používá v nových modelech. Astra H, Vectra C, Meriva, Zafitra B, Signum, Corsa D.

Napsal: 01 kvě 2008, 21:34
od RRAAFF_
Já píšu, že to je Z16XEP. GIBON napsal, že mám Z16XEL, tak se zřejmě upsal.

Napsal: 01 kvě 2008, 21:39
od RomanK
Promiň, přehlídl jsem se. Přesně jak píše RRAAFF_.

Napsal: 02 kvě 2008, 06:41
od GibonArt
NN... je to XEL (verze 2004) i v diagnostice je to xel ai v technicaku

Napsal: 02 kvě 2008, 06:41
od GibonArt
A diagnostika nenapsala chybu, jelikoz ze zapalovaci listy nemela zadnej feedaback (odezvu, zpetnou vazbu) neni tam totiz cidlo zadny

Napsal: 02 kvě 2008, 07:14
od RRAAFF_
To je divný, protože motor Z16XEL nikdy neexistoval, tak máš zřejmě jediný kus na světe. Byl pouze Z16XE 74kw, Z16XE1 (ten byl v Astře H) a Z16XEP - twinport. Toť dle oficiálního přehledu motorů Opel.
Takže taky kdoví, co tam na tý diagnostice nastavili.

Roman. jj v pohodě


http://www.opel-infos.de/

motoren -PKW otto a tam je přehled všech benzíňáků někdy od 50let.

Napsal: 02 kvě 2008, 09:39
od GibonArt
JE to blbý, ale fakt se dělal :-) je to motor, který je rokem 2004 a má 76kW a pak se prý dával už do Hček