Stránka 1 z 2

Ztráta výkonu - cukání

Napsal: 28 dub 2008, 22:55
od Mika86
Dobrý den,

prosím o radu - asi před dvěma měsíci jsem koupil astru G 1,4 16V (3dv. verze sport), najeto 78 000 km, r.v. 2000. Pro jistotu jsem vyměnil rozvody i olej, bohužel asi před týdnem začala blbnout - ztratila výkon. Občas jede perfektně - dobrý zátah - prostě pohoda. Ale jindy začne při přidání plynu cukat. Na nizký otáčky ne, ale při vyšších ano. Vyčistil jsem klapku vzduchu i krokový motorek, koukal jsem i na EGR, ale vše dobrý. Vyměnil jsem vzduchový filtr za sportovní, vyměnil olej i s filtrem + svíčky Brisk Champion ale pouze s jedním kontaktem - původní byly od GM dvoukontaktní. Dnes jsem vyměnil i palivový filtr, ale stále to stejný + novou přední lambdu. Četl jsem hodně článků o tankování na shellce nebo dekarbonizaci motoru. Přiznám se že jedinou věc kterou jsem zatím nezkoušel je výměna zapalovací lišty. Jenže ta stojí minimálně 4500,- a co si budeme povídat - auto mně zatím stálo nějakých 20 000,- a na novou lištu teď nemám. Kontrolky jsou v pořádku - žádnou chybu nehlásí, ale přiznám se že nevím co s tím. Auto jede a jsem k němu šetrný - v rámci možností. :) Ale na značkový servis nemám. :( Pokud máte nějakou radu pomozte prosím. Popřípadě jste z okolí Zlína nebo Olomouce kvůli možné zkoušce zapalovací lišty. Děkuji.

Prosím adminy aby toto téma nemazali. Děkuji

Napsal: 28 dub 2008, 23:06
od Trdlo
No kdyby jsi nebyl tak zdaleka, klidně bych Ti na zkoušku lištu půjčil. Dělalo mi to podobný kousky dvakrát, poprvé jsem měl pryč lištu (přesně jak ty, blbla ve vysokým spektru otáček od 4000 nahoru, a podruhý to byl snímač otáček, ale na ten to hlásilo chybu) Třeba pomůže někdo, kdo je blíž. :wink:

Napsal: 29 dub 2008, 15:51
od Phrz
alespon do toho znackoveho servisu na diagnostiku... cca 500kc

Napsal: 29 dub 2008, 17:00
od Mika86
Trdlo píše:No kdyby jsi nebyl tak zdaleka, klidně bych Ti na zkoušku lištu půjčil. Dělalo mi to podobný kousky dvakrát, poprvé jsem měl pryč lištu (přesně jak ty, blbla ve vysokým spektru otáček od 4000 nahoru, a podruhý to byl snímač otáček, ale na ten to hlásilo chybu) Třeba pomůže někdo, kdo je blíž. :wink:

Jenže ono mi to připadá strašně divný - když je motor studenej tak jede jako blázen - žádný cukání ani nic podobnýho. Teď jsem přijel z práce - sice to není žádná dálka, ale motor se v pohodě zahřeje a nic. Jel úplně s klidem. Předjížděl jsem dodávku a maličko "ubral" ale během dvou vteřin pohoda a dobrý. Držel se až domů.

Mně to začalo blbnout od tý doby co jsem maličko závodil s octáví 1,9 TDI - motor jsem nepřetočil příliš - max 4500 otáček.

Myslel jsem že to může být tou lambdou, protože mi něco začalo chrastit ve výfuku a když jsem to sundal a "vysypal" vypadli tři železný kousky velikostí a tvarem jako lidský nehet. Tak jsem povolil lambdu a byla odkrytá na čidlo (tvar kužele s oblou špičkou)- doufám že to bylo špatně, protože už mám novou. Pak šli svíčky, olej, vzduchovej filtr, palivovej atd. Vše jen kvůli tomu abych odstranil to cukání.

Diagnostiku určitě vyzkouším - bráha je automechanik(byť ještě ve škole) - tak doufám že mají tu správnou diagnostiku co potřebuji. Že tyhle typy nemají jen v Oplu a i kdyby půjdu do toho.

Tohle auto jsem si moc přál a nechci aby to s ním nějak špatně dopadlo.

Napsal: 29 dub 2008, 17:08
od Phrz
Vytacenim to urcite neni, ma se to tocit do 5000 cas od casu...

A co katalyzator? U me ztrata vykonu byla kdyz se auto vic zahralo tak to min jelo protoze se to dusilo v kat. kterej byl vysypanej az jednou kdyz jsem sjel z dalnice tak se to uz skoro nerozjelo po vymlaceni katiku to jelo jako drak.

Co se tyka lambdy tak jestli to je druhovyroba tak nekdo tu psal ze si s tim RJ moc nerozumi...

Napsal: 29 dub 2008, 17:16
od Mika86
Ta lambda byla už špatná od začátku března - jel jsem do Prahy- na dálnici jsem v otáčkách nic nepoznal - přímo ani v
Praze ne.

Jen jsem slyšel to chrastění kyž jsem měl dole okno. Myslel jsem že je díra někde ve výfuku nebo právě ten kat ale auto jelo normálně. Teď když začalo zlobit jsem sundal výfuk myslel jsem, že děravej nikde není. Je to tak týden a auto zlobilo už předtím. Kat je v pořádku. Keramika ještě drží.

Napsal: 29 dub 2008, 18:35
od Okura
spíše snímač otáček - tedy na klice

Napsal: 29 dub 2008, 18:39
od Maranelo
Takze. V prvom rade vymen sviečky. kup si NGK alebo ine len nech su dvojkontaktove. V ziadnom pripade nemôžu byt jednokontaktové ked boli dvoj. Skoro vsetky ople maju dvojkontaktové specialne sviečky. Nie su drahe ale musia byt dvojkontaktove. Lebo teraz pri urcitych rezimoch ti motor zle spaluje a tym padom cuka. nevie si dobre nastavit predzapal a casovanie.

Napsal: 29 dub 2008, 19:25
od Mika86
Na svíčky se určitě podívám. Přišlo mi to divný, prodali mi je ne v originálu na opla, ale mají být dobrý. Ale vyměním je.

Chci se zeptat - ohledně snímače otáček - můžu si ho vyměnit sám??? Motor jsem ještě celý neprolezl a moc místa v něm na koukání není. Kde bych ten snímač měl přesně hledat - dostanu se na něj sezhora nebo jen od podvozku???

Napsal: 29 dub 2008, 20:31
od Jiříček
Na Fku mi spadla čepička z lambdy do výfuku a bylo po cvičení. Auto bez výkonu a musela ven. A to sem to měnil na dálnici u Vídně. Může to být ono. Sám uvidíš.

Napsal: 29 dub 2008, 21:30
od Trdlo
Hele, jak tady někdo psal, na lambdu pozor. Měnil jsem tři, než jsem našel tu, která mi s motorem mluvila. To je akt problém. Buď origo, nebo zkoušet.... (já mám bosch LS7 a je v pohodě, ale nechci dělat reklamu)

Napsal: 29 dub 2008, 21:38
od Trdlo
Mika86 píše:Na svíčky se určitě podívám. Přišlo mi to divný, prodali mi je ne v originálu na opla, ale mají být dobrý. Ale vyměním je.

Chci se zeptat - ohledně snímače otáček - můžu si ho vyměnit sám??? Motor jsem ještě celý neprolezl a moc místa v něm na koukání není. Kde bych ten snímač měl přesně hledat - dostanu se na něj sezhora nebo jen od podvozku???
Snímač otáček je na levé spodní straně řemenice klikového hřídele při pohledu čelně proti řemenici. :wink:

Napsal: 29 dub 2008, 22:47
od Mika86
Trdlo píše:Hele, jak tady někdo psal, na lambdu pozor. Měnil jsem tři, než jsem našel tu, která mi s motorem mluvila. To je akt problém. Buď origo, nebo zkoušet.... (já mám bosch LS7 a je v pohodě, ale nechci dělat reklamu)
No jo jenže mně přijde zajímavý že to auto jezdilo dýl jak měsíc bez krytu tý lambdy a pak to začalo zlobit. :(

Napsal: 29 dub 2008, 22:49
od Mika86
Trdlo píše:
Mika86 píše:Na svíčky se určitě podívám. Přišlo mi to divný, prodali mi je ne v originálu na opla, ale mají být dobrý. Ale vyměním je.

Chci se zeptat - ohledně snímače otáček - můžu si ho vyměnit sám??? Motor jsem ještě celý neprolezl a moc místa v něm na koukání není. Kde bych ten snímač měl přesně hledat - dostanu se na něj sezhora nebo jen od podvozku???
Snímač otáček je na levé spodní straně řemenice klikového hřídele při pohledu čelně proti řemenici. :wink:
Mrknu se ještě na ty svíčky a uvidíme co bude. :wink:

Napsal: 30 dub 2008, 07:43
od Trdlo
Lambdě mohla mít upálený kryt a přesto chodit tak jak má. :wink: