Stránka 1 z 1

kolísaj otáčky

Napsal: 19 dub 2008, 12:46
od alienxx
Zdravím, zkoušel sem po celym foru, sice se to tady řešilo hodněkrát ale nikdo nic nevyřešil, mám problém tohoto rázu. Po nastartování sou otáčky okolo 900 otáček a kdybych o tom nevěděl tak si toho nikdy ani nevšimnu. Kolísaj tak o maximálně 50 otáček vůbec bych to neřešil dokud se nechci rozjet. Když pomaličku sešlapuju plyn, tak otačky nejprve klesnou malinko a pak vzrůstaj, takže se mi to při normálním rozjezdu dusí až to skoro zdechne, a kdyz držim plynule plyn na tak 1500 otačkách a někdo se nakloní k motoru tak slyší jak si sám přidává a zas to klesá. Je to šílený vůbec nevim co s tim, Klapka vzduchu vyčištěna, svíčky vyměněny, palivovej filltr taky novej. Poraďte prosím, nechci kupovat jeden díl po druhym a utapět v tom tisíce když to nemusí bejt tim. Dekuji vám za každou odpověd

Napsal: 22 dub 2008, 21:59
od jaroslav120
Podla mna je to lambda este vyskusaj pridat a pusti plyn ked ti otacky klesnu pod otacky volnobehu a potom sa znovu vratia naspat na volnobezne otacky tak to je lambda. Daj ju premerat na osciloskop...

Napsal: 23 dub 2008, 22:02
od alienxx
hele vis ze mas asi pravdu, Dneska sem delal se znamim diagnostiku a program AB com ukazoval ze lambda sonda dava kolisajici hodnoty neco mezi 800 a 600 ale nevim ceho asi mV. A s tim ze otacky padnou pod volnobezne otacky mas pravdu to dela. A takze myslite ze lambda by mela na neutral drzet nejakou hodnotu? Podle me asi jo, ale ten znamej rikal ze to muze bejt nasledek neceho, ze primo chybu lambdy to neukazuje ta diagnotika

Napsal: 24 dub 2008, 18:47
od jaroslav120
Ked po pridani otacky klesnu dole a naspat stupnu je to lambda...Niekde som cital ze lambda vydrzi nieco okolo 160 000km. A ty uz mas skoro 200 000... Poskusaj mas toho vela noveho tak si myslim ze by to mohlo byt tym...Popitaj sa este nejakeho mechanika mozno ti porai lepsie... :)

Napsal: 24 dub 2008, 18:55
od Arwy
Mne lambda sonda pred katalizátorom ukazuje rýchlo meniace sa napätie od 95 do 870 mV a má to tak byť :wink: .

Napsal: 24 dub 2008, 22:00
od alienxx
no ty otacky sem dneska skousel a pod 750 to neklesne nikdy, jen se to kolisa o 100 otacek nahoru a dolu podle polohy plynu, kdyz podrzim na napr. 1500 a nehejbu s plynem tak to lita az na 1600 az 1400. je to fakt divny, dneska sem vycistil EGR a zkousel ho a nevim jak ma presne fungovat, ale po pripojeni 12V na nej se jehla zasunula dovnitr uplne skubnutim, takze si rikam ze funguje, jenze sem ho pripojil a nechal sundanej a nastaroval a na EGR mi jde jen 5V a ten se ani nehne a i kdyz prudce pridam plyn tak porad 5V a egr ani cuk :( poradte pliz, popřípadě zapojeni EGRu vnitřní myslim co jakej pin na nem znamena Díky a taky jestly ma chodit plynuje nebo jen zavirat a otvirat

Napsal: 26 dub 2008, 18:58
od Arwy
Niekde vo fóre bolo, že kolísanie otáčok na voľnobehu môže robiť aj preskočený rozvodový remeň, tak skús mrknúť naň (ak ho vôbec máš, neviem aký máš typ motora). Funkčnosť EGR ventilu si odskúšaj cez AB Com v live datách. EGR je aktívny len za určitých podmienok.