Díky moc za rady. Příznaky své astřičky jsem sem nepsal dopodrobna - jen výběr - schválně, abych zbytečně nemátl a nezakládal další vlákna o něčem, co se řeší jinde. Ale abych právě tomu předešel, tak popíšu, co mě trápí. Většinou jde o shodné projevy s mnoha příspěvky u EGR ventilu nebo krokového motorku, případně u zapalovací lišty. Přečetl jsem si co možná nejvíc, je toho fakt hoooodně (asi týden čtení). Takže jdu "potupně" postupně.
Palivový filtr jsem měnil brzy po koupi auta před cca 1 rokem, tolik km, aby se zanesl jsem od té doby určitě nenajel.
Vzduchový filtr taky vyměněn (cca 10 dní nazpět). Před cca 2 měsíci bylo auto z jiného důvodu v servisu u jednoho pečlivého pána, který identifikoval jako příčinu cukání a nízkého táhnutí "nečisté sání" a vyčistil ho. Pár dní v pohodě. Pak zase špatné. S nízkým tahem odspodu se potýkám od začátku, co to auto mám, ale jak jsem psal, je to určitě trochu složitější. Mám tam totiž ještě navíc namontované LPG sekvenční vstřikování, se kterým jsem jinak naprosto spokojený. Příznaky jsou stejné na benzín i na LPG - na plyn trochu výraznější. Při garanční prohlídce na LPG mi vyjeli diagnostiku (kontrolka motoru se opravdu občas rozsvěcovala, v poslední době svítí hodně často), kde sice byly chybové hlášky o cívkám na liště, ale v dalších topics jsem našel, že to nemusí být směrodatné. Takže jdu postupně - od jednoduchého, levného a vyzkoušeného k dražšímu. Vyčistit krokáč a klapku, vyčistit EGR (poprvé čištěn před 14 dny), zjistit jeho funkčnost (tenhle víkend), zaslepit ho (taky tenhle víkend). Vzhledem ke zvuku přisávaného vzduchu při akceleraci (když poslouchám v motorovém prostoru), s přihlédnutím k tomu, že při sešlápnutí plynu z nuly se napřed auto zadusí a z toho, že je při čekání na křižovatce při čekání cítit v kabině plyn (a v servisu LPG právě tohle prošli důkladně a vyměnili kde co na plynovém zařízení, takže tomu věřím, že je v pořádku) bych ještě tipoval na netěsnosti u podtlakových hadiček, nebo u toho těsnění u krokáče. Samozřejmě odpojit baterku na víc než 20 minut pro vymazání chyb a pokud tohle nepůjde, tak si nechat z něměcka přes EBAY poslat novou zapalovací lištu. I s poštovným a bankovními poplatky to vychází na cca 2200 Kč, což je docela dobré.
Jsem se nějak rozepsal, koukám.
No nic, to asi ten Cabernet Sauvignon, co jsem si dneska koupil. Každopádně díky za tipy a rady všem. I těm, co mi nepřispěli sem. Těch tipů tady na fóru je dost. Přečetl jsem snad všechno ohledně tohoto tématu.
P.S. Až bude trochu času, udělám prezentaci z výměny předního náboje, kterou jsem musel podstoupit před časem.