Stránka 1 z 1

Podtlakové hadičky ke krokovému motorku

Napsal: 16 dub 2008, 23:21
od Školník
Zdravím. Potřebuji s největší pravděpodobností vyměnit podtlakové hadičky u krokového motorku. V OPEL servisu, kam jsem volal mě ale nebyli schopni poradit. Prý tam mají v katalogu jenom na diesely, na můj X16XEL si nebyli jistí - ať se objednám na výměnu. Máte někdo ponětí, kde se v Praze dají koupit, ale hlavně jaké mají označení a kolik je toho potřeba? Důvodem výměny je to, že při sešlápnutí pedálu se z míst kolem krokového motorku ozve zvuk, jako když něco nasaje vzduch. Je tam špatný přístup, nevím přesně kde to je. Motor má dost slabou odezvu na sešlápnutí a škube, tak tomu chci trochu pomoct (kromě vyčištění a zaslepení EGR - to je v plánu hned poté, možná dřív). Předem díky.

Napsal: 17 dub 2008, 17:28
od Budka
Tu je návod, ako vyčistiť škrtiacu klapku (X16XEL). Je to perfekt nafotené, uvidíš ako sa k tomu dostať, podtlakové hadice je možné nahradiť palivovými - predávajú ich všade o rôznych priesvitoch 4,6,8 mm...
tu je ten návod: https://www.astra-g.cz/jak-vycistit-klapku-vzduchu/

Napsal: 17 dub 2008, 17:49
od Školník
Moc díky. Tu prezentaci už mám vytištěnou nějaký čas, opravdu je super. Pokud jdou podtlakové hadičky nahradit palivovými, tak je to paráda - o víkendu asi proběhne výměna a další jiné drobnosti. :-) Juchéj. :lol:

Napsal: 17 dub 2008, 22:27
od jaroslav120
Podtlakovu hadicku vymen za hociaku. Palivovu hadicku aku vidis na obrazku ktory je na navode ako cistit klapku som tam dal lebo som nemal inu. Mam ju tam doteraz lebo ju nemam cas vymenit za lepsiu ale ked by si siel kupovat tak si kup palivovu ale taku ciernu tamte su lepsie lebo tie priesvitne co mam aj ja tak tie sa pri väčšej teplote zlomiaalebo stiahnu...Hadicku kupis v hociakom servise aspon v tom v ktorom predavaju suciastky na skodu 120 predavaju to aj na centimetre taze kupis si pohode aj 15cm a stoji to mozno 15sk. Vycisti si klapku a krokovy...Tie priznaky co mas ukazuju skor na tu klapku a krokac a mozno ti podsava pod klapkou mas mozno blbe tesnenie. postupuj podla navodu a a uvidis ake to robi zazraky... :)

Napsal: 17 dub 2008, 22:29
od jaroslav120
A este ked si nemenil palivovy filter tak ho vymen ma sa menit kazdych 60000km stoji to 700sk v opely aj s robotou za 15min ti to vymenia. To je tiez velmi dolezita vec aj preto to moze trhat!!! :wink:

Napsal: 17 dub 2008, 23:07
od Školník
Díky moc za rady. Příznaky své astřičky jsem sem nepsal dopodrobna - jen výběr - schválně, abych zbytečně nemátl a nezakládal další vlákna o něčem, co se řeší jinde. Ale abych právě tomu předešel, tak popíšu, co mě trápí. Většinou jde o shodné projevy s mnoha příspěvky u EGR ventilu nebo krokového motorku, případně u zapalovací lišty. Přečetl jsem si co možná nejvíc, je toho fakt hoooodně (asi týden čtení). Takže jdu "potupně" postupně. :-) Palivový filtr jsem měnil brzy po koupi auta před cca 1 rokem, tolik km, aby se zanesl jsem od té doby určitě nenajel. :-) Vzduchový filtr taky vyměněn (cca 10 dní nazpět). Před cca 2 měsíci bylo auto z jiného důvodu v servisu u jednoho pečlivého pána, který identifikoval jako příčinu cukání a nízkého táhnutí "nečisté sání" a vyčistil ho. Pár dní v pohodě. Pak zase špatné. S nízkým tahem odspodu se potýkám od začátku, co to auto mám, ale jak jsem psal, je to určitě trochu složitější. Mám tam totiž ještě navíc namontované LPG sekvenční vstřikování, se kterým jsem jinak naprosto spokojený. Příznaky jsou stejné na benzín i na LPG - na plyn trochu výraznější. Při garanční prohlídce na LPG mi vyjeli diagnostiku (kontrolka motoru se opravdu občas rozsvěcovala, v poslední době svítí hodně často), kde sice byly chybové hlášky o cívkám na liště, ale v dalších topics jsem našel, že to nemusí být směrodatné. Takže jdu postupně - od jednoduchého, levného a vyzkoušeného k dražšímu. Vyčistit krokáč a klapku, vyčistit EGR (poprvé čištěn před 14 dny), zjistit jeho funkčnost (tenhle víkend), zaslepit ho (taky tenhle víkend). Vzhledem ke zvuku přisávaného vzduchu při akceleraci (když poslouchám v motorovém prostoru), s přihlédnutím k tomu, že při sešlápnutí plynu z nuly se napřed auto zadusí a z toho, že je při čekání na křižovatce při čekání cítit v kabině plyn (a v servisu LPG právě tohle prošli důkladně a vyměnili kde co na plynovém zařízení, takže tomu věřím, že je v pořádku) bych ještě tipoval na netěsnosti u podtlakových hadiček, nebo u toho těsnění u krokáče. Samozřejmě odpojit baterku na víc než 20 minut pro vymazání chyb a pokud tohle nepůjde, tak si nechat z něměcka přes EBAY poslat novou zapalovací lištu. I s poštovným a bankovními poplatky to vychází na cca 2200 Kč, což je docela dobré. :lol:

Jsem se nějak rozepsal, koukám. :oops: No nic, to asi ten Cabernet Sauvignon, co jsem si dneska koupil. Každopádně díky za tipy a rady všem. I těm, co mi nepřispěli sem. Těch tipů tady na fóru je dost. Přečetl jsem snad všechno ohledně tohoto tématu.

P.S. Až bude trochu času, udělám prezentaci z výměny předního náboje, kterou jsem musel podstoupit před časem.

Napsal: 19 dub 2008, 13:02
od alienxx
ty jo mám dost podobný problém při sešlápnutí se to dusí a pak teprve rozjede, ale motor si proste sam pridava a ubira v jakykoli ustálený poloze plynu. plyn tam sice nemam ale podle toho co pises to tim asi nebude, napadla me taky možnost krokáče měl sem neco podobnýho na Fiatovi ale tady nevim kde je ani jak vypada. Taky mě napadlo jestly v tom nehraje roli že sem vyměnil původní vzduchovej filtr za univerzální sportovní, ale mám za to že to dělalo i předtim, jen si nejsem jistej... nemužes sem dát fotku toho krokáče popřípadě jak ho odskoušim?