Stránka 1 z 2

Vibrace motoru a chod na 3 válce

Napsal: 01 dub 2008, 19:00
od Tomino
Ahoj,
měl jsem vadný AGR, kdy se auto chovalo, jako by jelo na 3 válce, cukalo, netáhlo a projevovali se vibrace motoru. Na diagnostice byl zjištěn mrtvý AGR. Dnes mám AGR vyměněný, auto opět táhne, ale za studena jsou stále dost patrné vibrace motoru, jak v kabině tak vizuálním pohledem na motor. Otáčky jsou v normálu a nekolísaj. Když je motor ohřátý, tak se to neprojevuje. :cry:
Ještě pokud jedu pomalu např. na dvojku nebo při couvaní -obojí bez plynu a měla by to táhnout sama rychlost, tak to nezvládá a cuká. Nesetkal se s tím někdo?

Napsal: 02 dub 2008, 01:25
od Martinekxxl
Nechci moc radit páč tomu nerozumím, ale překontroloval bych si uložení motoru tj silenbloky - já měl jeden utržený a tohle mi to dělalo

Napsal: 02 dub 2008, 01:37
od Tomino
Diky za radu, take me to napadlo, ale zase mi vrta hlavou, ze to dela jen pri studenem motoru. Jak se zahreje, tak to pri stejnych tockach nedela.

Napsal: 02 dub 2008, 07:02
od adam09
My mame doma jeste felicii a tam kdyz je studena tak neco boucha pod radici pakou, ale az se to ohreje tak to prestane. Zkus ty silentbloky ...jak radi uz predchozi :)

Napsal: 02 dub 2008, 08:35
od Tomino
OK, dneska to vezu zpět do servisu, tak pak dám vědít co to bylo. A další věc je, že při pomalý jízdě, jak jsem psal, to neutáhne rychlost třeba na dvojku, to se silenblokama souviset nemůže!

Napsal: 02 dub 2008, 09:03
od ondrazalsky
bez aspon minimalniho seslapnuti plynu to snad tahnout nemuze? kdyz pustis plyn je prece odpojeny privod paliva?

...

Napsal: 02 dub 2008, 09:34
od Slag
Bez jedinýho šlápnutí na plyn můžeš klidně auto rozjet a postupně se dostat až na pětku :lol: na rovině samozřejmě :wink:

Takhle jsme si s borcama na vojně posílali Žigula přes buzerák, když byla nuda :lol: :lol: :lol:

Napsal: 02 dub 2008, 09:53
od ondrazalsky
to teda musim zkusit...

Napsal: 18 dub 2008, 21:58
od Tomino
Tak vážení auto mám ze servisu a to, co jsem se dozvěděl mě dost udivilo. Popisované vibrace motoru a chod na 3 válce (obojí za studena) mají na svědomí přidírající se ventily jednoho z válců. Můj servisman mi zkoušel na autě měnit různý díly, abych neplatil půlku motoru, bohužel nic nepomohlo.

V opelu mu řekli, že se tato záležitost objevuje velice často :!: u 16ti ventil. motorů 1.4 a 1.6, při častých jízdách po městě asi při nížších otáčkách. Údajně se to u těchto motorů objevuje již po 60 tis. km. Oprava možná asi za dvacku (ne u opela) s tím, že po dalším cyklu km to příjde znova. Stejný potíže s těmahle motorama jsou i na Corsách a Tigrách.
Docela by mě zajímalo, jestli tady má tyhle trable ještě někdo jiný, páč jsem ve fóru nic nenašel a vše se motalo jen kolem agr a zapalovací lišty.

Zárověň by mě zajímalo, jestli existuje nějaká přísada do paliva, která by tenhle bordel byla schopná aspoň trochu rozpustit nebo jestli má takovou schopnost třeba V-Power od Shellu.

Motor

Napsal: 21 dub 2008, 22:48
od arnie
Ja mel ten samy problem jelo to na 3 valce, presne jak popisujes! Nechal jsem to opravit u opla, delali celou hlavu a ted je to zase o.k Ale taky jsem timhle byl prekvapen. A docela me to nastvalo.

KARBONIZACE VENTILŮ

Napsal: 22 dub 2008, 12:18
od Krambler
Tomino píše:Tak vážení auto mám ze servisu a to, co jsem se dozvěděl mě dost udivilo. Popisované vibrace motoru a chod na 3 válce (obojí za studena) mají na svědomí přidírající se ventily jednoho z válců. Můj servisman mi zkoušel na autě měnit různý díly, abych neplatil půlku motoru, bohužel nic nepomohlo.

V opelu mu řekli, že se tato záležitost objevuje velice často :!: u 16ti ventil. motorů 1.4 a 1.6, při častých jízdách po městě asi při nížších otáčkách. Údajně se to u těchto motorů objevuje již po 60 tis. km. Oprava možná asi za dvacku (ne u opela) s tím, že po dalším cyklu km to příjde znova. Stejný potíže s těmahle motorama jsou i na Corsách a Tigrách.
Docela by mě zajímalo, jestli tady má tyhle trable ještě někdo jiný, páč jsem ve fóru nic nenašel a vše se motalo jen kolem agr a zapalovací lišty.

Zárověň by mě zajímalo, jestli existuje nějaká přísada do paliva, která by tenhle bordel byla schopná aspoň trochu rozpustit nebo jestli má takovou schopnost třeba V-Power od Shellu.


**********

Nový OACII jsem si koupil až nyní v III.08, ale o problému jsem již předem věděl a dost se o něj zajímal. Z různých zdrojů vč. servisu Opel jsem se postupně dozvěděl toto - snad Ti pomůže, ovšem nemohu potvrdit v praxi (mám najeto jen 2000km):

a) udržovat otáčky pokud nožno min. na 2500, ideální otáčky k zabránění karbonizace 3000 - 3500, občas protočit na 4000-5000
b) pokud časté denní ktrátké jízdy (motor se neohřeje), mělo by stačit projet svižně min. jednou týdně 30-50km mimo město
c) tankováním Shell V-Power 95 okt. (brát racing 100 okt. nemá žádný efekt ) lze motor od úsad čistit. V-Power je ovšem nákladný - zvolil jsem tedy jen metodu 2x V-Power + 4xklasický Natural 95 kdekoliv.

Přivítám jakékoliv názory na toto téma. Thx. :)

Re: KARBONIZACE VENTILŮ

Napsal: 22 dub 2008, 23:01
od Tomino
Krambler píše:**********

Nový OACII jsem si koupil až nyní v III.08, ale o problému jsem již předem věděl a dost se o něj zajímal. Z různých zdrojů vč. servisu Opel jsem se postupně dozvěděl toto - snad Ti pomůže, ovšem nemohu potvrdit v praxi (mám najeto jen 2000km):

a) udržovat otáčky pokud nožno min. na 2500, ideální otáčky k zabránění karbonizace 3000 - 3500, občas protočit na 4000-5000
b) pokud časté denní ktrátké jízdy (motor se neohřeje), mělo by stačit projet svižně min. jednou týdně 30-50km mimo město
c) tankováním Shell V-Power 95 okt. (brát racing 100 okt. nemá žádný efekt ) lze motor od úsad čistit. V-Power je ovšem nákladný - zvolil jsem tedy jen metodu 2x V-Power + 4xklasický Natural 95 kdekoliv.

Přivítám jakékoliv názory na toto téma. Thx. :)
Moc díky za postřehy. To info, že Adam Opel ví o chybě motorů, který se dávaj do jeho nejprodávanějších aut a nic s tím nedělá mě fakt dostalo. Docela by mě zajímalo, jestli motory označené Z (Z14XE) jsou v tomhle lepší než starší X (X14XE) nebo jestli je to stejný, případně jestli jsou stejný problémy i u Háčkovejch Aster.
Co mám teď autí ze servisu, tak ho víc točím a teď už mám i jízdy na delší trasy, oproti zimě, kdy jsem jezdil jen téměř město, tak uvidíme jestli se to trochu zlepší. Naštěstí jak je tepleji, tak se potíže projevují výrazně míň, než když bylo těsně nad nulou.

Re: Motor

Napsal: 22 dub 2008, 23:04
od Tomino
arnie píše:Ja mel ten samy problem jelo to na 3 valce, presne jak popisujes! Nechal jsem to opravit u opla, delali celou hlavu a ted je to zase o.k Ale taky jsem timhle byl prekvapen. A docela me to nastvalo.
To jsi měl auto ještě v záruce? Mě řekli, že by oprava stála cca 20tis a ještě ne v Opelu.

Motor

Napsal: 24 dub 2008, 12:16
od arnie
Já mám motor Z14XE! V zaruce jsem to nemel. Musel jsem to platit ze svyho! :cry: Vzdy jsem si myslel ze opel ma suprovy motory no!!!

Re: Motor

Napsal: 24 dub 2008, 14:33
od Tomino
arnie píše:Já mám motor Z14XE! V zaruce jsem to nemel. Musel jsem to platit ze svyho! :cry: Vzdy jsem si myslel ze opel ma suprovy motory no!!!
Tak to je fakt radost. Můžu se zeptat na kolik tě to přišlo a kolik jsi měl najeto?