Stránka 1 z 2

Kolísání otáček na volnoběh - prosím mrkněte na to...

Napsal: 24 úno 2008, 20:46
od jirka-s
Ahoj, mám Astru G 1.6 16 V x16xel. Houpou se mi volnoběžné otáčky - Ale - už jsem vyčistil vše co se dá!!! Klapka, servomotorek voln.otáček i AGR ventil jsou jak z alabastru a měli by být funkční... :( . Ani se mi nerozsvicuje žádná kontrolka.Podtlakové hadičky jsem taky všechny kontroloval a zdají se vpořádku a že těsní. Nenapadá někoho něco??
Jinak auto jezdí snad v pohodě - jen ten volnoběh!! :twisted: .
Díky za každou radu!!! Jirka.

Napsal: 24 úno 2008, 20:59
od gErda
protahni auto do omezovace, na 1, 2 , 3 ,nekolikrat za sebou, at se to poradne protahne a uvidis, skrtici klapku sio cistil z obou stran ? cistil si ji otevrenou nebo zavrenou?

Napsal: 24 úno 2008, 21:00
od rychlyradim
a kdy ti to dělá? jen když stojíš? nebo když zapneš nějaký spotřebič? :shock:
Jo a to také mohu doporučit co GERDA :wink: prostě pořádně protáhnout..mi to dělalo také...a párkrát jsem to prostě protáhl s dobrým benzínem...a je po problému.....jen co není tak když zapnu spotřebič...ale to už asi u tohohle auta neovlivním... :roll:

Napsal: 24 úno 2008, 21:21
od Sádlo
Me to nedavno delal to same a bylo uvolneno nejaky oranzovy konektor kabelu v tom miste za trubkama kde jsem oznacil ve fotce. Tvuj sani nejspis bude vypadat trochu jinak ale konektor by tam mel byt.

Obrázek

Napsal: 24 úno 2008, 22:24
od jirka-s
Mě to dělá ihned po nastartování - stále. Klapku sem měl sundanou celou a vše vyčistil a lehce promáznul. chodí to lehce, i lanko plynu jde lehounce... jediný co - klape ten ventil na odvětrání nádrže - ale to by mělo být sned o.k. ( podtlak je na hadičkách znát, takže nejspíš taky funguje. Při zapnutí větráku či sepnutí serva otáčky znatelně poklesnou, s prodlevou jdou nahoru a pak to opět kolísá :evil: . Po vypnutí spotřebiče to samé opačně ( otáčky se zvednou a s prodlevou jdou dolů a kolísají) . Je fakt, že když sem to nasr.. vzteky vytočil na nějakejch 6 tis. ot. tak se to pak na chvilku zas ustálilo, ale že by to byla oprava, to se mi moc nezdá... :( . Jinak otáčky jdou dolů dost pomalu - myslím při vytočení třeba na těch 6 tis....

Napsal: 24 úno 2008, 22:28
od jirka-s
Sádlo píše:Me to nedavno delal to same a bylo uvolneno nejaky oranzovy konektor kabelu v tom miste za trubkama kde jsem oznacil ve fotce. Tvuj sani nejspis bude vypadat trochu jinak ale konektor by tam mel byt.

Obrázek
Nevím moc co to je za konektor - ale všechny sem měl několikrát vyndaný - jak z krokovýho motorku, tak z potenciometru klapky, i z čidla na sání - jsou tam na pevno, :( ale dík za radu.... J.

Napsal: 24 úno 2008, 22:30
od Sádlo
A netesnost serva rizeni by to byt nemohl?

Napsal: 24 úno 2008, 22:36
od jirka-s
Sádlo píše:A netesnost serva rizeni by to byt nemohl?
Ted ti moc nerozumim :( . Netěsnost serva?? Jaký to má vliv na otáčky ? Já myslel spíš něco v elektrice - že to má větší odběr a proto otáčky na cvilku poklesnou- to prý tyhle auta dělaj. Každopádně olej nikde ze serva neteče.... Spíš mě trápí to kolísání otáček.... ten pokles při sepnutí spotřebiče je jev celkem častý a podle mě se to týká spíš alternátoru...

Napsal: 24 úno 2008, 22:38
od Sádlo
jirka-s píše:
Sádlo píše:A netesnost serva rizeni by to byt nemohl?
Ted ti moc nerozumim :( . Netěsnost serva?? Jaký to má vliv na otáčky ?
Pardon, spletl jsem se. Mel jsem na mysli posilovac brzd.

Napsal: 24 úno 2008, 22:40
od jirka-s
Ještě pro upřesnění - Otáčky na volnoběh kolísají o cca. 200 ot. nahoru a dolu . Při stání s vypnutými přídavnými spotřebiči ( jako větrák topení, či servo ) . Kluci díky za rady, jezdim kamionem, takže na net se asi dostanu zas až o víkendu.... Neignoruju vás, ale nemůžu odpovídat.... každopádně budu rád za každej nápad a v pátek či v sobotu sem tu !!!! Díky moc, Jirka.

Napsal: 24 úno 2008, 22:42
od jirka-s
Sádlo píše:
jirka-s píše:
Sádlo píše:A netesnost serva rizeni by to byt nemohl?
Ted ti moc nerozumim :( . Netěsnost serva?? Jaký to má vliv na otáčky ?
Pardon, spletl jsem se. Mel jsem na mysli posilovac brzd.

Tak to nevim, brzdí to supr, ani nemam tucha jak to popř. skontrolovat...

Napsal: 24 úno 2008, 22:50
od Sádlo
jirka-s píše:
Sádlo píše:
jirka-s píše: Ted ti moc nerozumim :( . Netěsnost serva?? Jaký to má vliv na otáčky ?
Pardon, spletl jsem se. Mel jsem na mysli posilovac brzd.

Tak to nevim, brzdí to supr, ani nemam tucha jak to popř. skontrolovat...
Nesici ten posilovac kdyz bezi motor?

Napsal: 25 úno 2008, 04:13
od jirka-s
To mi nepřijde že by to syčelo..... :?

Napsal: 25 úno 2008, 07:28
od gErda
vazne to vytoc az do omezovace, aspon na prvni tri rychlosti, treba 3x nebo 4x za sebou a uvidis, kdyz se to poradne protahne tak to dela obcas divy, jen se toho clovek nesmi bat a vytocit to co to jde

Napsal: 25 úno 2008, 14:28
od Sádlo
jirka-s píše:To mi nepřijde že by to syčelo..... :?
Tak to asi posilovac brzd nebude.