Stránka 1 z 3

chcípání motoru po studeném startu

Napsal: 03 led 2008, 08:14
od kimi
Ahoj lidi, mám malý problém s X14XE:
nastaruju studené auto - absolutně v pohodě chytí, volnoběh stabilní kolem 1000 ot,chod plynulý. Rozjedu se, auto jede v pohodě. Po ujetí cca 1 km se motor začne dusit, někdy případně jet na 3 válce,až na konec chípne, Při vyřazení, či prošlápnutí spojky jdou otáčky okamžitě na nulu a motor "umírá".Po chcípnutí motor zkouším znova startovat - na potřetí, bo na počtvrté to natočím a pak už běží naprosto normálně ... až do dalšího studeného startu...(např.další ráno)- to se celá situace opakuje.
Auto jsem nechal "napíchnout" - závada ani hláška žádná...
Jo a mám pocit že to blbne od posledního tankování...ale na to bych hlavu nedal.. nemáte někdo podobnou zkušenost?Poradíte někdo prosím?Díky předem

Napsal: 03 led 2008, 08:26
od gErda
znama vec ;) vycistit skrtici klapku a dej vedet ;) startovani po chvicpnuti jde blbe, obcas jen s nohoou na plyn.pedalu a obcas se rosviti kontrolka motoru ze?

Napsal: 03 led 2008, 08:45
od kimi
právě že nic nesvítí...ani občas....ale zkusim - dík z radu.
Jinak auto mám cca 4 roky - najeto cca 140tis. a musím říct , že poslední rok furt něco řešim :x (těsnění pod hlavou, EGR,Lambdu,termostat...) a to je auto pravidelně servisovaný

Napsal: 03 led 2008, 08:48
od gErda
zkus to a dej vedet, je to otazka 10-15 minut to poradne procistit, je to hned

Napsal: 05 led 2008, 11:36
od kimi
Tak klapka je čistá, vyměněný svíčky, palivovej filtr...a auto dělá furt to samý...pomoóc... :(
Dneska jsem ještě na zkoušku zkusil vyměnit zapalovací lištu... taky bez efektu...
Opravdu nemáte někdo nějaký nápad?

Napsal: 18 led 2008, 18:21
od paav
Zdravím Kimi, už jsi přišel na to co je s tím, mám stejný problém na stejném motoru tj. X14XE Děkuji za pomoc

Napsal: 19 led 2008, 10:50
od kimi
Bohužel stále nepřišel.Zkoušeli už jsem vyndat i palivové čerpadlo - to chodí,v nádrži žádnej bordel taky neni, vyměněnej MAP senzor.. zkrátka nic nepomáhá... Stále čekám jestli tady někdo nehodí nějakej tip a taky nic... :cry: Kdybys Ty na něco přišel určitě se ozvi..

Napsal: 19 led 2008, 13:36
od spermin
kimi píše:Bohužel stále nepřišel.Zkoušeli už jsem vyndat i palivové čerpadlo - to chodí,v nádrži žádnej bordel taky neni, vyměněnej MAP senzor.. zkrátka nic nepomáhá... Stále čekám jestli tady někdo nehodí nějakej tip a taky nic... :cry: Kdybys Ty na něco přišel určitě se ozvi..
když šlápneš opatrně na plyn, tak se chvíli dusí a potom vrní? (jede)
A KDYBYSTE UVEDLI, ODKUD JSTE, MOŽNÁ BY VÁM NĚKDO PORADIL I OSOBNĚ.

Napsal: 22 led 2008, 14:23
od kimi
No, jak kdy. Někdy je to jak popisuješ, ale většinou prostě chcípne ( i po opatrném přidání plynu).Když se teď trochu oteplilo, tak bych řekl že je to lepší - nicméně stále ne dobré. JInak já jsem ze Sokolova...kdyby byl nějaký kolega poblíž, byl bych rád kdyby se ozval...

Napsal: 22 led 2008, 14:34
od gErda
jak si cistil klapku? otevrel si ji? a vycistil i z "druhy" strany?

Napsal: 27 led 2008, 22:15
od Mad
Už jste na něco přišli? Měl jsem uplně stejný problém, vyměnil jsem svíčky - ty starý byly uplně obalený bordelem, pomohlo to na chvilku. Už mě to trápí zase. Diagnostika taky nic.

Napsal: 27 led 2008, 22:31
od jirka h
Hele, Kimi a prošli ti všechna čidla, svíčky a lambdu na osciloskopu?

Napsal: 28 led 2008, 19:31
od havelka
Help, help. Mám úplně stejný problém. Mám motor 1.6XEL
Při napíchnutí na diagnostiku jsme s kámošem zjistili, že napětí na teplotním čidle pozvolna klesá s teplotou z hodnoty asi 2V do 1,2V, pak při asi 40°C to skokově vyleze na cca 3V a pak zase klesá s teplotou.
To samé čidlo při papíchnutí na Zafiru a diagnostikování vykazuje klasický průběh cca od 4V za studena dolů s teplotou.
Toto je zatím hlavní směr našeho podezření. Ale absolutně netušíme co s tím.
Poradíte někdo????

Napsal: 29 led 2008, 12:41
od kimi
Svíčky jsou vyměněný,l ambda jakbysmet - čidla...dle tohop co mi říkal automechanik ( a je to dobrej kamarád) prošel taky všechny. Tu klapku prej čistil komplet (z obou stran).Jo jinak, teď bych řekl, že se to zlepšilo ( možná teplejší rána)... už mi to celkem dlouho nechcíplo....ale předevčírem se mi poprvé během jízdy rozsvítila elektronika motoru.Zastavil jsem, chcípl auto, znovu nastartoval a už nic...od tý doby klid...Tak já fakt nevim

Napsal: 29 led 2008, 16:46
od Arwy
havelka píše:Help, help. Mám úplně stejný problém. Mám motor 1.6XEL
Při napíchnutí na diagnostiku jsme s kámošem zjistili, že napětí na teplotním čidle pozvolna klesá s teplotou z hodnoty asi 2V do 1,2V, pak při asi 40°C to skokově vyleze na cca 3V a pak zase klesá s teplotou.
To samé čidlo při papíchnutí na Zafiru a diagnostikování vykazuje klasický průběh cca od 4V za studena dolů s teplotou.
Toto je zatím hlavní směr našeho podezření. Ale absolutně netušíme co s tím.
Poradíte někdo????
Niektoré systémy riadenia spaľovacieho motora pri určitej teplote vody zvýšia napájacie napätie na čidle teploty z dôvodu presnejšieho snímania teploty. Ale či to platí aj pre X16XEL netuším.