Stránka 1 z 3
chcípání motoru po studeném startu
Napsal: 03 led 2008, 08:14
od kimi
Ahoj lidi, mám malý problém s X14XE:
nastaruju studené auto - absolutně v pohodě chytí, volnoběh stabilní kolem 1000 ot,chod plynulý. Rozjedu se, auto jede v pohodě. Po ujetí cca 1 km se motor začne dusit, někdy případně jet na 3 válce,až na konec chípne, Při vyřazení, či prošlápnutí spojky jdou otáčky okamžitě na nulu a motor "umírá".Po chcípnutí motor zkouším znova startovat - na potřetí, bo na počtvrté to natočím a pak už běží naprosto normálně ... až do dalšího studeného startu...(např.další ráno)- to se celá situace opakuje.
Auto jsem nechal "napíchnout" - závada ani hláška žádná...
Jo a mám pocit že to blbne od posledního tankování...ale na to bych hlavu nedal.. nemáte někdo podobnou zkušenost?Poradíte někdo prosím?Díky předem
Napsal: 03 led 2008, 08:26
od gErda
znama vec
vycistit skrtici klapku a dej vedet
startovani po chvicpnuti jde blbe, obcas jen s nohoou na plyn.pedalu a obcas se rosviti kontrolka motoru ze?
Napsal: 03 led 2008, 08:45
od kimi
právě že nic nesvítí...ani občas....ale zkusim - dík z radu.
Jinak auto mám cca 4 roky - najeto cca 140tis. a musím říct , že poslední rok furt něco řešim
(těsnění pod hlavou, EGR,Lambdu,termostat...) a to je auto pravidelně servisovaný
Napsal: 03 led 2008, 08:48
od gErda
zkus to a dej vedet, je to otazka 10-15 minut to poradne procistit, je to hned
Napsal: 05 led 2008, 11:36
od kimi
Tak klapka je čistá, vyměněný svíčky, palivovej filtr...a auto dělá furt to samý...pomoóc...
Dneska jsem ještě na zkoušku zkusil vyměnit zapalovací lištu... taky bez efektu...
Opravdu nemáte někdo nějaký nápad?
Napsal: 18 led 2008, 18:21
od paav
Zdravím Kimi, už jsi přišel na to co je s tím, mám stejný problém na stejném motoru tj. X14XE Děkuji za pomoc
Napsal: 19 led 2008, 10:50
od kimi
Bohužel stále nepřišel.Zkoušeli už jsem vyndat i palivové čerpadlo - to chodí,v nádrži žádnej bordel taky neni, vyměněnej MAP senzor.. zkrátka nic nepomáhá... Stále čekám jestli tady někdo nehodí nějakej tip a taky nic...
Kdybys Ty na něco přišel určitě se ozvi..
Napsal: 19 led 2008, 13:36
od spermin
kimi píše:Bohužel stále nepřišel.Zkoušeli už jsem vyndat i palivové čerpadlo - to chodí,v nádrži žádnej bordel taky neni, vyměněnej MAP senzor.. zkrátka nic nepomáhá... Stále čekám jestli tady někdo nehodí nějakej tip a taky nic...
Kdybys Ty na něco přišel určitě se ozvi..
když šlápneš opatrně na plyn, tak se chvíli dusí a potom vrní? (jede)
A KDYBYSTE UVEDLI, ODKUD JSTE, MOŽNÁ BY VÁM NĚKDO PORADIL I OSOBNĚ.
Napsal: 22 led 2008, 14:23
od kimi
No, jak kdy. Někdy je to jak popisuješ, ale většinou prostě chcípne ( i po opatrném přidání plynu).Když se teď trochu oteplilo, tak bych řekl že je to lepší - nicméně stále ne dobré. JInak já jsem ze Sokolova...kdyby byl nějaký kolega poblíž, byl bych rád kdyby se ozval...
Napsal: 22 led 2008, 14:34
od gErda
jak si cistil klapku? otevrel si ji? a vycistil i z "druhy" strany?
Napsal: 27 led 2008, 22:15
od Mad
Už jste na něco přišli? Měl jsem uplně stejný problém, vyměnil jsem svíčky - ty starý byly uplně obalený bordelem, pomohlo to na chvilku. Už mě to trápí zase. Diagnostika taky nic.
Napsal: 27 led 2008, 22:31
od jirka h
Hele, Kimi a prošli ti všechna čidla, svíčky a lambdu na osciloskopu?
Napsal: 28 led 2008, 19:31
od havelka
Help, help. Mám úplně stejný problém. Mám motor 1.6XEL
Při napíchnutí na diagnostiku jsme s kámošem zjistili, že napětí na teplotním čidle pozvolna klesá s teplotou z hodnoty asi 2V do 1,2V, pak při asi 40°C to skokově vyleze na cca 3V a pak zase klesá s teplotou.
To samé čidlo při papíchnutí na Zafiru a diagnostikování vykazuje klasický průběh cca od 4V za studena dolů s teplotou.
Toto je zatím hlavní směr našeho podezření. Ale absolutně netušíme co s tím.
Poradíte někdo????
Napsal: 29 led 2008, 12:41
od kimi
Svíčky jsou vyměněný,l ambda jakbysmet - čidla...dle tohop co mi říkal automechanik ( a je to dobrej kamarád) prošel taky všechny. Tu klapku prej čistil komplet (z obou stran).Jo jinak, teď bych řekl, že se to zlepšilo ( možná teplejší rána)... už mi to celkem dlouho nechcíplo....ale předevčírem se mi poprvé během jízdy rozsvítila elektronika motoru.Zastavil jsem, chcípl auto, znovu nastartoval a už nic...od tý doby klid...Tak já fakt nevim
Napsal: 29 led 2008, 16:46
od Arwy
havelka píše:Help, help. Mám úplně stejný problém. Mám motor 1.6XEL
Při napíchnutí na diagnostiku jsme s kámošem zjistili, že napětí na teplotním čidle pozvolna klesá s teplotou z hodnoty asi 2V do 1,2V, pak při asi 40°C to skokově vyleze na cca 3V a pak zase klesá s teplotou.
To samé čidlo při papíchnutí na Zafiru a diagnostikování vykazuje klasický průběh cca od 4V za studena dolů s teplotou.
Toto je zatím hlavní směr našeho podezření. Ale absolutně netušíme co s tím.
Poradíte někdo????
Niektoré systémy riadenia spaľovacieho motora pri určitej teplote vody zvýšia napájacie napätie na čidle teploty z dôvodu presnejšieho snímania teploty. Ale či to platí aj pre X16XEL netuším.