Stránka 1 z 1

Žhavič

Napsal: 28 pro 2007, 19:54
od mildy
Ako mám vyšrubovať prvý žhavič zlava na motore X17DTL ?
Trochu dosť tam zavadzia čerpadlo. Za pomoc dík !

Napsal: 28 pro 2007, 21:29
od Luboš X17DTL
Musíš si vzít dva klíče, tuším, že je to dvanáctka. Každý s jiným zakřivením a pěkně pomalu jeden klíč, druhý klíč, otočit první klíč, otočit druhý klíč. Je to jebačka, když nemáš pořádný vercajk. Pokud máš dobrou sadu golovek, kde jsou dlouhé ořechy a kloubek, dá se to.
Já to dělal dvěma klíči asi třičtvrtě hoďky. Ostatní tři za deset minut.
P.S. Stejně nakonec byla v pr..... baterka a svíčky O.K.

Dík

Napsal: 29 pro 2007, 11:35
od mildy
Ak máš 1.7 td, máš s tým skúsenosti ? Ja som kúpil 2.11 zatial šlape ok,
ale neviem čo mám čakať dobudúcna má 190000 km, menil som kotúče dosky žhaviče zatial 3, na ten 1 použijem asi tenky dlhy orech.
Inak dik za radu !!!

Napsal: 29 pro 2007, 13:17
od Luboš X17DTL
Zkušenosti asi takové. Při prvních náznacích špatných startů jaem koupil žhavičky, vyměnil a nic se nestalo. Prostě baterie byla už slabší a tak neměl startér pořádné otáčky. Tak jsem koupil novou baterku a bylo po problému. Nové svíčky Bosch jsem tam už nechal(stály dohromady necelých 1000,- Kč). To bylo v lednu 2004. Od té doby jsem najel asi 60.000 km a opět začalo zlobit startování. To bylo na jaře letošního roku. Při kontrole svíček jsem zjistil, že dvě nešly už vůbec a jedna žhavila málo. Tak šly ven a dal jsem tam zpět ty staré(Beru). Ty tam byly už když jsem auto kupoval. Na povrchu jsou rezavé, jako by tam byly od novoty a ne ně jezdím dodnes bez problémů. Akorát baterku mám zase v hajzlu. Prostě déle, jak 4 roky mi nevydrží při mém stylu provozu. Z toho jsem usoudil, že svíčky Bosch mi nesmí do domu. Celkem dobrá zkušenost mezi kamarády je se svíčkama Brisk a teď dělají nějakou novou řadu, která má mít ještě větší výdrž. Takže až je budu řešit, asi půjdu do nich.
Jinak zkušenosti s motorem. Pokud se k němu chováš slušně, nezradí tě. Mi se trochu ztrácí voda, asi tak litr a půl ročně, ale nevysondoval jsem, čím to je. Ještě mi zbývá těsnění pod hlavou, ale pokud spotřeba nestoupá, tak to neřeším. Jinak olej od výměny do výměny, jen rozdíl na měrce mezi plným a prázdným, rozvody co 60.000 km, po druhé i s vodní pumpou, olej polosyntetika co 10.000 km, při výměně i filtry(olej, vzduch) a před zimou odkalení naft. filtru a co 3 roky výměna.
To je asi vše.
Jo, a asi rok zaslepený EGR ventil. Lepší zátah odspoda bez díry před nástupem turba a asi o půl litru lepší spotřeba. :lol:

EGR

Napsal: 30 pro 2007, 06:35
od mildy
Čo je to ten EGR ventil a na čo konkrétne slúži ?

Napsal: 30 pro 2007, 10:39
od Frydex
Stačí hledat. Když si dáš do "HLEDAT" ... EGR ... tak se z toho asi po*ereš :lol:
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?t=432

Napsal: 30 pro 2007, 14:05
od Gary
Mám najeto 205000 a zatím OK.Plně souhlasím s výše uvedeným.Všem přeju v Novém roce hodně štastných kilometrů.