Stránka 1 z 1

Propadlá spojka

Napsal: 29 lis 2007, 20:55
od Messiah
Pic oplaci. nema nekdo zkusenost s propadlym spojkovym pedalem? Mam G Astru 1998 2 DI motor 170tis km. Zacalo to tak ze spojku pri jizde jsem obcas proslapnul na prazdno podruhym seslapnuti uz to bylo ok a normalne jsem zaradil nebo podradil. Mam pocit ale fakt jen pocit ze se mi to stavalo po seslapnuti brzdoveho pedalu a pak kdyz jsem sel na podrazeni tak to neslo az na podruhy nebo po treti.
Nakonec to dopadlo tak ze jsem spojku proslapnul a konec uz to neslo tak jsem dojel do opla bez spojky.
Tam mi tvrdily spoustu moznosti cim to bylo a oprava ze vijde asi na 15tis. ze je to zapotrebi vimenit vsechno a blabla. Tak jsem jim rek ze to neexistuje ze jsou znackovej servis a ze chci opravit to co je rozbyty a ne koupit novy auto ze vymenit auto umim taky ale davam to do znackovyho ze predpokladam ze jsou "machri" a udelaj to nejlevneji.
Tak jsme se domluvili trochu mechanice rozumim ze zavada bude na 90% ve valci za spojkovym pedalem.
Provedli jeho "vymenu" a spojka fungovala ale jen 400km a zavada je tu zas.
Tak mi poradte mam je jit vykastrovat nebo si koupit citroena :-D.
Diky za kazdou radu ke spojce,

Re: Propadlá spojka

Napsal: 29 lis 2007, 20:58
od gErda
Messiah píše:ale davam to do znackovyho ze predpokladam ze jsou "machri" a udelaj to nejlevneji.
tak tohle bych si nemyslel v zadnym pripade, se znackovejma servisama mam svejch spatnecjh zkusenosti :evil: omlacovat o hlavu, jedine ;)

Napsal: 29 lis 2007, 21:16
od Defender
Jestli budeš zkoušet jiný servis tak zkus Opel Zralý v Praze http://www.zraly.cz 251610817, mám s nima jen dobré zkušenosti :) a ceny přijatelný. Asi bych tam zavolal a zkusil to nastínit přes telefon a když tak tam dojet a domluvit se s nima.

Napsal: 29 lis 2007, 21:41
od Gofe
No pokud to jednou prošlápneš a podruhý už funguje,tak to vypadá že je zavzdušněná(je kapalinová,třeba jako u Š120) a jde o to proč nebo kde uniká kapalina. Pokud je to na spojkovém pedálu nebo někde na potrubí,tak by oprava neměla stát moc,ale pokud je to ten hydraulický váleček co vystavuje přímo spojku tak to bude ranec.Musí ven převodovka a u 20Di abys dostal ven převodovku,musí se sundat celý rám pod motorem co na něm drží vlasně celá přední náprava. V knize Jak na to píšou,že motor se zavěsí za drát do karoserie. Skoro bych řekl,že je snazší vyndat motor,než převodovku. Mám taky 20Di a měnil jsem motor tak vím o čem mluvím.Přeji hodně zdaru.

Napsal: 29 lis 2007, 22:11
od Messiah
Gofe píše:No pokud to jednou prošlápneš a podruhý už funguje,tak to vypadá že je zavzdušněná(je kapalinová,třeba jako u Š120) a jde o to proč nebo kde uniká kapalina. Pokud je to na spojkovém pedálu nebo někde na potrubí,tak by oprava neměla stát moc,ale pokud je to ten hydraulický váleček co vystavuje přímo spojku tak to bude ranec.Musí ven převodovka a u 20Di abys dostal ven převodovku,musí se sundat celý rám pod motorem co na něm drží vlasně celá přední náprava. V knize Jak na to píšou,že motor se zavěsí za drát do karoserie. Skoro bych řekl,že je snazší vyndat motor,než převodovku. Mám taky 20Di a měnil jsem motor tak vím o čem mluvím.Přeji hodně zdaru.
Kapalinu jsem kontroloval neunika. spis mi to pripada jako kdyby na pist kterej pedalem stlacim mel mit kolem sebe nejake tesneni a to propoustelo kapalinu. prirovnal bych to ke spatny pumpičce kdyz ucpes slahounek stlacis vzduch ale pumpicka kdyz propusti tak ji zvolna stlacis uplne tak mi to prijde. Ale nikdy jsem se v hydraulicky spojce nehrabal tak nevim. pedal jde zniceho nic najednou az nazem vraciho jenom odpor pruziny ale fakt scista jasna. kdyby unikala kapalina tak by to bylo asi postupny ne?

Napsal: 30 lis 2007, 09:23
od Gofe
Na meilu máš možná radu a možná taky ne. :wink: Jo a koukám,že ten spojkovej válec ti dávali nový.Tak buď netěsní přivod od nádžky k válci, a nebo od válce k převodovce.Pokud ne a je to až ten váleček co je ve spojkové skříni,tak je mi tě líto :cry: To bude pálka. Dej vědět co a jak.čau

Napsal: 30 lis 2007, 09:58
od spermin
Gofe píše:Na meilu máš možná radu a možná taky ne. :wink: Jo a koukám,že ten spojkovej válec ti dávali nový.Tak buď netěsní přivod od nádžky k válci, a nebo od válce k převodovce.Pokud ne a je to až ten váleček co je ve spojkové skříni,tak je mi tě líto :cry: To bude pálka. Dej vědět co a jak.čau
pokud Ti menili válec a neztrácí se brzová kapalina, je vadný válec, ale nejde mi to do hlavy, zkontroluj si stav kapaliny, a dej vedet.
Kapalina se vzdy strácí :!: Jeden válec je na spojce, druhý na pedálu. Ale jsou i moderní vozy s ciste mechanickou spojkou.
Kapalina odchází pomalu, ale projeví se to naráz-né postupne,

Napsal: 06 pro 2007, 22:29
od YANEK
:cry: kamarád měl tohle taky u dýzla a byl to ten váleček co je ve spojkový skříni :wink:

Napsal: 03 led 2008, 14:44
od Messiah
Tak jsem aouto odvezl z Prahy do becova nad Teplou ke kamaradovy do garaze a priblizne po 100km Spojka zacla opet fungovat naprosto bez problemu.
Tak jsme udelali uplnou vymenu brzdove kapaliny Spojka fungovala po vymene a uplnem odvzdusneni paradne zacla zabirat i oneco vise cca vhorni polovine do ted zabirala 2cm od podlahy a to i kdyz jsem si ji vyzvednul ze servisu. Tak jsem stim byl fakt spokojenej. vymena vysla cca 200kc. Nechal jsem mu auto at snim jezdi a kdyby to nefungovalo tak at to opravi jak rikam pred becovem to zaclo samo fungovat a celou dobu fungovala po vymene kapaliny vyrazne zlepseni zaberu spojku.
Odvezl jsem tedy aouto do Prahy a ejhle pri najezdu na prazsky obchvad spojka opet vyplivla :-(. pomohlo az povoleni odvzdusnovaciho ventilu u deklu spojky tam dole co se blbe strka ruka :-). A spojka zase jde jsem zvedavej kde najdeme ze se mi to zavzdusnuje nebo co to vlastne dela.