moje úprava AGR-EGR
Napsal: 29 říj 2007, 22:30
Je tu toho hodně o AGR, ale zakládám znovu, aby se dobře hledalo.
Po mých neúspěšných (zaslepení celého ventilu, a potom i po vyražení otvoru
pro „jehlu“)pokusech s AGR ventilem – vždy se mi při sundání nohy z plynu, když měl motor
více jak 2000 Otáček rozsvítila při ohřátém motoru kontrolka spalin, ale motor jel bez ztráty
výkonu, a při dalším nastartování se to opakovalo. Proto jsem zkusil následující úpravu.
Vyvrtal jsem do přepouštěcí komory otvor Ø 5 mm viz OBR (nejde mi vložit)
musí být dobře vyčištěno, ať se nedostanou nečistoty do sacího systému) a ejhle,
najednou funguje vše jak má. Do sání je místo spalin přisán vzduch. V případě neúspěchu
jsem byl připraven ventil uvést do původního stavu a to zaslepením otvoru čepem popř.
šroubkem M6 Zatím najeto pouze 100 km, ale bez závad.
Vzniká otázka. Proč elektronika signalizovala poruchu?
1 při brždění motorem vznikal v saní podtlak, a elektronika to vyhodnotila jako poruchu
2 opět při brždění lambda nezaznamenala změnu ve spalinách a vyhodnotila jako poruchu
Co je správně nevím, ale jsem rád, ž tato úprava je zatím funkční, ale upozorňuji že až delší
provoz ukáže,zda to zase není krok vedle.
kdo chce, ať zkusí, nebo počká na mé další výsledky, v brzké době bude trasa po dálnici z Ostravy do Olomouce, motor X16XEL.
PS ještě vyřešit nasávání do AGR od vzduchového filtru.
Po mých neúspěšných (zaslepení celého ventilu, a potom i po vyražení otvoru
pro „jehlu“)pokusech s AGR ventilem – vždy se mi při sundání nohy z plynu, když měl motor
více jak 2000 Otáček rozsvítila při ohřátém motoru kontrolka spalin, ale motor jel bez ztráty
výkonu, a při dalším nastartování se to opakovalo. Proto jsem zkusil následující úpravu.
Vyvrtal jsem do přepouštěcí komory otvor Ø 5 mm viz OBR (nejde mi vložit)
musí být dobře vyčištěno, ať se nedostanou nečistoty do sacího systému) a ejhle,
najednou funguje vše jak má. Do sání je místo spalin přisán vzduch. V případě neúspěchu
jsem byl připraven ventil uvést do původního stavu a to zaslepením otvoru čepem popř.
šroubkem M6 Zatím najeto pouze 100 km, ale bez závad.
Vzniká otázka. Proč elektronika signalizovala poruchu?
1 při brždění motorem vznikal v saní podtlak, a elektronika to vyhodnotila jako poruchu
2 opět při brždění lambda nezaznamenala změnu ve spalinách a vyhodnotila jako poruchu
Co je správně nevím, ale jsem rád, ž tato úprava je zatím funkční, ale upozorňuji že až delší
provoz ukáže,zda to zase není krok vedle.
kdo chce, ať zkusí, nebo počká na mé další výsledky, v brzké době bude trasa po dálnici z Ostravy do Olomouce, motor X16XEL.
PS ještě vyřešit nasávání do AGR od vzduchového filtru.