Stránka 1 z 7

moje úprava AGR-EGR

Napsal: 29 říj 2007, 22:30
od spermin
Je tu toho hodně o AGR, ale zakládám znovu, aby se dobře hledalo.
Po mých neúspěšných (zaslepení celého ventilu, a potom i po vyražení otvoru
pro „jehlu“)pokusech s AGR ventilem – vždy se mi při sundání nohy z plynu, když měl motor
více jak 2000 Otáček rozsvítila při ohřátém motoru kontrolka spalin, ale motor jel bez ztráty
výkonu, a při dalším nastartování se to opakovalo. Proto jsem zkusil následující úpravu.
Vyvrtal jsem do přepouštěcí komory otvor Ø 5 mm viz OBR (nejde mi vložit)
musí být dobře vyčištěno, ať se nedostanou nečistoty do sacího systému) a ejhle,
najednou funguje vše jak má. Do sání je místo spalin přisán vzduch. V případě neúspěchu
jsem byl připraven ventil uvést do původního stavu a to zaslepením otvoru čepem popř.
šroubkem M6 Zatím najeto pouze 100 km, ale bez závad.
Vzniká otázka. Proč elektronika signalizovala poruchu?
1 při brždění motorem vznikal v saní podtlak, a elektronika to vyhodnotila jako poruchu
2 opět při brždění lambda nezaznamenala změnu ve spalinách a vyhodnotila jako poruchu
Co je správně nevím, ale jsem rád, ž tato úprava je zatím funkční, ale upozorňuji že až delší
provoz ukáže,zda to zase není krok vedle.
kdo chce, ať zkusí, nebo počká na mé další výsledky, v brzké době bude trasa po dálnici z Ostravy do Olomouce, motor X16XEL.
PS ještě vyřešit nasávání do AGR od vzduchového filtru.

Napsal: 07 lis 2007, 07:59
od spermin
najeto dalších 500 Km bez signalizace závady (Ostrava-Brno a OV-FM)

Napsal: 07 lis 2007, 15:25
od duff74
To tvé řešení vypada vysoce logicky, jen bych měl dotaz: i když má ten otvor jen 5 mm, nemůže ten přisávaný vzduch sebou nést nějaký bordel (prach, vlhkost,...), který by dříve nebo později způsobil v motoru nějakou paseku? Pokud ne, tak tak nad tím začnu přemýšlet :)

Napsal: 07 lis 2007, 17:25
od Princ William
duff74 píše:To tvé řešení vypada vysoce logicky, jen bych měl dotaz: i když má ten otvor jen 5 mm, nemůže ten přisávaný vzduch sebou nést nějaký bordel (prach, vlhkost,...), který by dříve nebo později způsobil v motoru nějakou paseku? Pokud ne, tak tak nad tím začnu přemýšlet :)
nevim aby s tim nebyl problem. popisuje motor x16xel a na x18xe1 je ten ventil uplne jinej nebo radeji bych rekl opacnej. u jednoho se vysouva ta jehla (x18xe1) a u druheho zajizdi (x16xel) teda aspon tak je mi to znamo :!:

Napsal: 08 lis 2007, 20:36
od milosh
Pridavam poslane fotos

Obrázek
Obrázek
Obrázek

Napsal: 11 lis 2007, 17:39
od spermin
Do vyvrtaného otvoru jsem vsunul část brzdové trubičky, kterou jsem vytvaroval do potřebného tvaru a utěsnil jsem jí
HERMETIKEM. Na druhý konec jsem nasunul palivový filtr. Nasávání je nasměrováno k nádobce brzdové kapaliny.
Takto to vypadá v konečné úpravě, nasávání je přes palivový filtr, aby se v žádném případě nedostaly nečistoty do motoru
najeto už celkem 800 Km. Úprava mně stála 49 Kč, 25 nejlevnější brzdová trubička a 24 nejlevnější palivový filtr.
:P
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Napsal: 11 lis 2007, 19:01
od duff74
Mně se hned nezdálo, že by si to nechal volné :wink: A fachčí to zatím normálně? 800 km je dost, to by se už asi něco objevilo.

Napsal: 12 lis 2007, 10:09
od spermin
Zatím bez hlásky. Dříve se po zahřátí motoru při sundání nohy z plynu rozsvítila kontrolka. :lol: :P

Napsal: 12 lis 2007, 21:51
od Saša
To vypadá na šikovný řešení-já ho sice mám nový ale to řešení se mi zamlouvá-jsi šikula. :wink:

Napsal: 18 lis 2007, 20:11
od libor pospisl
Měl jsi pravdu na 1:8 se jehla otvira ven e na 1:6 se otvírá dovnitř

Napsal: 23 led 2008, 14:30
od Marian
spermin píše:Zatím bez hlásky. Dříve se po zahřátí motoru při sundání nohy z plynu rozsvítila kontrolka. :lol: :P
Stále bez problémů? Přemýšlým že bych to taky zkusil než se mě podělá

Napsal: 23 led 2008, 14:49
od Marian
A co myslíte že to udělá s motorem Z16XE

Napsal: 28 led 2008, 15:25
od Michal Vlas
A pod ventilem mas pak klasika tesnení????? nebo je taky nejak upravené :idea:

Napsal: 28 led 2008, 17:12
od spermin
Těsnění mám upravené, podívej se na prvni fotky -(milouš). :lol:
Najeto 2000 km a dvakrát mi svítila, a za boha nevím proč. Možná horší benzín z Makra. Taky je možné
najeto 110 000 Km a hlásí se svíčky.

Napsal: 28 led 2008, 20:47
od Michal Vlas
Takže jestli to dobře chapu tak díra je tam kde je jehla??!! a ta vedle (ta větší) je zaslepená? Mam to už taky hotoví a pravě jsem si nevěděl rady s tesnením