Stránka 1 z 1
hvízdání z motoru - máte někdo podobnou zkušenost????
Napsal: 22 čer 2007, 09:09
od ondrazalsky
tak si dneska ujedu kazdodennich 30km do prace, vse ok, zastavim kousek od firmy, nakoupim rohlicky k snidani, nastartuju a z motoru takove divne piskani/hvizdani, podle otacek tiche/hlasite, na neutral pri stojicim aute stejne jako za jizdy pri zarazene rychlosti... uvedomuju si ze je to cca stejny zvuk jak uz jsem x-krat slysel na jinych autech - vetsinou je to slyset pri rozjezdech (vysoke piskani dle otacek, jakoby prokluzoval nejaky remen nebo tak neco)... no takze jsem si dojel k firme (zadny ubytek vykonu, jen to zatraceny piskani porad), zaparkuju, vypnu motor, a zkusebne znovu startuju s nadeji, ze to byl jen nejaky omyl - ale nebyl, hvizda to porad.
nejaky remen nebo co to muze byt? rozvody mam komplet menene cca 6tkm zpatky... da se s tim jezdit nebo se mam radeji hned cestou z prace zastavit v nejakem servisu?
Napsal: 22 čer 2007, 09:18
od Stand
rozvoďák tě hvízdat nebude spíš tě bude hvízdat ten druhý řemen co je venku, když vemeš suché mýdlo a za nastartovaného motoru ho zespod přiložíš na řemen(pokud je plochý) a natřeš ho v celé délce a pokud je klínový tak z obou boků!
ale pozor na ruce!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Když přestane je to prokluzující řemen když nepřestane hledej jinde..
To stim mýdlem je na chvíli, cca za den začne hvízdat zas(pak pomuže buď výměna řemene nebo třeba zhrubení řemenic jemným smirkem, nebo jejich výměna(ale nejdřív zkontroluj napnutí řemene! (pokud je málo napnutý, je špatná napínací kladka nebo moc dlouhý řemen)
Napsal: 22 čer 2007, 09:28
od spermin
A co kontrola napínacích kladek, zda jsou funkční?
popř napnutí řemene. Radši zkontroluj i napínak rozvoďaku.
Pokud bude ok, zaměř se na ložiska (možná altík).
Napsal: 22 čer 2007, 09:42
od ondrazalsky
tak jsem byl jen tak z principu omrknout (sam si na aute nejsem schopen udelat temer nic, holt nesikovny rucicky...) ten "venkovni" remen - ma ze spodni (vnitrni) strany drazky a spojuje klimu, alternator a jeste neco a je tam taky soucastka ktera by se mozna dala nazvat napinaci kladkou (takove hnede kolecko ktere neni na nic napojene o prumeru cca 7 cm na jednom sroubku
- takze se odpo stavim do servisu at se na to mrknou, pripadne mozna ten remen i rovnou vymeni
Napsal: 22 čer 2007, 09:45
od Stand
Jestli se v tom moc nevyznáš a nemáš cuhť se v tom pošťourat je nejlepší to strčit do servisu..
Napsal: 22 čer 2007, 11:10
od Scooob
Tohle pískání mi dělal řemen, za boha si nevzpomenu kerej.
Od altíku tušim.
Napsal: 22 čer 2007, 11:29
od spermin
Asi to bude ten řemen.
napínací kladka nemusí plnit funkci.
Napsal: 25 čer 2007, 09:47
od ondrazalsky
takze jsem bohatsi o par zkusenosti:
0. po ujeti cca 15 km v patek uz to nebylo hvizdani a ni piskani, ale spise hlulbsi zvuk, tedy huceni, a bylo znat jen pri otackach na neutral, po pridani plynu budto zaniklo v hluku motoru nebo proste nebylo.
1. hned v patek cestou domu jsem se tedy stavil v servisu (kluci garaznici, kteri ale doted vetsinou vzdy vedeli o cem mluvi): shodili klinak, huceni se jim zdalo stale stejne... klinak uz byl pomalu na odpis, takze ho vymenili, a ze pry je to na100% z rozvodu. ovsem rozvody mam delane v Oplu takze jsem je do toho nenechal sahat.
2. dneska rano jedu teda do Oplu, ze je to tak a tak... oni hned ze je to alternator nebo kladka (na klinaku). rikam jim ze klinak byl shozeny a hucelo to stejne. no ale pro jistotu shodili klinak a hadejet co? no jiste - huceni PRESTALO. takze diagnoza A) kladka, to hned vyloucili, diagnoza B) alternator (minimlne vadny diodovy mustek), takze jsem zase odjela a brnknul elektrikarovi, co dela repase altiku (ti Oplaci to k nemu stejne vozi taky...) - oprava bude cca 3.500.
jinak pry to muze byt celkem nebezpecne, protoze to muze budto NEDOBIJET (to je v pohode, protoze na toje kontrolka na palubce), ale taky PREBIJET (a na to zadna kontrolka neni, takze to udajne muze odpalit cokoli v elektroinstalaci...). takze ted budu 3 dny bez auta - kuva, zpatky na stromy, tedy do autobusu...
Napsal: 29 čer 2007, 11:28
od ondrazalsky
opraveno! pry to bylo v nejakem usmernovaci nebo diode ci co... ukazoval mi to rozdelane ale prd tomu rozumim (i kdyz KDYSI DAVNO mam elektroprumyslovku/slaboproud...). jeste mi vycistil preventivne klapku, cela sranda za 3.900 (3.300 bez dokladu).ale ten alternator (resp. TA SOUSACTKA) je tam ted prej uz naveky, kdysi to pry delali ve vyrobe blbě, ted uz jsou materialy poctivejsi
jo, nekde jsem tady cetl, ze se nekomu nelibily otacky po startu kolem 1500-2000. tak mi to delalo taky, ale po vcerejsim vycisteni te klapky (teda, mam za sebou teprve PRVNI ranni studeny start) uz je to v norme, tedy lehce pres 1000 a po par desitkach/stovkach metru to uz spadne tam kam to patri...