Stránka 1 z 2
"Zvoneni" od motoru pri nizkych otackach
Napsal: 15 čer 2007, 19:37
od martinbranda
Zdravim, nevite co muze byt pricinou "zvoneni" od motoru pri nizkych otackach? Tento zvlastni zvuk se ozve kdyz jedu treba 30km/h na dvojku a dam trojku. Pokud uz jedu treba 40km/h a zaradim 3., tak uz je vsechno v pohode. Nemuze to byt spatnym silentblokem motoru?
Napsal: 16 čer 2007, 11:43
od Salám
No záleží odkud to "zvoní". Mi takové podobné zvuky vydával katalyzátor, který byl těsně před rozsypáním..
Katalyzator?
Napsal: 16 čer 2007, 12:12
od martinbranda
Mne pripada, ze ten zvuk je v predni casti motoru (pod motorem).
No jestli je to katalyzátor, tak to je radost
.
Napsal: 12 zář 2007, 20:48
od Gabrihell
Nedá sa namiesto katalyzátora prirobiť iba kus rúry??? Pýtam sa preto, lebo ja počujem asi rovnaké zvuky z tohoto miesta. Aký to bude mať vplyv?
Napsal: 12 zář 2007, 20:50
od Phrz
no muzeme dat trubku od predu az dozadu proc ne
ale zvuk bude hroznej. Misto kataku dat trubku jde, lambda by s tim pry problem mit nemela ale nejakej uni kat se koupi za 2 tis
Napsal: 12 zář 2007, 21:04
od AstraDTI
A cinka to obecne v nizkejch otackach, nebo jen kdyz ten motor je zatizenej v nizkejch otackach?
Napsal: 12 zář 2007, 21:11
od synologic
Přesně jak psál Salám. Měl jsem ten samej problém. Pak mi začala svítit i kontrolka motoru a bylo to v ........
Napsal: 12 zář 2007, 21:46
od Phrz
no me se taky rozsvecela kontrolka emisi vyfukovych plynu obzvlaste v prudci zatacce pod plynem v tom vzdy zaskubalo a blik, ale kdyz jsem to znovu natocil tak vpoho ale byl to katalyzator.
To cinkani muze byt cokoliv, nejpravdepodobnejsi bych videl katalyzator, nebo pletenec popr. utrzena pricka ve strednim dilu.
Napsal: 12 zář 2007, 22:45
od Roubik
a není na přeřazení z dvojky na trojku ve 30km rychlosti příliš brzo?? jestli ten motor nepodtáčíš. To ti taky mužou pěkně chrastit ventily
Napsal: 12 zář 2007, 23:09
od AstraDTI
Prave proto se ptam zda to chrasti jen pod zatezi - pokud ano tak to jsou dost pravdepodobne ventily.
Re: "Zvoneni" od motoru pri nizkych otackach
Napsal: 13 zář 2007, 06:20
od spermin
martinbranda píše:Zdravim, nevite co muze byt pricinou "zvoneni" od motoru pri nizkych otackach? Tento zvlastni zvuk se ozve kdyz jedu treba 30km/h na dvojku a dam trojku. Pokud uz jedu treba 40km/h a zaradim 3., tak uz je vsechno v pohode. Nemuze to byt spatnym silentblokem motoru?
Pokud to dělá při sešlápnuti plynu, a při normální jízdě né, vypadá to na čidlo klepání, které posunuje TZV. předstih,
ale toto by udělalo i při 4 a 5 při nízkých otáčkách. Zjisti si, při jakých otáčkách to dělá a vyzkoušej při stejných
i na jiné rychlosti. Nemělo by vůbec zazvonit- kov na kov. Max jenom cinknout 3 až 4 x.
(30km/h na dvojku a dam trojku, to jsou opravdu malé točky a motor dostává zabrat) Pokud chceš takto jezdit,
tak bez akcelerace :!:po rovině nebo z kopce.
Napsal: 13 zář 2007, 11:37
od AstraDTI
Ses si jistej ze cidlo klepani by zpusobilo detonace? Pri pouziti predepsaneho oktanoveho cisla by nemelo dojit pouze vlviem adaptace RJ (spatne ukazujici cidlo klepani) k detonacim. To snad jedine kdyby byly upraveny mapy pro zvyseni vykonu na hranici detonaci a cidlo klepani odeslo, nebo byl pouzit nizkooktanovej benzin.
Napsal: 13 zář 2007, 11:39
od Vašek2
Přesně toto zvonění jsem taky měl na na své 1.4 16V. Dělalo to při sešlápnutém plynu při 1800 ot/min. Samo to přestalo, ale vzhledem k tomu, že je moje Astra poněkud hlučná, tak bych se přikláněl k utržené přepážce v tlumiči výfuku. Katal asi špatný nebude, emise při kontrole byly OK.
Napsal: 13 zář 2007, 12:03
od spermin
AstraDTI píše:Ses si jistej ze cidlo klepani by zpusobilo detonace? Pri pouziti predepsaneho oktanoveho cisla by nemelo dojit pouze vlviem adaptace RJ (spatne ukazujici cidlo klepani) k detonacim. To snad jedine kdyby byly upraveny mapy pro zvyseni vykonu na hranici detonaci a cidlo klepani odeslo, nebo byl pouzit nizkooktanovej benzin.
jistý si nejsem, ale u motorů bez této vymoženosti to bylo přesně tak. Nepomůže ani vyšší oktan. číslo,
jenom omezí (sníží rozsah) klepání, záleží na otáčkách, nevím kolik otáček má motor na trojku /30 Km.(900 ot/min
)
nevím, jaký má obsah, ani na jaký benzín jezdí, ale čím větší=tím více oktanů (při 1800 ot/min. jsou už dost vysoké)
Napsal: 13 zář 2007, 13:09
od AstraDTI
Aha, no ja taky netusim jak je to reseny u Oplackejch motoru. Co ja vim, tak by to melo hlavne motor chranit pred nizkooktanovym benzinem a pred upravama nebo chybama v RJ. Melo by dochazet jen k uprave smerem k nizsimu oktanovymu cislu nez na kterej je motor nastaven - tzn z 95 na 91. Kdyz se naleje 98, tak to nijak nemeni nastaveni, proto je blbost lejt 98 do motoru delanyho na 95, predstih se neposune (alespon jsem neslysel o takovy RJ ktera by hejbala nastavenim i timhle smerem).
Jaky motory mas na mysli bez cidla klepani - i predstih rizenej RJ, nebo RJ jen na vstrik paliva (tak to mely BMW motory ze 70. let), nebo motor s karburatorem?