"Zvoneni" od motoru pri nizkych otackach

Spotřeba, rozvody, termostat, výměna oleje a další rady
Pravidla fóra
Tato kategorie byla zamčena, protože většina z Vás psala do hlavní kategorie i když zde jsou ty podsekce, takže teď už koukejte pořádně do jaké sekce Váš příspěvek patří. Stávající příspěvky budou přesunuty do správných sekcí. Díky Milosh - admin
martinbranda
Příspěvky: 28
Registrován: 19 pro 2006, 20:47
Kontaktovat uživatele:

"Zvoneni" od motoru pri nizkych otackach

Příspěvek od martinbranda » 15 čer 2007, 19:37

Zdravim, nevite co muze byt pricinou "zvoneni" od motoru pri nizkych otackach? Tento zvlastni zvuk se ozve kdyz jedu treba 30km/h na dvojku a dam trojku. Pokud uz jedu treba 40km/h a zaradim 3., tak uz je vsechno v pohode. Nemuze to byt spatnym silentblokem motoru?

Reklama
 

Salám
Příspěvky: 1568
Registrován: 26 čer 2006, 14:56
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Salám » 16 čer 2007, 11:43

No záleží odkud to "zvoní". Mi takové podobné zvuky vydával katalyzátor, který byl těsně před rozsypáním..

martinbranda
Příspěvky: 28
Registrován: 19 pro 2006, 20:47
Kontaktovat uživatele:

Katalyzator?

Příspěvek od martinbranda » 16 čer 2007, 12:12

Mne pripada, ze ten zvuk je v predni casti motoru (pod motorem).
No jestli je to katalyzátor, tak to je radost :-(.

Gabrihell
Příspěvky: 162
Registrován: 25 bře 2007, 23:07
Bydliště: okr. Michalovce (Užhorod mám ale bližšie)

Příspěvek od Gabrihell » 12 zář 2007, 20:48

Nedá sa namiesto katalyzátora prirobiť iba kus rúry??? Pýtam sa preto, lebo ja počujem asi rovnaké zvuky z tohoto miesta. Aký to bude mať vplyv?
Astra G 1,8 16V, 1999, 85 kW, X18XE1

Uživatelský avatar
Phrz
Příspěvky: 1306
Registrován: 17 srp 2007, 09:13
Bydliště: Prague
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Phrz » 12 zář 2007, 20:50

no muzeme dat trubku od predu az dozadu proc ne :) ale zvuk bude hroznej. Misto kataku dat trubku jde, lambda by s tim pry problem mit nemela ale nejakej uni kat se koupi za 2 tis
bývalé: Astra G Comfort 1.4 https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=47&t=25151
nyní: Corsa D Sport 1.4T https://corsaclub.cz/viewtopic.php?f=9&t=9676
nyní: Astra J Cosmo 1.6T SIDI https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=17&t=378&p=3258#p3258

AstraDTI
Příspěvky: 1944
Registrován: 25 čer 2006, 22:48

Příspěvek od AstraDTI » 12 zář 2007, 21:04

A cinka to obecne v nizkejch otackach, nebo jen kdyz ten motor je zatizenej v nizkejch otackach?

Uživatelský avatar
synologic
Příspěvky: 2016
Registrován: 29 dub 2007, 20:25
Bydliště: BigCityHranice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od synologic » 12 zář 2007, 21:11

Přesně jak psál Salám. Měl jsem ten samej problém. Pak mi začala svítit i kontrolka motoru a bylo to v ........ :D
Caravan
Obrázek
I pád na držku je pohyb dopředu...
Obrázek

Uživatelský avatar
Phrz
Příspěvky: 1306
Registrován: 17 srp 2007, 09:13
Bydliště: Prague
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Phrz » 12 zář 2007, 21:46

no me se taky rozsvecela kontrolka emisi vyfukovych plynu obzvlaste v prudci zatacce pod plynem v tom vzdy zaskubalo a blik, ale kdyz jsem to znovu natocil tak vpoho ale byl to katalyzator.
To cinkani muze byt cokoliv, nejpravdepodobnejsi bych videl katalyzator, nebo pletenec popr. utrzena pricka ve strednim dilu.
bývalé: Astra G Comfort 1.4 https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=47&t=25151
nyní: Corsa D Sport 1.4T https://corsaclub.cz/viewtopic.php?f=9&t=9676
nyní: Astra J Cosmo 1.6T SIDI https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=17&t=378&p=3258#p3258

Uživatelský avatar
Roubik
Příspěvky: 464
Registrován: 28 kvě 2007, 16:30
Bydliště: Louny

Příspěvek od Roubik » 12 zář 2007, 22:45

a není na přeřazení z dvojky na trojku ve 30km rychlosti příliš brzo?? jestli ten motor nepodtáčíš. To ti taky mužou pěkně chrastit ventily :roll:
Hopla hopla hopla koupil jsem si OPLA Astra G 1.8 85kw Sport
Moje ASTRA

AstraDTI
Příspěvky: 1944
Registrován: 25 čer 2006, 22:48

Příspěvek od AstraDTI » 12 zář 2007, 23:09

Prave proto se ptam zda to chrasti jen pod zatezi - pokud ano tak to jsou dost pravdepodobne ventily.

Uživatelský avatar
spermin
Příspěvky: 3499
Registrován: 16 led 2007, 09:21
Bydliště: OSTRAVSKO

Re: "Zvoneni" od motoru pri nizkych otackach

Příspěvek od spermin » 13 zář 2007, 06:20

martinbranda píše:Zdravim, nevite co muze byt pricinou "zvoneni" od motoru pri nizkych otackach? Tento zvlastni zvuk se ozve kdyz jedu treba 30km/h na dvojku a dam trojku. Pokud uz jedu treba 40km/h a zaradim 3., tak uz je vsechno v pohode. Nemuze to byt spatnym silentblokem motoru?
Pokud to dělá při sešlápnuti plynu, a při normální jízdě né, vypadá to na čidlo klepání, které posunuje TZV. předstih,
ale toto by udělalo i při 4 a 5 při nízkých otáčkách. Zjisti si, při jakých otáčkách to dělá a vyzkoušej při stejných
i na jiné rychlosti. Nemělo by vůbec zazvonit- kov na kov. Max jenom cinknout 3 až 4 x.
(30km/h na dvojku a dam trojku, to jsou opravdu malé točky a motor dostává zabrat) Pokud chceš takto jezdit,
tak bez akcelerace :!:po rovině nebo z kopce.
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic

AstraDTI
Příspěvky: 1944
Registrován: 25 čer 2006, 22:48

Příspěvek od AstraDTI » 13 zář 2007, 11:37

Ses si jistej ze cidlo klepani by zpusobilo detonace? Pri pouziti predepsaneho oktanoveho cisla by nemelo dojit pouze vlviem adaptace RJ (spatne ukazujici cidlo klepani) k detonacim. To snad jedine kdyby byly upraveny mapy pro zvyseni vykonu na hranici detonaci a cidlo klepani odeslo, nebo byl pouzit nizkooktanovej benzin.

Vašek2
Příspěvky: 12
Registrován: 04 kvě 2007, 15:09

Příspěvek od Vašek2 » 13 zář 2007, 11:39

Přesně toto zvonění jsem taky měl na na své 1.4 16V. Dělalo to při sešlápnutém plynu při 1800 ot/min. Samo to přestalo, ale vzhledem k tomu, že je moje Astra poněkud hlučná, tak bych se přikláněl k utržené přepážce v tlumiči výfuku. Katal asi špatný nebude, emise při kontrole byly OK.

Uživatelský avatar
spermin
Příspěvky: 3499
Registrován: 16 led 2007, 09:21
Bydliště: OSTRAVSKO

Příspěvek od spermin » 13 zář 2007, 12:03

AstraDTI píše:Ses si jistej ze cidlo klepani by zpusobilo detonace? Pri pouziti predepsaneho oktanoveho cisla by nemelo dojit pouze vlviem adaptace RJ (spatne ukazujici cidlo klepani) k detonacim. To snad jedine kdyby byly upraveny mapy pro zvyseni vykonu na hranici detonaci a cidlo klepani odeslo, nebo byl pouzit nizkooktanovej benzin.
jistý si nejsem, ale u motorů bez této vymoženosti to bylo přesně tak. Nepomůže ani vyšší oktan. číslo,
jenom omezí (sníží rozsah) klepání, záleží na otáčkách, nevím kolik otáček má motor na trojku /30 Km.(900 ot/min :?: )
nevím, jaký má obsah, ani na jaký benzín jezdí, ale čím větší=tím více oktanů (při 1800 ot/min. jsou už dost vysoké)
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic

AstraDTI
Příspěvky: 1944
Registrován: 25 čer 2006, 22:48

Příspěvek od AstraDTI » 13 zář 2007, 13:09

Aha, no ja taky netusim jak je to reseny u Oplackejch motoru. Co ja vim, tak by to melo hlavne motor chranit pred nizkooktanovym benzinem a pred upravama nebo chybama v RJ. Melo by dochazet jen k uprave smerem k nizsimu oktanovymu cislu nez na kterej je motor nastaven - tzn z 95 na 91. Kdyz se naleje 98, tak to nijak nemeni nastaveni, proto je blbost lejt 98 do motoru delanyho na 95, predstih se neposune (alespon jsem neslysel o takovy RJ ktera by hejbala nastavenim i timhle smerem).
Jaky motory mas na mysli bez cidla klepani - i predstih rizenej RJ, nebo RJ jen na vstrik paliva (tak to mely BMW motory ze 70. let), nebo motor s karburatorem?

Zamčeno