Stránka 1 z 1

Dobeh ventilatorov na chladici

Napsal: 11 čer 2007, 21:13
od janda
Myslim, ze nie je normalne ak sa po zastaveni a naslednom vypnuti motora ihned prestanu tocit ventilatory na chladici.
Vacsinou radsej pockam pokial sa motor schladi na cca 88C a az vtedy ho vypnem ale neviem preco je tam potom napisane:
"CAUTION: Fan blade can start any time!"

Mam doj**anu riadiacu jednotku chladenia alebo tam mohol nieco zle zapojit predchadzajuci majitel po mensej kolizii???
Dik

Napsal: 11 čer 2007, 21:26
od spermin
No běžné to není, ale když uvážíš, že po vypnutí motoru nejde vodní čerpadlo, tak potom je
zbytečné, aby šel ventilátor. Aspoň šetříš baterku. :P :P

Napsal: 12 čer 2007, 07:33
od Jirka D..
No záleží na termostatu, jak je nastaven a kdy otevírá okruh rozdíl cca 5 stupňů, tj. od 88 - 93 st..

U mě zastavím vypnu motor teplota je na 90 st. a ventilátor se sám sepne a až schladí vodu v chladiči tak se vypne po cca 50 sec.

Zapíná a vypíná nezavisle na běžícím motoru.


Zkus prostříkat konektory a uvidíš - a pak termostat (než jsem ho vyměnil také si to dělalo co chtělo)

Napsal: 12 čer 2007, 17:51
od ondrazalsky
mne to tedy funguje stejne jako jandovi, nevim jestli to neni chyba, protoze kdyz takto doparkuju (bezici ventilator vzdy drzi teplotu cca kolem stredove carky na teplomeru), a vypnu motor, okamzite se zastavi i ventilator a kdyz se za 10minut vratim treba z obchodu a znova nastartuju, je rucicka teplomeru nebezpecne napravo...pak hned spadne jak se sepne ventilator. taky takovy start je pro baterii urcite narocnejsi, nez kdyby po dojezdu vetrak jeste janevim treba minutu bezel...tak nevim-jak to ma byt spravne?

Napsal: 12 čer 2007, 18:23
od Marcel
No mne ak je chladiaca kvapalina horuca bezi ventilator aj po vypnuti motora
az pokial sa neschladi z pravidla 3-4minutky.A teplota ? po nastartovani opätovne klesa

Napsal: 12 čer 2007, 19:45
od Maranelo
U astrach je to chladenie a rucicky teplomeru jedna velka zahada.. jednemu ukazuje tak druhemu inac. mne napriklad po vypnuti motora aj ked je voda zohriata na 90 tiez ventilator nebezi... a pritom som nemal nikdy problemy s chladiacou sustavou...

Napsal: 12 čer 2007, 20:29
od Oťas
Marcel píše:No mne ak je chladiaca kvapalina horuca bezi ventilator aj po vypnuti motora
az pokial sa neschladi z pravidla 3-4minutky.A teplota ? po nastartovani opätovne klesa
U mne je to to samé.... :wink:

Chlazeni

Napsal: 12 čer 2007, 22:28
od IGI
No u mne to normálně vypne s vypnutim motora. Dle mého je to správné, protože se netočí vodní pumpa a ten ventilátor nechladí motor ale chladič takže motor musí počítat při vynutí, že se teplota zvýší tak či tak. Měl jsem kdysi renaulta a tam se to i po půl hodiě samo zaplo a po čtyřech minutách vyplo a nikomu to tak nedělalo. Neřešil bych to protože to není na závadu a té bterce když to jede chvíli při vypnutí se taky nic nestane. (zas takový odběr to nemá a 2-4min. nevadí).

Napsal: 13 čer 2007, 07:22
od Jirka D..
No pokud ste přečetli nápis na ventilátoru, tak se tam píše, že může sepnout i po vypnutí motoru.


Každé auto chladí vodu v chladiči i po vypnutí motoru a to mi dělalo už i u kadetta GSI rok 87" asi 3 minuty

No jak jsem psal buď termostat nebo čidlo.

Napsal: 13 čer 2007, 07:33
od medva1
Jirka D.. píše:

Každé auto chladí vodu v chladiči i po vypnutí motoru
Ty jo umí to i škoda 120 :D :D :D :D :D

Napsal: 13 čer 2007, 08:49
od manli2
Jirka D.. píše:No jak jsem psal buď termostat nebo čidlo.
nebo nakoplá řj chlazení... :wink: (ale u benzínu bez klimatizace lze toto vyloučit) :wink:

Napsal: 13 čer 2007, 12:20
od spermin
medva1 píše:
Ty jo umí to i škoda 120 :D :D :D :D :D
Tak je to dělané, ale celkem zbytečné, po zastavení motoru teplota v celém okruhu klesá, pouze v oblasti
válců a hlavy stoupá, přebírá teplo vzniklé spalováním, ale čerpadlo je mimo provoz, a v chladiči voda
ihned chladne, takže ventilátor nemusí běžet. 8) 8)
tlak je v rovnováze, a teplota nevystoupí nad 110 stupňů.