Stránka 1 z 1

Ako predísť poškodeniu vstrekovacieho čerpadla Bosch VP44

Napsal: 18 úno 2007, 17:10
od ladislav
Našiel som na nete zaujímavé americké stránky firmy, ktorá repasuje vstrekovacie čerpadlá Bosch VP44, ktoré je aj v mojom voze Astra Caravan, ročník 1999, 2.0DTL.

http://www.bluechipdiesel.com/VP44INFO.html

Na stránkach sa píše že najčastejšiím problémom tohto čerpadla je malá priechodnosť palivového filtra. Čo postupne vedie až k úplnému poškodeniu čerpadla. Velmi mi to pripomína niektoré príspevky vo fóre, keď niekto vyjazdil nádrž skoro do sucha a bordel zo dna nádrže mu pravdepodobne upchal palivový filter a po čase mu odišlo čerpadlo.
Ako riešenie ponúkajú jednoduchý systém /pravdepodobne s tlakovým senzorom/ na kontrolu tlaku v palivovom vedení. /alebo skôr podtlaku/. Ak tlak v palivovom potrubí klesne pod hodnotu 5 PSI, rozsvieti sa kontrolka a treba riešiť výmenu palivového filtra alebo skontrolovať tesnosť palivového potrubia, či nie je prisávaný vzduch.
Čo vy na to? Malo by zmysel niečo podobné poriešiť vo svojej astričke?

Napsal: 18 úno 2007, 18:24
od Sršeň
Vitaj na tomto fóre, dúfam že tu nájdeš veľa informácií o ASTRE G.
No v každom prípade ak by si prišiel na nejaké riešenie, rád to aplikujem na mojej astre. Mám ten istý motor, čiže predpokladám že aj to isté čerpadlo. Zatiaľ s čerpadlom žiadny problém nemám, pal. filter mením každých 15.000 km a tankujem hneď ako mi blikne kontrolka. Dúfam že ako prevencia to aspoň trochu stačí.

Napsal: 22 úno 2007, 21:45
od diesel
Tomudle se předejít nedá,u vstřikovacích čerpadel Bosch 1.7,2.0,2.2 DTI se nepokazi mechanická část ale elektonika . :(
Paradox je že u 2.2 se kazí velice sporadicky

Napsal: 27 čer 2007, 16:35
od Ďuri
neskúšal niekto kúpiť ten chip, len tak... ako náhradný diel?
Mám totiž 2.0 Di a táhá mu na 150 000km a to je údajne ten čas kedy sa večšinou čerpadlo porúča...

Napsal: 28 čer 2007, 11:58
od diesel
Chip-myslíš asi řídíci jednotku na hlavě čerpadla,taky mně to napadlo ale todle nikdo samostatně neprodává a když už tak to stojí stejně jako nové čerpadlo.

Napsal: 28 čer 2007, 12:18
od spermin
:shock: No kontrola jak předejit poškození z důvodu nedostatečné prevence není marná.:roll:

Bosch vs. Lucas

Napsal: 28 čer 2007, 14:33
od mklement
caute, mne zas kamos vravel ze sa montovali dve cerpadla a to bud Bosch alebo Lucas. vraj Bosch je lepsie a ma mensie problemy ako Lucas, vraj Lucas je vlemi nachylny na kvalitu paliva. neviem co je na tom pravda. kazdopadne mam ten isty motor, tak dufam, ze ma to cerpadlo nezradi...

čerpadlo

Napsal: 28 čer 2007, 15:04
od Lysek Vladimír
Ahojte všichni. Asi pře týdnem jsem měnil čerpadlo u stejného motoru, jako máte Vy. U toho čerpadla Bosch se doopravdy kazí jen ta řídící jednotka, která je na čerpadle. Vyměnit se dá, ale nová stojí cca 8.000,-Kč + nahrání softweru cca 4.000,- + seštelování na stolici další 4.000,-Kč. Takže já jsem radši koupil nové repasované a mohu Vám sdělit, že to teď funguje, jako nikdy před tím. Motor je podstatně tíšší, spotřeba šla dolů a kouřivost je teď nulová. Měl jsem najeto cca 120 000 km, jak mi to čerpadlo kleklo. Přeji příjemný zbytek dne. Laďa

Napsal: 04 črc 2007, 19:00
od Juraj30
Ahojte, a mohol by si prosim ta napisat na kolko ta vyslo to repasovane cerpadlo a kolko si zan zaplatil? Popripade kdesi ho zohnal?

Dik

čerpadlo

Napsal: 04 črc 2007, 19:11
od Lysek Vladimír
Celá výměna mě stála tzn. i s prací 22.500,- Kč. Mám to se zárukou a max spokojenost. Čerpadlo jsem koupil v Brně a známý mi to vyměnil v servise.

Re: čerpadlo

Napsal: 04 črc 2007, 19:28
od spermin
Lysek Vladimír píše:Celá výměna mě stála tzn. i s prací 22.500,- Kč. Mám to se zárukou a max spokojenost. Čerpadlo jsem koupil v Brně a známý mi to vyměnil v servise.
No podle mne je 18 000 míň než 22 500 :oops: :oops: a o dost.

čerpadlo

Napsal: 04 črc 2007, 23:38
od Lysek Vladimír
Nechápu těch 18.000,- Kč. To vím taky, že je to méně. Já dal za čerpadlo 19.000,- Kč a zbytek jsou náklady spojené s výměnou atd.

Re: čerpadlo

Napsal: 05 črc 2007, 00:02
od Princ William
Lysek Vladimír píše:Nechápu těch 18.000,- Kč. To vím taky, že je to méně. Já dal za čerpadlo 19.000,- Kč a zbytek jsou náklady spojené s výměnou atd.
cauky. mam dotaz mam nabidku koupit astru s 1,7 dti r.v. 9/99 50kw ale nevim koud motoru asi x17.... mozna nekdo poradi co ma stejnej motor ale ted zpek k otazce melo by tam bejt udajene spatne cerpadlo. predpokladam ze to hodi error na diagnostice a ze je to cerpadlo stejen o kterem se v tomto topicu bavime :!: je to tak :?:

Napsal: 05 črc 2007, 01:28
od freeKevinM
na cerpadle odide elektronika, nema to nic spolocne s palivom...astra ma nestabilny el. rozvod (viz. praskajuce ziarovky a pod.) vysledkom je poskodena elektronika cerpadla.... nikdy nie mechanicka cast na ktoru vplyva palivo...

cerpadlo je nutne skontrolovat na tieto veci
1. studene spoje na plosnom spoji (lepsia varianta 4/6 tisic)
2. vymena riad. jednotky (cela elektornika 15tis. +)
3. vymena celeho cerpadla (19 tis bez dph, jedina firma co to robi kvalitne je Zabreh na Morave)