Stránka 1 z 3

lenivé G-čko

Napsal: 26 led 2007, 19:51
od mimo
Ahojte. Mám Astru 1.7 DTi 16V a v poslednej dobe som zistil že sa jej nechce moc ťahať. Nemá už taký švih po prekonaní turbodiery. (aj keď nikdy to nebola raketa). Na diaľnici sa až po dlhej dobe dostane na 150 km/h. (ako hladký diesel)
Kontrolka elektroniky motora sa správa, že je všetko OK. Váhu vzduchu som menil rok dozadu. Na diagnostiku idem budúci týždeň, ale aj tak ma zaujímajú vaše názory na čo všetko sa mám zamerať.

Napsal: 26 led 2007, 20:01
od manli2
váhu vzduchu.... :wink: měnil si za originálku?

Napsal: 26 led 2007, 20:13
od Máslo
Mě to taky netáhne, ale to bude tím motorem :-) Holt jsem si měl koupit silnější :-) Ikdyž by to bylo super...Astromilky jsou krásný designově

Napsal: 26 led 2007, 20:30
od mimo
Či bola originál, to neviem, viem že bola z polska , robil mi to známy.

Napsal: 26 led 2007, 21:10
od AstraMan
Nj to je tak když se chce ušetřit :wink:

Napsal: 27 led 2007, 10:58
od mimo
Zaujímalo by ma, či diagnostika ukáže príslušnú chybu, keď kontrolka elektroniky motora to nesignalizuje.

slabý ťah

Napsal: 27 led 2007, 16:36
od Maranelo
Nazdar. Vyskušaj ešte jednu vec ked diagnostika nic neodhali. Zkontroluj podtlakove hadičky a aj tie gumové kolienka, či niektoré nie je prezrete. Taktiež to prve kolienko ktoré je na podtlakovom cerpadle ktoré je umiestene z boku na motore. Podtlakove hadičky su cierne a bielosive. Ja mam motor X20DTL jedneho casu sa mi tiez zdalo ze slabo ide a ze sa motor len tažko vytaca do vyšších otácok a štvorka to bola slabota. Raz ked som tahal nový kabel na zosilovač od baterky tak som si vsimol ze tie gumove kolienka, v ktorých su zastrčene hadičky su uz prezreté. povymienal som za normalne hadicky hrubostenné lebo v oply chceli 100sk za jedno kolienko. Vymenil som vsetky kolienka za nove plus to na podtlakovom čerpadle. bolo dosť prezrete a zalomene. Tym padom tahali falošný vzduch a bol slabý podtlak v systéme. Hned po výmene na skušobnej jazde bolo cítit rozdiel. Auto krasne taha aj do vyšších otáčok a aj na štvorke a päťke pekne taha a nie je uz take lenive...

Napsal: 27 led 2007, 16:52
od mimo
Vďaka za radu, Maranelo. Skúsim tie hadičky poprezerať. Sám sa považujem za motorového laika, ale celkom dobre si mi to popísal.

Napsal: 27 led 2007, 17:17
od Marky
Tak mam s predchozi 1.7 stejnou zkusenost jako Maranelo, salo mi to falesny vzduch a nechtelo tahnout, byla uvolnena jedna hadice k turbu.

Napsal: 27 led 2007, 17:36
od Máslo
Tak to se na to teda taky juknu.....

Napsal: 14 úno 2007, 18:14
od Marcel
Je možné prebudiť k životu motor s 65 000km po starom pánovy?
Je to 2,0 Omegai a ťahá ako by mal za sebov náves s Ivecom.

Napsal: 14 úno 2007, 18:36
od AstraDTI
Ona ta Omega s 2.0 neni zadnej sprinter... Zkusil bych to parkrat poradne protahnout - vypali se KAT a celkove tomu jak se rika vymetes pavouky z valcu. Nekdy muze pomoct vyresetovani ECU (nevim jak to presne funguje u Opla, nicmene se tim neda nic pokazit). V podstate tim vymazes adjustacni koeficienty - nastavej se na vyrobcem defaultne nastavene hodnoty. Pak se ty koeficienty behem nekolika prvnich km optimalizujou. Ale znova rikam - tohle plati pro ECU u fordu z konce 90. let, jak pracuje elektronika motoru u Opla netusim.

Napsal: 14 úno 2007, 18:49
od Luky
Novy ECU jsou chytry takze se "naucej" podle stylu ridice. Pokud to deda nehonil a radil nizko, ECU si to zapamatuje, nevyzaduje od motoru nejakej extra vykon a jezdi usporne.
Kdyz na to budes slapat a radit treba o 2000 vys, za par desitek km se prepisou data a pojede to normalne. Teda melo by :P

Napsal: 14 úno 2007, 18:51
od Marcel
Tak to skusim lebo už mi stojí Omega na dvore -127tis sk
Combi tmavozelena metla
zachovala rv96

Napsal: 14 úno 2007, 18:51
od pepca
jestli to opravdu jezdil nějaký dědula,tak asi se nohou o plynový pedál jen opíral,ten tomu motoru moc nedovolil :D