Stránka 1 z 2

Hluk studeného motoru

Napsal: 27 úno 2006, 07:53
od Mattej
Zdravím všechny, jsem tu nový, Astru mám asi týden. Zušební jízda v bazaru byla v pohodě. Ale včera a dnes jsem ráno nastartoval a po rozjetí při překročení cca 2000 otáček začal motor vydávat dost výrazný hluk.
Po pár kilometrech a zahřátí motoru to ustalo.

Předpokládám, že to bude mít souvislost s turbem, které v těchto otáčkách spíná.

Je to na výměnu? Nebo opravu? Nebo je to normální?

Díky za rady.

Napsal: 27 úno 2006, 10:00
od maxim
ja myslim ze to je normal, mam 2.0Di a kdyz odjizdim z parkoviste ze studenym motorem, tak to ma takovy surovy zvuk, ale za chvilku je to dobry

Napsal: 27 úno 2006, 10:26
od Mattej
maxim píše:ja myslim ze to je normal, mam 2.0Di a kdyz odjizdim z parkoviste ze studenym motorem, tak to ma takovy surovy zvuk, ale za chvilku je to dobry
No, zatím to nechám a uvidíme co to udělá - mám ho pár dní, tak jsem možná jenom vyplašenej. Ale ten zvuj není jen nekultivovanost studeného motoru - dělá to fakt kravál.

Ale díky za odpověď...

Napsal: 27 úno 2006, 11:40
od Vojta
Mattej píše:
maxim píše:ja myslim ze to je normal, mam 2.0Di a kdyz odjizdim z parkoviste ze studenym motorem, tak to ma takovy surovy zvuk, ale za chvilku je to dobry
No, zatím to nechám a uvidíme co to udělá - mám ho pár dní, tak jsem možná jenom vyplašenej. Ale ten zvuj není jen nekultivovanost studeného motoru - dělá to fakt kravál.

Ale díky za odpověď...
a máš tam dost oleje?

Napsal: 27 úno 2006, 11:55
od dominus-et-deus
Hele u Vectry je to to samé...když je studená- hodně studená, jako teď v zimě, tak je to ze začátku jako traktor...po chvilce se to zahřeje a pak vše ok..... buď v klidu

Napsal: 27 úno 2006, 14:13
od Mattej
klubo píše:a máš tam dost oleje?
Oleje habaděj - po koupi jsem nechal vyměnit všechny náplně a všechny filtry

Hlavně to dělá jenom pět minut, jak se to malinko ohřeje, tak to přestane.

Napsal: 27 úno 2006, 20:09
od din
Ahoj,
tazko sa nam to radi, ked to nepocujeme live. Vsetko ma svoj specificky zvuk, a ak si nie si isty, tak popros niekoho v tvojom okli, aby ti to strartol - podla toho budes veidet usudit, ci je to zvuk, ktory je normlany, alebo je nieco za tym.
Inak, ked startnem moju astricku rano v riadnom mraze, tak je to tiez hlucne na volnobeh, ale po chvili to prestane a ja si vychutnavam dobry pocit ze sa veziem v Astricke 8)

Napsal: 01 bře 2006, 21:22
od alex
Keby sme mali v astrach predmazavanie tak by nam to po nastartovani tak nebuchalo, olej sa musi dostat do hlavy k ventilom,ich vôla sa nastavuje automaticky "tlakom oleja ", takze bucha to dovtedy pokial sa olej nenatlaci az ku ventilom, rada: kupujte kvalitny olej . 8) si myslim 8) moze ti tam samozrejma buchat aj nieco ine :lol:

Gary

Napsal: 01 bře 2006, 21:42
od Gary
Když se vám nezamlouvají studené starty tak si pořiďte VEBASTO a máte vystaráno.Mě to fachčí zatím v pohodě.A trochu té nafty mě nepoloží ne?

Napsal: 01 bře 2006, 21:45
od alex
nad tym som rozmyslal uz davno, ako to mas urobene, co ti to ohrieva?

Gary

Napsal: 01 bře 2006, 21:52
od Gary
Ohřívá to vodu v motoru,po zahřátí se nahodí motor a zapne topení ve voze.Vše se nastavuje přídavným ovladačem hlavně čas zapnutí,abys přicházel do teplíčka.

Napsal: 02 bře 2006, 07:21
od Mattej
Někteří z vás můj problém asi špatně pochopili, nebvo jsem se špatně vyjádřil. nemám problém s hlukem hned po startu - to je sice traktor-zetor, ale s tím se u nafty trochu počítá. ¨nicméně ten nejhorší hluk ustane po několika vteřinách - jak někdo psal - jen co se dostane olej k ventilům.
Hluk, který vadí mě se ozývá po rozjetí a překročení cca 2000 otáček, kdy pravděpodobně sepne turbo a vydává to ošklivý hlasitý pisklavý zvuk.
Po cca pěti minutách to zmizí.

Nejhorší to bylo, když jsem se vrátil z prodlouženého víkendu, kdy auto nejezdilo. To byl kravál, že jsem se až bál. Teď, když jezdím každý den je první kilometr turbo taky slyšet více, ale asi taky proto, že na to napínám slechy. ;o)

No, uvidím, jestli se to bude nějak zhoršovat...

Všem díky za postřehy.

Napsal: 02 bře 2006, 09:23
od Vojta
Mattej píše:Někteří z vás můj problém asi špatně pochopili, nebvo jsem se špatně vyjádřil. nemám problém s hlukem hned po startu - to je sice traktor-zetor, ale s tím se u nafty trochu počítá. ¨nicméně ten nejhorší hluk ustane po několika vteřinách - jak někdo psal - jen co se dostane olej k ventilům.
Hluk, který vadí mě se ozývá po rozjetí a překročení cca 2000 otáček, kdy pravděpodobně sepne turbo a vydává to ošklivý hlasitý pisklavý zvuk.
Po cca pěti minutách to zmizí.

Nejhorší to bylo, když jsem se vrátil z prodlouženého víkendu, kdy auto nejezdilo. To byl kravál, že jsem se až bál. Teď, když jezdím každý den je první kilometr turbo taky slyšet více, ale asi taky proto, že na to napínám slechy. ;o)

No, uvidím, jestli se to bude nějak zhoršovat...

Všem díky za postřehy.
no to de právě o to jestli se ti dostává dost oleje do turba, jinak požádal sem odporníka na opel diesly aby nám poradil proč nám to studený tak tluče a proč se neměří olej na studenym motoru.....snad se nebude YPER zlobit když tady jeho odpověď uveřejním:

V první řadě bych se podíval na zpětný tlakový ventil, ke kterému se dostaneš zvenčí - je na bloku motoru někde ve spodní části. Bohužel já nevím přesně kde, protože jsem to ještě nedělal a potřebuji udělat také. Někdy mi totiž kontrolka mazání zhasne po cca 1-2 vteřinách (ale také záleží na sklonu auta - jak je zaparkováno), ale většinou zhasíná už když točím startérem. Tenhle zpětný ventil vypadá jako šroub s šestihrannou hlavou. Pod ním je pak pružina a buď kulička nebo pístek. Pokud je tam karbon, tak nedovírá a olej , či jeho část, stéká gravitací do vany mnohem snáze z mazacích kanálů.
Další věc, která se na tomto stavu může podílet je v samotném olejovém filtru. My máme na našich autech výměnnou papírovou vložku. S ní je v krabici dodáváno dvoje těsnění. Jedno pod šroubovací uzávěr olejového fitru a druhé těsnění je gumový "O" kroužek. Ten patří na tu plastovou klec, na kterou se navléká papírová vložka. Středem plastové klece prochází trn, v jehož spodní části je vybrání na které se dává onen "O" kroužek. Origo GM kroužek po navlečení mírně přesahuje řes profil (průměr) onoho trnu. Bohužel, pokud nekoupíš originál filtr, tak onen dodávaný "O" kroužek je vždy tenčí - myslím tím jeho stěnu. Proto např. NIO ho nemění a nechává tam ten originální, který údajně vydrží až 6 výměn filrů. Ten se podílí také na špatné funkci mazání.Myslím, že dodávané "O" kroužky mají sílu stěny okolo 1-1,5 mm, kdežto origo má 2-2,5 mm! Takže musíš koupit takový fitr, kdy onen kroužek je oproti běžně prodávaným mnohem silnější.
Ten přepoušťák se údajně nachází na bloku motoru (z boku), tam, kde je olejové čerpadlo - tedy pod řemenicemi a měl by jít lehce uvolnit a vytáhnout.
Na hlučnosti se také podílejí i žhaviče - žhaví-li jedem míň, tak příslušnému válci trvá déle se ohřát - to ale jen tak mimoděk.
Jinak já aplikuji olej 10w40 a hlavně v létě do něj přidávám přísadu v plechovce, které vypadá jako med (to mírně v horké vodfě zahřeju a rozmíchám cca ve 2 litrech oleje. Tenhle přípravek vyrábí i f. STP a prodává se ve Špáru. Zajistí, že i když náhodou olej steče, tak např. hydroštely a vačka jsou jakoby mastně lepkavé a netlučou tolik.
Tak pak dej vědět, zda jsi si něco z mých mouder vybral.
Ahoj Yper!

Napsal: 02 bře 2006, 20:58
od alex
no , moze to byt aj lozisko na spominanom turbe, si myslim, ak mas X20DTL, a das dole ten kryt z turba, uvidis tam namontovanu rurku ktorou je privadzany olej na mazanie loziska, skus sa pozriet ci ti to netecie.

Gary

Napsal: 02 bře 2006, 21:18
od Gary
Ještě bych zkusil sundat sací hadici vzduchu k turbu a prstem zkusit vůli na ložisku lopatek turba a případně s ním zatočit prstama u studeného motoru.Tím zjistíš podle zvuku co se děje.jestli bude vrzat nebo pískne,tak je turbo načatý.Jestli to bude OK tak musíš hledat jinde.Taky jsem už viděl astru co jí pískalo ložisko v převodovce ,tak ukrutně že jsem se bál že ten motor vyběhne z auta.To zjistíš po vyšlápnutí spojky,jestli se mění ten zvuk.