Stránka 1 z 2
Zahřátí motoru na provozní teplotu.
Napsal: 15 lis 2006, 11:02
od Franta
Jak dlouho, kolik km(nastartuju a jedu, žádné postávání na místě) vám trvá něž se zahřeje motor na provozní teplotu cca.90 stupňů? Při současných ranních teplotách kolem 5 stupnů. Zajímají mě hlavně benzíňáky 1,6.
Franta
Napsal: 15 lis 2006, 11:07
od Luky
Za 3-4km zacne topit, ale na provoznich 90 ji to bude trvat tak 2x dyl.
Napsal: 15 lis 2006, 11:09
od pepca
Zigi píše:Mam osmnactku a ta se mi zahreje na 90°C jen ve meste,za jizdy myvam obvykle cca 80-85!
Jinak mi to trva na tech 80 asi 4-5km!
souhlas,takhle to dělá ta teplota i mně,již jsem se ptal někoho z vás zda to je v pohodě.mám tedy šestnáctku
ale teplotně chodí jako tobě.topit topí téměř okamžitě,stačí chvilka.
Napsal: 15 lis 2006, 11:12
od Andrew
Luky píše:Za 3-4km zacne topit, ale na provoznich 90 ji to bude trvat tak 2x dyl.
To jsem rád, mám to podobný, t.j. jsem v limitu.
Měl jsem v něm sporotvní filtr a ten jsem na zimu vyměnil za původní krabici, tak mě to taky zajímalo.
Napsal: 15 lis 2006, 12:19
od 811018
Mě astřička začne topit tak po 3km, ale na provozní teplotu tak okolo 10min. Jenou si pamatuju že se mi začala zvedat ručička tak mezi 25 až 30min, ale to bylo venku -25°C. To sem si tenkrát myslel že s tim něco je, ale jak se začala zvedat tak jsem byl v klidu.
Napsal: 15 lis 2006, 13:01
od Franta
Toš ste mě teda uklidnili, mislel jse si, že ji mám nemocnou, nějak vážně, protože termostat fachčí, jak má.
Pro Vaši informaci jsem exaktním měřením zjistil, že pokud zadeklujete chladič v těchto chladnějších dnech srazíte spotřebu o minimálně 0,5l-1.
Dík Franta
Napsal: 15 lis 2006, 14:09
od Franta
Mě to takhle fungovalo, klesla teplota po 5 stupnů a už jsem to viděl na spotřebě(reál i počítač). Tak jsem to odzkoušel po tři dny, kdy bylo kolem -3--4 stupnů, jsem postupně jel bez deklu, s deklem a bez deklu a na 50 km to bylo 0,5-0,6 l rozdíl. Psal jsem, že exaktně, takže to byly +- stejné podmínky.
Jinač mám motor twinport, takže je možná na to teplo náchylnější.
Franta
Napsal: 23 úno 2007, 12:49
od Máca
Astru mám cca 3 měsíce a nikdy mi teplota nepřesáhlo 90°C i když jsem měl zakrytý chladič. Je to OK ? Auto topí jako ďábel. Doporučovali mi abych tam dal termostat od 98°C - do 105 °C. mě se teda do toho moc nechce.
Napsal: 23 úno 2007, 13:40
od Saša
Já mám 16-8v a chová se přibližně stejně, topí asi po minutě a na těch 80stupnú vyleze tak mezi 3 až 5 km.
Napsal: 23 úno 2007, 14:12
od Dave
Ráno když jedu do práce a netopím si tak my ručička začne stoupat až tak ke konci cesty 20km a když zapnu do toho topení tak hned zase sleze. Když topím tak to s ní ani nehne po celou cestu. Je to diesel a do práce to mám vesměs mírně z kopce a nehoním to. Pozoruji nárust spotřeby o cca 0,6l/100km ale to je i dáno zimním obutím.
Napsal: 23 úno 2007, 14:18
od AstraDTI
To je nejaky divny - sice se diesel ohrejva pomalu, ale ze by nestacilo 20km se mi nezda. A to ze kdyz se zacne topit tak to hned sleze taky neni normalni.
Napsal: 23 úno 2007, 14:25
od Dave
Myslel jsem si že mám v tahu termostat, tak jsem to prověřoval a opravdu nepropouští. Hadice i chladič je studenej. Měl jsem dřiv renault 5 diesel a bylo to to samé, dokonce jsem i ze zoufalství koupil novej termostat a nic. Je to holt z kopce 5rychlostní stupeň a tak 70km/h.
Napsal: 23 úno 2007, 14:35
od AstraDTI
Ja zamerne drzim za studena otacky vejs aby se to rychlejs ohralo (jako ne ze to mam opreny vo omezovac aby sme si rozumneli).
Napsal: 23 úno 2007, 14:37
od Astra - R@SAG
Franta píše:Mě to takhle fungovalo, klesla teplota po 5 stupnů a už jsem to viděl na spotřebě(reál i počítač). Tak jsem to odzkoušel po tři dny, kdy bylo kolem -3--4 stupnů, jsem postupně jel bez deklu, s deklem a bez deklu a na 50 km to bylo 0,5-0,6 l rozdíl. Psal jsem, že exaktně, takže to byly +- stejné podmínky.
Jinač mám motor twinport, takže je možná na to teplo náchylnější.
Franta
Tak to musim potvrdit, mam 1.4 16v Twinport a staci aby teplota klesla na - 5st a spotreba se rapidne zvedne o 0,8 lit na 100 km
, asi mu nesvedci chladnejsi pocasi, prosim te cim jsi to zakryval. Ted jak je rano - 6 a jedu do prace a z prace +5, ta spotreba 7,1 lit /100 km. Jinak auto zacne topit po 3 - 4 km a na provozni teplotu se dostane asi tak po 8 - 10km.
Napsal: 23 úno 2007, 15:11
od Dave
AstraDTI píše:Ja zamerne drzim za studena otacky vejs aby se to rychlejs ohralo (jako ne ze to mam opreny vo omezovac aby sme si rozumneli).
Zkusím to zítra na 4-ku bez topení a dám vědět za jak dlouho se to ohřeje.