Stránka 1 z 1
zimní starty
Napsal: 19 pro 2008, 19:28
od drevak
Zdraví lidičky, zajímalo by mě, jestli nemá někdo zkušenost s topným tělsem namontovaným do motoru. Na nákladní auta existuje topné těleso, které se namontuje do hlavy a připojí se na 220v. Takže i při minus 20 není problém se startem a motor je ohřátý asi na 30 stupňů po 2-3 hodinách. Tudíž dřív topí a neničí se. Jestli máte někdo zkušenost dejte vědět, myslím, že nebudu sám koho by to zajímalo díky.
Napsal: 19 pro 2008, 19:47
od APiK
Tak o tom jsem jen slyšel, že tím jsou vybaveny některá auta ve Švédsku, Norsku a Finsku. Dokonce tam i existují parkoviště se stojanama s elektrikou. Zaparkuješ, spojíš auto se stojanem kabelem a ohříváš. Praktickou zkušenost ale nemám.
Napsal: 19 pro 2008, 19:54
od spermin
-20 není problém, spíše doporučuji nějakým přístrojem oživovat baterku, na olověnou stačí
12,5 V a 150 MA
Napsal: 19 pro 2008, 19:58
od APiK
spermin: souhlas. Existují takové permanentní dobíječky (udržovačky) olověných akumulátorů. Kdo má garáž s elektrikou je vysmátej. My takhle v práci udržujeme akumulátor ve sněžným skútru. Pravda, akumulátor se nám z toho jednou nafouknul a byl na vyhození, ale to bylo tím, že jsme s tou udržovačkou zřejmě chtěli ušteřit (pořizovací cena vs kvalita) - a to se nevyplácí.
Napsal: 19 pro 2008, 20:02
od spermin
chyba byla asi jinde, normál stačí nabíječka na telefon nebo stabilizační zdroj na 12 až 14,6V
Napsal: 19 pro 2008, 20:04
od APiK
spermin píše:chyba byla asi jinde, normál stačí nabíječka na telefon nebo stabilizační zdroj na 12 až 14,6V
Nevím kde byla chyba. Koupili to, neporadili se, neproměřili - netuším co to vlastně koupili za shit.
Napsal: 20 pro 2008, 08:30
od Mike.S
já mám v autě nezávislé topení a když bych stál někde venku na mraze a potřeboval bych aspoň trošku zahřátý motor, tak si to nastavím a ráno přijdu, v autě teplo a motor taky chytá jedna radost, akorát, že jsem to za dobu co mám auto použil asi tak 1x - 2x protože u nás skoro nemrzne