Stránka 1 z 1
Nefunkcni zhaveni
Napsal: 14 lis 2008, 20:28
od Mitom
Tak jsem se dnes pokousel nastartovat svou Astru (2.0 DI/60 kW) a vlivem nizke venkovni teploty, starsi AKU a zrejme zavady ve zhaveni se mi to nepovedlo - snazil jsem se tak dlouho, az jsem AKU vytriskal a sel do prace pesky
Pri zhaveni mi signalka zhaveni na palubce nesvitila (tomu jsem moc nevenoval pozornost, jelikoz jsem ji vidaval v minulosti svitit pouze sem tam), ale ted jsem si skoro jisty, ze by svitit mela. Zarovka je O.K., svicky jsou O.K. (nove) - myslim si, ze vada bude bud nekde v rele, ktere to cele silove spina nebo v nejakem cidle, ktere informuje jednotku, ze je treba zhavit...no moc tomu nerozumim, takze se ptam:
1. Ma symbol zhaveni po otoceni klickem svitit alespon na chvili vzdy?
2. Kde je umisteno nejake to rele, ktere to silove svymi kontakty spina (myslim proudovy okruh) a jak si muzu jednoduse overit, jestli je O.K.
3. Muze to byt i neco jineho? Myslim tim nejake to cidlo apod...pripadne pokud ano, kde jej najdu a jak overim funkcnost.
Tak vam dekuji za informace, zima tady poradne jeste neni a ja uz stojim
Napsal: 14 lis 2008, 22:20
od Mirek MH
Kontrolka žhavení by měla svítit při zapnutí zapalování a studeném-prochladlém motoru vždy a svítí podle délky žhavení.V zimě svítí déle než v létě.Vada může být v silovým relé(opálené kontakty),či jeho řízení.To´t můj názor.
Napsal: 14 lis 2008, 22:42
od Gofe
U motoru co máš svítí kontrolka žhavení jen při venkovní teplotě nižší než cca +5stupňů a opravdu jen chvilku....Pokud si myslíš že je problém se žhavením, odpoj konektor čidla teploty motoru(je u termostatu)... Po zapnutí zapalování se rozběhnou ventilátory chlazení a rozsvítí kontrolka žhavení asi na 10 vteřin... Pak to zkus nastartovat, ale protože píšeš, že máš starší aku, typoval bych to na něj...
Napsal: 14 lis 2008, 22:50
od Mitom
Gofe píše:U motoru co máš svítí kontrolka žhavení jen při venkovní teplotě nižší než cca +5stupňů a opravdu jen chvilku....Pokud si myslíš že je problém se žhavením, odpoj konektor čidla teploty motoru(je u termostatu)... Po zapnutí zapalování se rozběhnou ventilátory chlazení a rozsvítí kontrolka žhavení asi na 10 vteřin... Pak to zkus nastartovat, ale protože píšeš, že máš starší aku, typoval bych to na něj...
Starsi AKU sice mam, ale nez jsem jej dnes "vymlatil", tak jsem asi 4-5x docela dlouze tocil a myslim, ze to melo chytnout, pokud by bylo zhaveni O.K. Kazdopadne teplota byla dnes rano mene nez +5°C a kontrolka ani neblikla
Taky vcera vecer, kdyz jsem jel z prace to startovalo docela dlouho...a predtim jsem si udelal takovy vizualni test - zapnul jsem si svetlo v aute a otocil klickem do polohy, kdy ma byt zhaveni - svetlo ani trochu nepohaslo, takze si myslim, ze opravdu nezhavim
Takze az schrastim nabijecku dobiju AKU a odpojim to cidlo teploty motoru, jestli se mi potom ta kontrolka rozsviti na tech 10 sec.
Taky mi dnes rikal znamy, ze on ma nekde v motorovem prostoru 50A pojistku, ktera jisti zhavici obvody - ta je u meho Opla kde? Taky teda nevim, kde je i samotne silove rele...
Napsal: 15 lis 2008, 10:25
od Trdlo
Změř napětí na žhavičkách, jestli odpovídá a správně prochází žhavičkama. Pak proměř relé. Ale pravděpodobně budeš mít problém v relé.
Ad 1) připoj jeden konec multimetru na -pól baterie, druhý na přívod napětí k liště svíček, potom sepni klíčky do II polohy a na cca 5-7 vteřin by jsi měl mít napětí.
Ad 2) odpoj přívodní kabel na lištu svíček a lištu svíček sundej, připoj si jeden konec zkoušečky na +pól baterie, druhý konec pak na jednotlivé svíčky. U každé by se ti měla rozsvítit žárovička.
Ad 3) relé teď z hlavy nepovím, jak se proměří když to budeš chtít vědět, napíšu ti to sem, ale je to i někde v jak na to.
Napsal: 03 led 2009, 17:25
od Radoš 92
Ono u těch svíček je to zrádné, říkali mi autoelektrikáři, že to, že svíčka takto při kontrole žhaví, neznamená, že má správný odpor a auto nemusí nastartovat. Ale když se dají nové, 99% je že to bude ok. To jedno procento je to, že to bude nějaká jiná závada.
Napsal: 06 led 2009, 08:50
od Zralok
To že jsou svíčky nové ještě nemusí nic znamenat. Co znamená nové? Já jednou měl žhavičky v autě 6 měsíců od koupě a to ne žádné neznačkové a odešly všechny 4. S reklamací jsem neuspěl koupil jsem jiné a ty pak už byly v pohodě.
Napsal: 06 led 2009, 10:32
od trins
Já bych svíčkám věřil,jestli jsou nové. Jak píšu jinde 3 ze 4 jsem měl vadný a do -5 to chytalo. Podívej se na pojistku žhavení bude návod je taky v jiné diskuzi. Měla by to být velká pojistka v motorovým prostoru Já mám 2.0Di 74kw a mám ji v motoru na pravo jak jsou relé. Tím bych začal. Kontrolka svítí když je motor studený a měla by svítit dlouze. Když je motor dostatečně zahřátý,tak se ti nerozsvítí ani při otočení klíčku(s tím jsem se taky vypekl). Při studeným motoru otoč klíček a pokud ti nesvítí kontrolka začni u pojistky.Pokud budou všechny v pořádku rozdělej palubku a koukni na kontrolku,ta by měla okruh uzavírat a může být prasklá.
Napsal: 06 led 2009, 13:01
od Zralok
Já bych taky asi řekl že to bude relé nebo pojistka ale chtěl jsem dát jen příklad že i zánovní žhavičky mohou nefungovat.
Re: Nefunkcni zhaveni
Napsal: 08 led 2009, 18:01
od Maranelo
ja mam ten isti motor ako ty.. viem aj pri -10 nastartovat bez toho aby som nechal zhavit.. urobil som si taky test ci to ide. Bez problemov po par pretoceni mi auto chytilo. Ked si tocil tak dlho tak to ti musi chytit alebo aspon ako sa povie zakaslat a to ze chyti a hned zdochne... Radsej skontroluj ci sa ti vo filtry neurobila voda a nezamrzla... Tieto motory dobre tocia a startuju aj pri dost nizkych teplotach. Zhavic vies vyskusat aj sam... Ak su 12voltove tak ich pripoj na hociaku baterku a ak sa rozzeravi tak ok... A ak nie tak ich vymen... Odporucam NGK a NGK D-Power tie su pecka. len nieco uz stoja..