Stránka 1 z 2

Podtočený motor

Napsal: 02 lis 2008, 14:22
od Bagroid
Mám dotaz a prosím o odpoved.

Pokud podtacim motor, tak zere auto vic nebo min, nez kdyz radim tak, jak mam?

Na to, ze se podtacenim motor ku*vi ohledy neberte.

Napsal: 02 lis 2008, 14:33
od adam09
Co je razeni tak jak mam ?:D

Napsal: 02 lis 2008, 14:42
od langdon2
No tak 16ventilove motory nizke otacky moc radi nemaju.....A je pravda ze v moc nízkych otáčkach to dokáze zrat ovela viacej ako v otackach okolo 2500 az 3000.
POkial som nevidel na PC tak som ani ja neveril....A podtácanim motora dochádza aj k jeho niceniu.......vytvara sa tam ovela vecsia vrstva karbonu.....upchava sa.....
Len ho pekne toc.....on to potrebuje....ale zasa s mierou....

Napsal: 02 lis 2008, 14:46
od Salám
Definujte podtáčení motoru prosím..pokud pojedu na pětku 60 (po rovině) tak to bude žrát o cca 0,5 az 1 litr na 100 míň než v tom samém úseku na čtyřku.

Re: Podtočený motor

Napsal: 02 lis 2008, 14:46
od MAX - CZ
Bagroid píše:Mám dotaz a prosím o odpoved.

Pokud podtacim motor, tak zere auto vic nebo min, nez kdyz radim tak, jak mam?

Na to, ze se podtacenim motor ku*vi ohledy neberte.
Žere víc. Nejoptimálnější spotřebu máš v otáčkách s nejvyšším točivým momentem. V ten okamžik vlastně motor zatěžuješ nejmíň, musíš nejmíň "šlapat po plynu". Podtáčením rozhodně motor ničíš a nic neušetříš. Samozřejmě se bavíme o situaci, kdy máš motor v záběru. Pokud jedeš z kopce a motorem brzdíš, tak je to jedno, teda pokud to nedusíš pod volnoběžné otáčky.

Napsal: 02 lis 2008, 14:48
od MAX - CZ
Salám píše:Definujte podtáčení motoru prosím..pokud pojedu na pětku 60 (po rovině) tak to bude žrát o cca 0,5 az 1 litr na 100 míň než v tom samém úseku na čtyřku.
po rovině???? Tak to snad u nás už ani nejde, snad jen v Austrálii :D :D :D

Napsal: 02 lis 2008, 15:21
od pbrazdil
napsal MAX - CZ:Žere víc. Nejoptimálnější spotřebu máš v otáčkách s nejvyšším točivým momentem.............

Tak já nevím nejsem žádnej odborník,ale nejvyšší točivej moment mají auta někdy u 3500 i u 4000 tisíc,to nemyslíš že při těhdle otáčkách má auto minimální spotřebu?

Napsal: 02 lis 2008, 15:39
od MAX - CZ
Pokud je to závodnička a ten motor točí třeba 8000ot./min. tak JO.

Jinak u naftových motorů kde jsou max. otáčky kolem 4000 tak optimum bývá většinou 1700 - 2500.
U benzína kde je maximum třeba v 6000, tak ty optimální bývají 2500 - 3000.

Samozřejmě čím rychleji se jede, tak tím větší je odpor a tření, tudíž roste spotřeba. Ale tady se bavíme o spotřebě v poměru otáčkám motoru a tady je samozřejmě nejlepší poměr v oblasti nejvyššího točivého momentu nebo těsně pod ním. Asi uznáte, že není ideální pro motor a spotřebu jet "čtyřicítkou" na 5. nebo 6. rychlostní stupeň.

Napsal: 02 lis 2008, 15:49
od Salám
Je pravda, že v oblasti nejvyššího točáku je spotřeba nejlepší,ale pouze v případech kdy ho využiju a potřebuju..obecně platí, že čím menší otáčky motoru tím menší spotřeba..na 5ku jet 40 to je samo masakr..ale pro mě je i masakr, jak někdo jede po rovině 50 a točí si 3000 ot. :o

Napsal: 02 lis 2008, 16:02
od Svaja
to není ani tak o otáčkách ale spíš o plynu..chce to držet stálou rychlost a co nejmíň šlapat na plyn.a nízká spotřeba může být i ve vyšších otáčkách..např 4000ot./m.ale optimum je jak už tady říkal MAX, něco okolo 3000ot./m........ pod 3000 a hlavně v zatížení se ničí motor hlavně ventily
:wink:

Napsal: 02 lis 2008, 18:15
od Bagroid
Mě ani nenapadlo, jezdit v nizkych otackach :D Ale chtel jsem se na to zeptat kvuli tomu, ze jsme se o tom dohadovali s kamosem, ale jak koukam, tak ani tady nejste jednotni. :wink:

Napsal: 02 lis 2008, 18:25
od Udo
Jo jo to víš -jak říkal Lery Flint ,,Názor je jak díra v pr...i každý má jinou''

Napsal: 02 lis 2008, 22:04
od pansuu
Je to jednoduchý. Pokud jedeš na 5 z kopce nebo po rovině 60 a 2000 otáček tak moc nežere. Ale když takhle pojedeš proti kopci, chlastá jak německej zájezd a navíc dostává pěkně na prdel.

Napsal: 02 lis 2008, 22:17
od Majesty
Je to jednoduché. Dneska se to sice už moc nevidí, ale mělo to něco do sebe. Dřív měl otáčkoměr barvičky. Otáčky- červené pole, kritické otáčky, hrozí přetočení motoru(později vyřešené omezovačem)- vysoká spotřeba. Otáčky- oranžové pole, neekonomické otáčky, hrozí podtočení motoru a následné chcípnutí- vysoká spotřeba. Otáčky- zelené pole, ekonomické otáčky, maximální využití síly motoru, ideální spotřeba- s ohledem na jízdní podmínky.

Napsal: 02 lis 2008, 22:28
od milosh
Otazka presne pro myho kolegu co jezdi ve meste 50 na petku :shock:

nechapu, divil se kdyz jsem mu rekl ze jezdim na trojku, ted teda s automatem to neresim, ale minuly auto proste pri 50 na 3, v mirnem poci jsem radil na 4 - zkopce a pohoda.