Výměna termostatu - foto
Taky jsem se bál, že v odlitku bude vyžrané sedlo termostatu, ale říkal jsem si, že položka 250,- za termostat není zas taková hrůza a počítal jsem s tím, že v případě neúspěchu to vyhodím a koupím komplet i s kolenem. Dnes první jízda, motor na 90 st. po 4 km a o topení ani nemluvím
Opel Zafira 1,8 16V CDX, X18XE1
- Reklama
Dobry den páni.Nevie niekto kde presne sa nachádza snímač teploty chl.kvapaliny na motore 1,6 8V 55kW 16SXZR.Mám totiž problém že mi neukazuje teplotu chladiacej kvapaliny a myslím že tým pádom nemá ani RJ správne údaje a je možné že tým pádom mám väčšiu spotrebu.Ak by mal niekto aj foto menenia toho snímača aj termostatu na takomto motore,bol by som mu vďačný ak by mi ich poskytol.Ďakujem
nemusí se kupovat drahý odlitek, axistují tmely na bázi silikonu, kterými je možno tento defekt opravit a termostat přilepit.josef píše: jsem zjistil, že v dosedací ploše talířku termostatu v hliníku je vytlačená hluboká drážka, takže nezbývalo než to koupit komplet i s hliníkovým odlitkem. Je to sice dost pálka (1400 Kč), ale teď pohodička a teploučko v autě.
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic
Já jsem koupil termostat a v krabičce u něj byl těsnící o-kroužek a sáček se silikonem.vyšel mě na necelých 300 Kč.spermin píše:nemusí se kupovat drahý odlitek, axistují tmely na bázi silikonu, kterými je možno tento defekt opravit a termostat přilepit.josef píše: jsem zjistil, že v dosedací ploše talířku termostatu v hliníku je vytlačená hluboká drážka, takže nezbývalo než to koupit komplet i s hliníkovým odlitkem. Je to sice dost pálka (1400 Kč), ale teď pohodička a teploučko v autě.
Asi si trošku nerozumíme, drážka byla tam co dosedá talířek když je průchod vody termostatem uzavřený. Myslím, že tmel na bázi silikonu by se tam, kde se to opotřebovává častým zavíráním a otvíráním neudržel. Kdyby se sedlo znova opracovalo do kužele, zas by bylo hluboko. A na vyvaření sedla hliníkem a opětné opracování nemám možnosti. Taky bych radši, kdyby byl vadný pouze termostat.spermin píše:nemusí se kupovat drahý odlitek, axistují tmely na bázi silikonu, kterými je možno tento defekt opravit a termostat přilepit.josef píše: jsem zjistil, že v dosedací ploše talířku termostatu v hliníku je vytlačená hluboká drážka, takže nezbývalo než to koupit komplet i s hliníkovým odlitkem. Je to sice dost pálka (1400 Kč), ale teď pohodička a teploučko v autě.
Zafira99 1.8 16V Elegance
1,8 - 92kW
Zdravim, mam take trochu podezreni na termostat. Jezdim 25 km, je to plynule, na zacatku 3 krizovatky, pak dalnice plus kousek vesnice. Rucicka ted v zime zustava i potech 25 km zcela dole, jen sem tam se podiva k 80°C. Pokud zajedu do centra, vyleze teplota na 90°C, jakmile se rozjedu, tak po chvilce pada opet skoro uplne dolu.
Normalni?
Topeni funguje tak nejak normalne, nemuzu si nejak moc stezovat.
Normalni?
Topeni funguje tak nejak normalne, nemuzu si nejak moc stezovat.
ja ma diesla X20DTL takze zahrievanie mi celkom trva, navyse jazdim v nizkych otackach do 2500..
otazka na majitelov ropakov.. po kolkych km sa vam zohreje motor tak na 90ku?
Mne to trvy vzdy min 10km,zalezi od stylu jazdy, ked vytacam tak sa zahreje malinko skor.
otazka na majitelov ropakov.. po kolkych km sa vam zohreje motor tak na 90ku?
Mne to trvy vzdy min 10km,zalezi od stylu jazdy, ked vytacam tak sa zahreje malinko skor.
Astra G - sportive, X20DTL, 1999, 3dv, spotreba 3,5-5 l/100km leto , 4,5-6 l/100km zima
Re: 1,8 - 92kW
Tvé podezření je naprosto správné. Mě to dělalo to samé. Na křiovatkách na volnoběh se to ohřálo, po rozjetí šla teplota dolů. Teď po výměně termostatu se motor zahřeje a teplota drží na 90°stupňů bez problému i za jízdy...Shintec píše:Zdravim, mam take trochu podezreni na termostat. Jezdim 25 km, je to plynule, na zacatku 3 krizovatky, pak dalnice plus kousek vesnice. Rucicka ted v zime zustava i potech 25 km zcela dole, jen sem tam se podiva k 80°C. Pokud zajedu do centra, vyleze teplota na 90°C, jakmile se rozjedu, tak po chvilce pada opet skoro uplne dolu.
Normalni?
Topeni funguje tak nejak normalne, nemuzu si nejak moc stezovat.
Zrovna dnes jsem to zkoušel(-6°C), po ujetí 4Km sem zastavil a šahal na hadice chladiče, do chladiše evidentě teplá voda nešla a malý okruh byl zahřátý(rafička teploměru na nule), z toho sem usoudil že termostat dovírá vpořádku. Po ujetém 6km se mi zvedla ručička na 80°C(z čehož sem usoudil, že termostat otevřel a čidlo teploměru začlo měřit proudící teplou kapalinu), Na 8 km sem měl teplotu 88°C(stabilní teplota mého auta už po 3roky).Troodon píše:ja ma diesla X20DTL takze zahrievanie mi celkom trva, navyse jazdim v nizkych otackach do 2500..
otazka na majitelov ropakov.. po kolkych km sa vam zohreje motor tak na 90ku?
Mne to trvy vzdy min 10km,zalezi od stylu jazdy, ked vytacam tak sa zahreje malinko skor.
Měřeno při vypnutém topení a ventilátoru.
Jinak v tomhle počasí teplota na teplomněru při delším sjíždění z kopce bez plynového pedálu nebo delším stání klesá(ale jelikož je čidlo mimo malý okruh nejspíš to nebude žádný problém, protože velký okruh se uzavře a ochladí náporem vzduchu tudíž klesne i naměřená teplota)
Jinak já každý rok dávam před chladič silný karton stříknutý z vnější strany černým sprejem (zakrývám jen tu část kde není chladič vzduchu pro turbo) Ta malá část co je nezakrytá pod zmíněným chladičem vzduchu bohatě stačí na zimní dochlazení motoru.
(tímto jsem odstranil zbytečné zavírání a otvírání termostatu kdy při každém otevření do ohřátého motoru vnikne na nulu ochlazená voda...)
Standa
Již bývalá Astřila....
Tak to je supr, že si ho sehnal. Jinak mimochodem, byl jsem nucen se zastavit pro něco v Oplu ve Zlíně. Zahlédl jsem tam ty poklice, které jsi mi prodal. Cena za kus - 744,-Kč a to na ní byl znak Chevroletu. Kolik by asi stála oplácká ??? Vypláznout 3 tis. za čtyři plastové výlisky, děkuju nechci !!!.Gallo píše:Včera jsem vyměnil termostat a vše funguje jak má. Tímto děkuji DUFFovi za konzultace po tel. a zjištěni kódu termostatu. Fakt mi to hodně pomohlo;))
Doporučuju všem,kdo má nějaký problem s teplotou, vyměňte termostat, je to pak velký rozdíl a cena 271kč je vzhledem k výsledku zanedbatelná...
Jinak ještě jeden poznatek: U Aster (tedy i Zafir), na můj vkus až moc ovlivňuje teplotu, zaplé, příp. vyplé topení. Takže to asi fakt bude konstrukcí, jak už tu někdo psal, že voda se stíhá ochlazovat na výměníku topení.
Opel Zafira 1,8 16V CDX, X18XE1
Prosím vás, kde jste termostat koupili?
Soused [automechanik, kterého jsem požádal o nákup a výměnu termostatu] se vztekal že ho u Auto Kelly nemají, U Elitu mají jen komplet se vším za 2200Kč a u Opela že taky nic...
...já to vůbec nechápu, taková běžná součástka a nic? Někde přeci být musí...
Soused [automechanik, kterého jsem požádal o nákup a výměnu termostatu] se vztekal že ho u Auto Kelly nemají, U Elitu mají jen komplet se vším za 2200Kč a u Opela že taky nic...
...já to vůbec nechápu, taková běžná součástka a nic? Někde přeci být musí...
Astra G sportive r.v. 99, 3dv, X18XE1 (jezdí i pod 6l/100km!), polarmeerblau, pár vychytávek, žádný tuzing... - a najdete jí tady: https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.p ... 821#120821
- Cidla
- Příspěvky: 1377
- Registrován: 08 srp 2006, 15:31
- Bydliště: kousek od Pardubic
- Kontaktovat uživatele:
Jojo přesně tak jediná firma co dodává jen vložku dnes jsem ho v Pardubkách koupil za 301KčGallo píše:Já třeba u fa. Olejspol, prodávají i díly na objednávku. Duff jej koupil také v autodílech. Pátrej po termostatu od fy. QH s označením QTH600K
moje bývalka :-)
https://www.astra-g.cz/galerie/cidla/
https://www.astra-g.cz/galerie/cidla/
-
- Příspěvky: 5540
- Registrován: 19 pro 2006, 23:37
- Bydliště: Ostrava jak Cyp
- Kontaktovat uživatele:
Je tenhle termostat použitelný taky pro diesla ?? 1,7
Moje Astrina 1,7DTi
Přišel jsem, viděl jsem, zůstal jsem....
A je vám jasné, že: "Jak to má kola, nebo kozy, tak s tím budou brzo problémy...."
Přišel jsem, viděl jsem, zůstal jsem....
A je vám jasné, že: "Jak to má kola, nebo kozy, tak s tím budou brzo problémy...."