Výměna termostatu - foto

Témata společná pro diesel i benzín a všeobecný pokec kolem motorů
Odpovědět
Uživatelský avatar
duff74
Příspěvky: 127
Registrován: 10 říj 2007, 21:16
Bydliště: Holešov

Příspěvek od duff74 » 23 lis 2007, 19:49

Taky jsem se bál, že v odlitku bude vyžrané sedlo termostatu, ale říkal jsem si, že položka 250,- za termostat není zas taková hrůza a počítal jsem s tím, že v případě neúspěchu to vyhodím a koupím komplet i s kolenem. Dnes první jízda, motor na 90 st. po 4 km a o topení ani nemluvím :)
Opel Zafira 1,8 16V CDX, X18XE1

Reklama
 

bajky
Příspěvky: 11
Registrován: 25 lis 2007, 00:15

Příspěvek od bajky » 25 lis 2007, 00:21

Dobry den páni.Nevie niekto kde presne sa nachádza snímač teploty chl.kvapaliny na motore 1,6 8V 55kW 16SXZR.Mám totiž problém že mi neukazuje teplotu chladiacej kvapaliny a myslím že tým pádom nemá ani RJ správne údaje a je možné že tým pádom mám väčšiu spotrebu.Ak by mal niekto aj foto menenia toho snímača aj termostatu na takomto motore,bol by som mu vďačný ak by mi ich poskytol.Ďakujem

Uživatelský avatar
Gallo
Příspěvky: 1551
Registrován: 08 zář 2006, 22:08
Bydliště: Troppau

Příspěvek od Gallo » 28 lis 2007, 07:05

Včera jsem vyměnil termostat a vše funguje jak má. Tímto děkuji DUFFovi za konzultace po tel. a zjištěni kódu termostatu. Fakt mi to hodně pomohlo;))
Doporučuju všem,kdo má nějaký problem s teplotou, vyměňte termostat, je to pak velký rozdíl a cena 271kč je vzhledem k výsledku zanedbatelná...

Uživatelský avatar
spermin
Příspěvky: 3499
Registrován: 16 led 2007, 09:21
Bydliště: OSTRAVSKO

Příspěvek od spermin » 28 lis 2007, 16:14

josef píše: jsem zjistil, že v dosedací ploše talířku termostatu v hliníku je vytlačená hluboká drážka, takže nezbývalo než to koupit komplet i s hliníkovým odlitkem. Je to sice dost pálka (1400 Kč), ale teď pohodička a teploučko v autě.
nemusí se kupovat drahý odlitek, axistují tmely na bázi silikonu, kterými je možno tento defekt opravit a termostat přilepit. :idea:
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic

ANTIMON
Příspěvky: 58
Registrován: 03 kvě 2007, 20:58
Bydliště: KOUSEK OD PŘEROVA

Příspěvek od ANTIMON » 28 lis 2007, 19:41

spermin píše:
josef píše: jsem zjistil, že v dosedací ploše talířku termostatu v hliníku je vytlačená hluboká drážka, takže nezbývalo než to koupit komplet i s hliníkovým odlitkem. Je to sice dost pálka (1400 Kč), ale teď pohodička a teploučko v autě.
nemusí se kupovat drahý odlitek, axistují tmely na bázi silikonu, kterými je možno tento defekt opravit a termostat přilepit. :idea:
Já jsem koupil termostat a v krabičce u něj byl těsnící o-kroužek a sáček se silikonem.vyšel mě na necelých 300 Kč.

Uživatelský avatar
josef
Příspěvky: 124
Registrován: 07 lis 2007, 21:21
Bydliště: Kopřivnice

Příspěvek od josef » 28 lis 2007, 21:07

spermin píše:
josef píše: jsem zjistil, že v dosedací ploše talířku termostatu v hliníku je vytlačená hluboká drážka, takže nezbývalo než to koupit komplet i s hliníkovým odlitkem. Je to sice dost pálka (1400 Kč), ale teď pohodička a teploučko v autě.
nemusí se kupovat drahý odlitek, axistují tmely na bázi silikonu, kterými je možno tento defekt opravit a termostat přilepit. :idea:
Asi si trošku nerozumíme, drážka byla tam co dosedá talířek když je průchod vody termostatem uzavřený. Myslím, že tmel na bázi silikonu by se tam, kde se to opotřebovává častým zavíráním a otvíráním neudržel. Kdyby se sedlo znova opracovalo do kužele, zas by bylo hluboko. A na vyvaření sedla hliníkem a opětné opracování nemám možnosti. Taky bych radši, kdyby byl vadný pouze termostat.
Zafira99 1.8 16V Elegance

Shintec
Příspěvky: 15
Registrován: 20 lis 2007, 20:23

1,8 - 92kW

Příspěvek od Shintec » 29 lis 2007, 01:06

Zdravim, mam take trochu podezreni na termostat. Jezdim 25 km, je to plynule, na zacatku 3 krizovatky, pak dalnice plus kousek vesnice. Rucicka ted v zime zustava i potech 25 km zcela dole, jen sem tam se podiva k 80°C. Pokud zajedu do centra, vyleze teplota na 90°C, jakmile se rozjedu, tak po chvilce pada opet skoro uplne dolu.
Normalni?
Topeni funguje tak nejak normalne, nemuzu si nejak moc stezovat.

Uživatelský avatar
Troodon
Příspěvky: 626
Registrován: 07 srp 2007, 10:06
Bydliště: Nitra, SR

Příspěvek od Troodon » 29 lis 2007, 05:59

ja ma diesla X20DTL takze zahrievanie mi celkom trva, navyse jazdim v nizkych otackach do 2500..
otazka na majitelov ropakov.. po kolkych km sa vam zohreje motor tak na 90ku?

Mne to trvy vzdy min 10km,zalezi od stylu jazdy, ked vytacam tak sa zahreje malinko skor.
Astra G - sportive, X20DTL, 1999, 3dv, spotreba 3,5-5 l/100km leto , 4,5-6 l/100km zima

Uživatelský avatar
Gallo
Příspěvky: 1551
Registrován: 08 zář 2006, 22:08
Bydliště: Troppau

Re: 1,8 - 92kW

Příspěvek od Gallo » 29 lis 2007, 07:52

Shintec píše:Zdravim, mam take trochu podezreni na termostat. Jezdim 25 km, je to plynule, na zacatku 3 krizovatky, pak dalnice plus kousek vesnice. Rucicka ted v zime zustava i potech 25 km zcela dole, jen sem tam se podiva k 80°C. Pokud zajedu do centra, vyleze teplota na 90°C, jakmile se rozjedu, tak po chvilce pada opet skoro uplne dolu.
Normalni?
Topeni funguje tak nejak normalne, nemuzu si nejak moc stezovat.
Tvé podezření je naprosto správné. Mě to dělalo to samé. Na křiovatkách na volnoběh se to ohřálo, po rozjetí šla teplota dolů. Teď po výměně termostatu se motor zahřeje a teplota drží na 90°stupňů bez problému i za jízdy...

Uživatelský avatar
Stand
Příspěvky: 226
Registrován: 16 lis 2006, 07:22
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Stand » 29 lis 2007, 09:30

Troodon píše:ja ma diesla X20DTL takze zahrievanie mi celkom trva, navyse jazdim v nizkych otackach do 2500..
otazka na majitelov ropakov.. po kolkych km sa vam zohreje motor tak na 90ku?

Mne to trvy vzdy min 10km,zalezi od stylu jazdy, ked vytacam tak sa zahreje malinko skor.
Zrovna dnes jsem to zkoušel(-6°C), po ujetí 4Km sem zastavil a šahal na hadice chladiče, do chladiše evidentě teplá voda nešla a malý okruh byl zahřátý(rafička teploměru na nule), z toho sem usoudil že termostat dovírá vpořádku. Po ujetém 6km se mi zvedla ručička na 80°C(z čehož sem usoudil, že termostat otevřel a čidlo teploměru začlo měřit proudící teplou kapalinu), Na 8 km sem měl teplotu 88°C(stabilní teplota mého auta už po 3roky).
Měřeno při vypnutém topení a ventilátoru.

Jinak v tomhle počasí teplota na teplomněru při delším sjíždění z kopce bez plynového pedálu nebo delším stání klesá(ale jelikož je čidlo mimo malý okruh nejspíš to nebude žádný problém, protože velký okruh se uzavře a ochladí náporem vzduchu tudíž klesne i naměřená teplota)

Jinak já každý rok dávam před chladič silný karton stříknutý z vnější strany černým sprejem (zakrývám jen tu část kde není chladič vzduchu pro turbo) Ta malá část co je nezakrytá pod zmíněným chladičem vzduchu bohatě stačí na zimní dochlazení motoru.
(tímto jsem odstranil zbytečné zavírání a otvírání termostatu kdy při každém otevření do ohřátého motoru vnikne na nulu ochlazená voda...)
Standa
Již bývalá Astřila....

Uživatelský avatar
duff74
Příspěvky: 127
Registrován: 10 říj 2007, 21:16
Bydliště: Holešov

Příspěvek od duff74 » 29 lis 2007, 13:28

Gallo píše:Včera jsem vyměnil termostat a vše funguje jak má. Tímto děkuji DUFFovi za konzultace po tel. a zjištěni kódu termostatu. Fakt mi to hodně pomohlo;))
Doporučuju všem,kdo má nějaký problem s teplotou, vyměňte termostat, je to pak velký rozdíl a cena 271kč je vzhledem k výsledku zanedbatelná...
Tak to je supr, že si ho sehnal. Jinak mimochodem, byl jsem nucen se zastavit pro něco v Oplu ve Zlíně. Zahlédl jsem tam ty poklice, které jsi mi prodal. Cena za kus - 744,-Kč a to na ní byl znak Chevroletu. Kolik by asi stála oplácká ??? :x Vypláznout 3 tis. za čtyři plastové výlisky, děkuju nechci !!!.
Jinak ještě jeden poznatek: U Aster (tedy i Zafir), na můj vkus až moc ovlivňuje teplotu, zaplé, příp. vyplé topení. Takže to asi fakt bude konstrukcí, jak už tu někdo psal, že voda se stíhá ochlazovat na výměníku topení.
Opel Zafira 1,8 16V CDX, X18XE1

Uživatelský avatar
sovicka
Příspěvky: 719
Registrován: 01 bře 2007, 19:55
Bydliště: Prágl / HK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sovicka » 29 lis 2007, 16:24

Prosím vás, kde jste termostat koupili?

Soused [automechanik, kterého jsem požádal o nákup a výměnu termostatu] se vztekal že ho u Auto Kelly nemají, U Elitu mají jen komplet se vším za 2200Kč a u Opela že taky nic...

...já to vůbec nechápu, taková běžná součástka a nic? Někde přeci být musí...
Astra G sportive r.v. 99, 3dv, X18XE1 (jezdí i pod 6l/100km!), polarmeerblau, pár vychytávek, žádný tuzing... - a najdete jí tady: https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.p ... 821#120821

Uživatelský avatar
Gallo
Příspěvky: 1551
Registrován: 08 zář 2006, 22:08
Bydliště: Troppau

Příspěvek od Gallo » 29 lis 2007, 17:01

Já třeba u fa. Olejspol, prodávají i díly na objednávku. Duff jej koupil také v autodílech. Pátrej po termostatu od fy. QH s označením QTH600K

Uživatelský avatar
Cidla
Příspěvky: 1377
Registrován: 08 srp 2006, 15:31
Bydliště: kousek od Pardubic
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Cidla » 29 lis 2007, 17:06

Gallo píše:Já třeba u fa. Olejspol, prodávají i díly na objednávku. Duff jej koupil také v autodílech. Pátrej po termostatu od fy. QH s označením QTH600K
Jojo přesně tak jediná firma co dodává jen vložku dnes jsem ho v Pardubkách koupil za 301Kč

Frydex
Příspěvky: 5540
Registrován: 19 pro 2006, 23:37
Bydliště: Ostrava jak Cyp
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Frydex » 29 lis 2007, 17:15

Je tenhle termostat použitelný taky pro diesla ?? 1,7
Moje Astrina 1,7DTi
Obrázek Přišel jsem, viděl jsem, zůstal jsem....
A je vám jasné, že: "Jak to má kola, nebo kozy, tak s tím budou brzo problémy...."

Odpovědět