Padanie paliva?

Spotřeba, rozvody, termostat, výměna oleje a další rady
Pravidla fóra
Tato kategorie byla zamčena, protože většina z Vás psala do hlavní kategorie i když zde jsou ty podsekce, takže teď už koukejte pořádně do jaké sekce Váš příspěvek patří. Stávající příspěvky budou přesunuty do správných sekcí. Díky Milosh - admin
pepek
Příspěvky: 86
Registrován: 30 led 2006, 11:12
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od pepek » 05 led 2007, 12:04

alex píše:no, vidim že rovnake problemy maju aj ine X20DTL, moja robi to iste , akurat ten casový interval mam trochu dlhsi cca 2 dni, potom mozem startovat , kolko chcem :( a v autorizovanom servise uz vymenili vsetky mozne hadicky, je tam skoda aj chodit, ja keby som tam mal ist este raz tak jedine s buldozerom :D, ta chyba sa mi zda dost podobna , pretoze ak vytiahnem hadicu ktora ide z nadrze od filtra tak to naskoci, ale je potrebne rychlo pridať plyn a tu hadicu tam strcit lebo zdochne, uz som skusil ci ta cesta do nadrze nie je upchata, ale nie je :? dost by mi pomohol nejaky nacrt toho vstrekovacieho cerpadla, nikde sa neviem k tomu dostat, pretoze to vyzera ako keby to cerpadlo nemalo silu udrzat to palivo ked je v pokoji , nechapem ako je urobene , ci je nejake dvojstupnove, jednou stranou to natahuje palivo a druhou robi vysoky tlak a rozdeluje vstrekov? ale, kedže ten motor nenaskoci ani na chvilku, tak musi chybat palivo hlavne v tej vysokotlakovej casti cerpadla??? musi byt medzi nimi nejaky sKrIaToK 8) ak niekto mate nacrt,...D. dost by to pomohlo. rozoberat sa mi to len tak nechce 8)
Alex, nedoporučujem sa púšťať do rozoberania čerpadla. Rozoberať to môže len mechanik, ktorý má na to "stolicu" je to zatriadenie ktorým to čerpadlo naspäť nastavý na správne hodnoty, lebo pri rozobratí sa rozladí. Keď to rozoberieš, tak to nemusíš dať naspäť.
Ja som cez sviatky rozobral celé potrubie aj nádrž a aj som prečistil kontakty na elektrike čerpadla.
Zistil som, že keď auto odparkujem dolu kopcom (viac ako 10%) naštartuje to hneď na prvý šup.
To by znamenalo, že palivo nestečie späť do nádrže, ale sa drží.

Na druhej strane som ale zistil, že keď ho odparkujem na rovine a točím štartérom až dovtedy, pokial nenaskočí a po 10 sedunách vypnem motor a skúsim znovu naštartovať tak nenaskočí a znovu to musím točiť.
To by podľa jedného mechanika mohlo znamenať, že je problém s predvstrekom. Údajne sa to takto správa.
Cím je vonku chladnejšie, tým to horšie štartuje medzi jednotlivými štartami. keď je teplo tak naštartuje aj po 2-3 hodinách bez problémov, keď je zima, tak po 1-2 hodinách. Takže to súvisí aj s teplotou motora.
Môže byť, že sú tam viaceré problémy.
P.
x20dtl, combi,r.v.99, ABS, 4xAirbag

Reklama
 

alex
Příspěvky: 56
Registrován: 04 úno 2006, 09:19
Bydliště: Trenčín

Příspěvek od alex » 05 led 2007, 16:47

Trochu som hľadal na internete a je to celkom slušne - to čo som zohnal, mam fotky rozobratých časti čerpadla, schématické načrty s princípom činnosti čerpadla VP44, ktoré by malo byť v motore X20DTL. Prečítal som to a možno aj čo to pochopil :) j eto zložite zariadenie , ale nič čo by sa nedalo pochopiť. Myslim, že princíp som pochopil, akurat je potrebne dopresniť detaily a porozmyšlať kde može byť chyba. Momentálne nemam po ruke astru nechal som ju doma, teraz jazdim na benzinovej :( , preto neviem pozrieť či tie obrazky čo som našiel sa zhodujú a je tam naozaj VP44.

http://aa.bosch.cz/download/formule/for ... 004_01.pdf
http://aa.bosch.cz/download/formule/formule_2004_01.pdf
Astra G 2.0 Di 16v AND Astra G 1.6 16v Automat

alex
Příspěvky: 56
Registrován: 04 úno 2006, 09:19
Bydliště: Trenčín

Příspěvek od alex » 05 led 2007, 17:00

mám taky jednoduchy nápad , ktorým by sa dala vylúčiť netesnosť palivovej sústavy až po vstrekovacie čerpadlo. Je terba rozdeliť hadice, ktorá ide od pal. filtra do vstrekovacieho čerpadlaa nadpojiť kusok priesvitnej hadice cca10 až 20cm, a zase spojiť tie hadice, tak aby bolo vidieť pri naštartovanom motore či su v palivovej sústave vzduchové bublinky alebo nie, ak ich tam bude veľa, aspoň vieme že vstrekovacie čerpadlo je good a treba hľadať netesnosť smerom k nadrži. Ak to bude naopak tak to bude ten horší a aj zložitejší prípad a to už terba zapojiť aj mozog :D
Astra G 2.0 Di 16v AND Astra G 1.6 16v Automat

pepek
Příspěvky: 86
Registrován: 30 led 2006, 11:12
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od pepek » 05 led 2007, 17:02

Celkom dobré články, zoberem si to domov a skúsim prečítať a pozrieť niekde na tom čerpadle či to je VP44.
x20dtl, combi,r.v.99, ABS, 4xAirbag

pepek
Příspěvky: 86
Registrován: 30 led 2006, 11:12
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od pepek » 05 led 2007, 17:04

alex píše:mám taky jednoduchy nápad , ktorým by sa dala vylúčiť netesnosť palivovej sústavy až po vstrekovacie čerpadlo. Je terba rozdeliť hadice, ktorá ide od pal. filtra do vstrekovacieho čerpadlaa nadpojiť kusok priesvitnej hadice cca10 až 20cm, a zase spojiť tie hadice, tak aby bolo vidieť pri naštartovanom motore či su v palivovej sústave vzduchové bublinky alebo nie, ak ich tam bude veľa, aspoň vieme že vstrekovacie čerpadlo je good a treba hľadať netesnosť smerom k nadrži. Ak to bude naopak tak to bude ten horší a aj zložitejší prípad a to už terba zapojiť aj mozog :D
Ačo tak jednoduchší spôsom? Podtlakovú pištol a zistiť či ti drží podtlak alebo nie.
x20dtl, combi,r.v.99, ABS, 4xAirbag

alex
Příspěvky: 56
Registrován: 04 úno 2006, 09:19
Bydliště: Trenčín

Příspěvek od alex » 05 led 2007, 19:18

ok. podtlaková pištoľ. 8) nemam :( a už nechcem isť do žiadneho servisu pokiaľ nebudem vedieť o čo ide :? zatiaľ som v autorizovaných servisoch počul len same chobotiny, ine je ak sa nikto nebude učiť na mojom aute opravovať a vie čo robí, ale taky servis poznam len v Košiciach - Vektor, tam su pani opravari. Ale dosť sťažovania, pri použití podtlakovej pištole potrebuješ predsa urobiť nejaku uzavretu cestu a niekde tu pistoľ napojiť. S tymi bublinkami som to vymyslel tak, že možno palivova sustava niekde po ceste chyta vzduch, ale nie až toľko žeby sa to prejavilo na behu motora a keď motor odstavíš, tak sa tie bublinky, ktoré sú prave v cerpadle pospajajú a čim dlhšie to stoji, tak ten priestor ktorý vyplni vzduch sa stale zvacsuje pokiaľ sú voľné bublinky. Keďže vzduchje ľahší ako nafta tak sa tlači smerom hore alebo kde ma miesto, alebo kde je usmernený tlakom. A možno takymto spôsobom spadne nafta po čase z vysokotlakovej časti vstrekovacieho čerpadla VP44. Takže toto chcem vylúčiť ako prve. Inač čítal som, že píšeš o čerpadle v nádrži,??? je tam??? Doteraz som žil v tom že ten motor si ťaha palivo "sám" teda robi to práve to vstrekovacie čerpadlo, keď si prečítaš tie články tak je to tam napísane, že to čerpadlo obsahuje aj dopravne čerpadlo paliva.
Astra G 2.0 Di 16v AND Astra G 1.6 16v Automat

pepek
Příspěvky: 86
Registrován: 30 led 2006, 11:12
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od pepek » 05 led 2007, 19:53

Potrebuješ pištoľou spojiť hadičku pri nádrži s hadičkou vstupujúcou do čerpadla. To by mal byť najlepší test, lebo na ceste máš filter a ten môže byť tiež zle zapojený. Ja neviem ako to testovali v servise (značkový Opel/Autotrend a už nikdy v živote) ale povedali že to drží, ja im ale neverím a chcem to sám odtestovať.

Skúšal si ráno povoliť víko filtra? Necukne ti to náhodou vzduch?

V nádrži čerpadlo nieje, to je len v benzíne 1,8. Ja som čistil sitká a priepustnosť trubiek.

P.
x20dtl, combi,r.v.99, ABS, 4xAirbag

alex
Příspěvky: 56
Registrován: 04 úno 2006, 09:19
Bydliště: Trenčín

Příspěvek od alex » 05 led 2007, 20:44

tie sitka čo si čistil su kde, pozriem sa na to tiež, pod zadným sedadlom, alebo treba kanal?
Astra G 2.0 Di 16v AND Astra G 1.6 16v Automat

pepek
Příspěvky: 86
Registrován: 30 led 2006, 11:12
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od pepek » 11 led 2007, 15:28

alex píše:tie sitka čo si čistil su kde, pozriem sa na to tiež, pod zadným sedadlom, alebo treba kanal?
Pod zadnym sedadlom. Taky velký otvor o priemere cca 25cm. Presný popis postupu je v knihe Astra - Jak na to?
P.

V inom prispevku sa pise, ci to nemoze byt tesnenie pri vstrekoch. Prejavuje sa to rovnako. Určite je to vzduch ale neviem kde.
x20dtl, combi,r.v.99, ABS, 4xAirbag

alex
Příspěvky: 56
Registrován: 04 úno 2006, 09:19
Bydliště: Trenčín

Příspěvek od alex » 13 úno 2007, 22:07

to pepek: tak co, si to opravil? ja som zatial nemal cas sa na to pozriet. Ešte som nepozrel ani tu nadrž :( Ak si nieco zistil, daj info. D.
Astra G 2.0 Di 16v AND Astra G 1.6 16v Automat

pepek
Příspěvky: 86
Registrován: 30 led 2006, 11:12
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od pepek » 14 úno 2007, 10:12

Opravil, ale bolo to dosť masné....
Boli to tesnenia v čerpadle a vymenili tam aj jednu súčiastku (ovládanie plynu). Bolo to v BOSCH diesel service - iné mi nedoporučovali použiť. Okrem toho bola aj netesnosť trisky na 3. válci takže to tam pretesnili.

Cakom prásk .....SKK 27tis., nech sa páči :evil:
Dúfam, že ma podobná oprava najbližšie nečaká.

P.
x20dtl, combi,r.v.99, ABS, 4xAirbag

mani
Příspěvky: 150
Registrován: 22 led 2007, 13:37
Bydliště: SK

Příspěvek od mani » 14 úno 2007, 10:22

pepek píše:Vážení,
"autorizovaný servis" Autotrend, Rožňavská 22, Bratislava.
Odporúčam vyhnúť sa na 2 kilometre. Bola to jedna z mojích životných chyb.

Nakoľko mi oni nepomohli, skúšam to zistiť sám. Neviete čo môže spôsobovať netesnosť a padanie paliva?
Vidim, ze mas problem vyrieseny, gratulujem, ale skus pre blaho ostatnych hodit jeden mailik do Autotrendu vid. toto. Za pokus to stoji nie :?: :wink: :D

Uživatelský avatar
Marky
Příspěvky: 1821
Registrován: 13 bře 2006, 17:39
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marky » 14 úno 2007, 10:51

pepek píše:Cakom prásk .....SKK 27tis., nech sa páči :evil:
Za ty prachy uz bych si tam snad radeji nechal dat nove cerpadlo :( . Ale jinak take blahopreji, ze to mas uz OK.

pepek
Příspěvky: 86
Registrován: 30 led 2006, 11:12
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od pepek » 14 úno 2007, 10:55

Nové čerpadlo je ca SKK 80 + práca v servise SKK 20 tis.
Toto je dokopy.
P.
x20dtl, combi,r.v.99, ABS, 4xAirbag

Uživatelský avatar
Marky
Příspěvky: 1821
Registrován: 13 bře 2006, 17:39
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marky » 14 úno 2007, 11:02

Ano v autorizaku nebo u Boshe tam ta cena takova je, ale nove se za tech 20litru opravdu sehnat da.

Zamčeno