Signalizace žhavení
Pravidla fóra
Tato kategorie byla zamčena, protože většina z Vás psala do hlavní kategorie i když zde jsou ty podsekce, takže teď už koukejte pořádně do jaké sekce Váš příspěvek patří. Stávající příspěvky budou přesunuty do správných sekcí. Díky Milosh - admin
Tato kategorie byla zamčena, protože většina z Vás psala do hlavní kategorie i když zde jsou ty podsekce, takže teď už koukejte pořádně do jaké sekce Váš příspěvek patří. Stávající příspěvky budou přesunuty do správných sekcí. Díky Milosh - admin
Signalizace žhavení
Můj dotaz zní - když otočím klíčkem zapalování u vozidla se studeným motorem (venkovní teploty od cca 0 - 15 °C), má se kontrolka žhavení rozsvítit vždy? Co jsem to začal teď na zimu sledovat, zjistil jsem, že se rozsvítí pouze občas. Starty jsou v případě, že se kontrolka nerozsvítí delší, cítím, že trochu až trápím AKU, v případě, že se žhavení rozsvítí, motor startuje skoro ihned (samozřejmě čekám po otočení klíčkem až mi pohasnou všechny patřičné kontrolky). Žhavící svíčky jsem všechny teď na zimu preventivně vyměnil (dělalo to ale i s původníma staršíma).
Jedno vím jistě - kontrolka žhavení je v pořádku (občas se rozsvítí), nevím teď ale, kde může být problém - jisté je to, že když se nerozsvítí, jsou starty o dost těžší a já mám docela strach co se bude dít až bude třeba -15°C. Je možné, že je řídící jednotka žhavení K.O.? Pozná se to na diagnostice? Nebo máte někdo nějakou radu, co bych mohl doma svépomocí udělat?
Jedno vím jistě - kontrolka žhavení je v pořádku (občas se rozsvítí), nevím teď ale, kde může být problém - jisté je to, že když se nerozsvítí, jsou starty o dost těžší a já mám docela strach co se bude dít až bude třeba -15°C. Je možné, že je řídící jednotka žhavení K.O.? Pozná se to na diagnostice? Nebo máte někdo nějakou radu, co bych mohl doma svépomocí udělat?
Opel Astra Caravan 2.0 DI (X20DTL) 16V/60 kW
(10/1998)
(10/1998)
- Reklama
-
- Příspěvky: 5540
- Registrován: 19 pro 2006, 23:37
- Bydliště: Ostrava jak Cyp
- Kontaktovat uživatele:
Chlapi nejsem si jistý, ale je to asi tak: Podle okolní teploty se žhavička buď zapne nebo ne, pokud je tak jak je teď, tak to někdy jde někdy ne, protože to čidlo to vyhodnotí pokaždé jinak, až začne být větší kosa, pod -5, tak to podle mě žhavit bude vždy. Startovat je třeba hned po zhasnutí kontrolky žhavení,....
Hau...
Hau...
Moje Astrina 1,7DTi
Přišel jsem, viděl jsem, zůstal jsem....
A je vám jasné, že: "Jak to má kola, nebo kozy, tak s tím budou brzo problémy...."
Přišel jsem, viděl jsem, zůstal jsem....
A je vám jasné, že: "Jak to má kola, nebo kozy, tak s tím budou brzo problémy...."
Kouknu se na to, ale počítám, že zapojený bude správně - filtr jsem měnil nedávno a tento problém byl již i před jeho výměnou.Maranelo píše:skus este skontrolovat ci mas zapojeny kabel na predohrev nafty.. mal by byt v konektore ktory je umiesteny na vicku krytu naftového filtra.. uz som sa stretol z pripadmi ze bol kabel odpojeny a vtedy to tachsie startuje.
Zajímalo by mě, jakým způsobem co nejjednodušeji ověřit to čidlo, které to má na starost, a kde přesně to čidlo vůbec je....možná bude špatné. Ví někdo kolik stojí nové a jak složitá je jeho výměna?
Každopádně mě zaráží, že se prostě někdy žhavení rozsvítí a někdy ne. Jde o to, že někdy se rozsvítí např. při venkovní teplotě 10-15°C, zrovna dnes ráno byly 2°C a žhavení bez signalizace A nejhorší je, že to vážně ani asi nežhaví, protože když se signálka rozsvítí, motor naskočí skoro okamžitě, když ne, tak se baterka docela trápí
Teď jsem mluvil s kámošem, který má Seata v dieslu a ten mi řekl, že jemu se žhavení rozsvítí při vychladlém motoru vždy.
Opel Astra Caravan 2.0 DI (X20DTL) 16V/60 kW
(10/1998)
(10/1998)
-
- Příspěvky: 5540
- Registrován: 19 pro 2006, 23:37
- Bydliště: Ostrava jak Cyp
- Kontaktovat uživatele:
mi se to žhavení rosvítí jak je venku chladněji, tak kolem 5 a míň stupňu. ale vždy jen na dobu tak tří vteřin, nikdy víc. a chytá okamžitě. ale já mám 1,7 DTi. Kde je čidlo vážně netuším, půjde to přes ŘJ.
Moje Astrina 1,7DTi
Přišel jsem, viděl jsem, zůstal jsem....
A je vám jasné, že: "Jak to má kola, nebo kozy, tak s tím budou brzo problémy...."
Přišel jsem, viděl jsem, zůstal jsem....
A je vám jasné, že: "Jak to má kola, nebo kozy, tak s tím budou brzo problémy...."
Pokud je motor studený žhaví to vždy i bez rozsvícené kontrolky(první start) Pak už ne. Kontrolka žhavení se rozsvěcuje kolem +3 stupňů.
Pokud si myslíš,že to "špatně" žhaví, zkus ráno před startem odpojit konektor teplotního čidla(je nad termostatem). Pozapnutí zapalování se rozeběhnou větráky chl. a klimi a zůstane svítit kontrolka závady na chlazení.
Zároveň bude svítit kontrolka žhavení kolem deseti vteřin(asi).(ŘJ némá ponětí jaká je okolní teplota ta pro jistotu žhaví co nejdéle) Zkus start. Pokud to chytne hned,je závada na žhavení. Může to být ŘJ žhavení,nebo relé.A zkus žhavicí svíčky.Ahoj
Pokud si myslíš,že to "špatně" žhaví, zkus ráno před startem odpojit konektor teplotního čidla(je nad termostatem). Pozapnutí zapalování se rozeběhnou větráky chl. a klimi a zůstane svítit kontrolka závady na chlazení.
Zároveň bude svítit kontrolka žhavení kolem deseti vteřin(asi).(ŘJ némá ponětí jaká je okolní teplota ta pro jistotu žhaví co nejdéle) Zkus start. Pokud to chytne hned,je závada na žhavení. Může to být ŘJ žhavení,nebo relé.A zkus žhavicí svíčky.Ahoj
Teď jsem mluvil s kámošem, který má Seata v dieslu a ten mi řekl, že jemu se žhavení rozsvítí při vychladlém motoru vždy.[/quote]
Měl jsem SDi motor (VW, jedno jestli v VW,Seatu atd) a tam je uvedeno, že motor žhaví teprve tehdy, pokud teplota klesne pod 7 stupňů Celsia.
Jinak teď mám Astru 2.0 Di a žhaví to až někdy kolem nuly. Ale chytne to celkem rozumně, i když je znát, že se tomu moc nechce. Tak na druhé otočení motoru. Ale svíčky jsem ještě neměnil, třeba to je tím.
Měl jsem SDi motor (VW, jedno jestli v VW,Seatu atd) a tam je uvedeno, že motor žhaví teprve tehdy, pokud teplota klesne pod 7 stupňů Celsia.
Jinak teď mám Astru 2.0 Di a žhaví to až někdy kolem nuly. Ale chytne to celkem rozumně, i když je znát, že se tomu moc nechce. Tak na druhé otočení motoru. Ale svíčky jsem ještě neměnil, třeba to je tím.
No jo benzín. Ale to je nuda.To ráno sedneš do vymrzlího auta venku sněží jaxviňa fučí vítr a ty otočíš klíčkem a jedeš,to neni žádný dobrodružství
To my co máme naftu,už tak ňák počítáme s tím,že bude problém a to to větší radost je když to chytne.No a když to nechytne tak jsme s tím vlastně počítali a nejsme tak na..ný jako když vám nenastartuje benzín.
To my co máme naftu,už tak ňák počítáme s tím,že bude problém a to to větší radost je když to chytne.No a když to nechytne tak jsme s tím vlastně počítali a nejsme tak na..ný jako když vám nenastartuje benzín.
Gofe píše:No jo benzín. Ale to je nuda.To ráno sedneš do vymrzlího auta venku sněží jaxviňa fučí vítr a ty otočíš klíčkem a jedeš,to neni žádný dobrodružství
To my co máme naftu,už tak ňák počítáme s tím,že bude problém a to to větší radost je když to chytne.No a když to nechytne tak jsme s tím vlastně počítali a nejsme tak na..ný jako když vám nenastartuje benzín.
Diky za dobrou radu , hned jak bude trochu casu to vyzkousim.Gofe píše:Pokud je motor studený žhaví to vždy i bez rozsvícené kontrolky(první start) Pak už ne. Kontrolka žhavení se rozsvěcuje kolem +3 stupňů.
Pokud si myslíš,že to "špatně" žhaví, zkus ráno před startem odpojit konektor teplotního čidla(je nad termostatem). Pozapnutí zapalování se rozeběhnou větráky chl. a klimi a zůstane svítit kontrolka závady na chlazení.
Zároveň bude svítit kontrolka žhavení kolem deseti vteřin(asi).(ŘJ némá ponětí jaká je okolní teplota ta pro jistotu žhaví co nejdéle) Zkus start. Pokud to chytne hned,je závada na žhavení. Může to být ŘJ žhavení,nebo relé.A zkus žhavicí svíčky.Ahoj
Opel Astra Caravan 2.0 DI (X20DTL) 16V/60 kW
(10/1998)
(10/1998)