Cvakaní už poněkolikaté
Pravidla fóra
Tato kategorie byla zamčena, protože většina z Vás psala do hlavní kategorie i když zde jsou ty podsekce, takže teď už koukejte pořádně do jaké sekce Váš příspěvek patří. Stávající příspěvky budou přesunuty do správných sekcí. Díky Milosh - admin
Tato kategorie byla zamčena, protože většina z Vás psala do hlavní kategorie i když zde jsou ty podsekce, takže teď už koukejte pořádně do jaké sekce Váš příspěvek patří. Stávající příspěvky budou přesunuty do správných sekcí. Díky Milosh - admin
-
- Příspěvky: 17
- Registrován: 17 kvě 2007, 22:26
- Bydliště: Domažlice
- Kontaktovat uživatele:
cvakani
Ahoj. odpojil jsem ten ventil a opravdu je to on... jak moc je to zavazna porucha? Nevite nekdo kolik stoji???
- Reklama
Jeste by me zajimalo co to jsou ty HYDROSTOSY.
Děkuji
Děkuji
Opel Astra G 1.6 16V X16XEL sportovní vložka K&N, sportovní výfuk Ulter Sport, pružiny Weitec -35/20
https://www.astra-g.cz/forum//viewtopic.php?t=4398
https://www.astra-g.cz/forum//viewtopic.php?t=4398
Re: cvakani
pa.jelinek píše:Ahoj. odpojil jsem ten ventil a opravdu je to on... jak moc je to zavazna porucha? Nevite nekdo kolik stoji???
nic to není jen to odvádí páry z benzínu
Re: cvakani
Čau, můžeš, prosím, napsat o jaký ventil přesně šlo a kde je k nalezení? Třeba i fotku? Dík.pa.jelinek píše:Ahoj. odpojil jsem ten ventil a opravdu je to on... jak moc je to zavazna porucha? Nevite nekdo kolik stoji???
Astra 1.4 16V, r.v. 2006
Ještě jeden poznatek sem neuvedl. Začalo mi to delat ted jak se ochladilo (teploty pres den i - 3 °C). No ale myslim ze kdyz se auto zahreje na provozni teplotu tak uz to necvaka.
Opel Astra G 1.6 16V X16XEL sportovní vložka K&N, sportovní výfuk Ulter Sport, pružiny Weitec -35/20
https://www.astra-g.cz/forum//viewtopic.php?t=4398
https://www.astra-g.cz/forum//viewtopic.php?t=4398
Zdravim,
tak cvakaní se se snizujíci teploutou ozyva cim dal vic. Dneska (-7,5°C) ihned po nastartovani cvakani jak blazen, po 15 s se to trosinku ztisilo. Mam strach at mi neco v aute neodejde.
tak cvakaní se se snizujíci teploutou ozyva cim dal vic. Dneska (-7,5°C) ihned po nastartovani cvakani jak blazen, po 15 s se to trosinku ztisilo. Mam strach at mi neco v aute neodejde.
Opel Astra G 1.6 16V X16XEL sportovní vložka K&N, sportovní výfuk Ulter Sport, pružiny Weitec -35/20
https://www.astra-g.cz/forum//viewtopic.php?t=4398
https://www.astra-g.cz/forum//viewtopic.php?t=4398
Re: cvakani
http://ukazto.com/?img=HPIM4335-5fq1.jpgNoxx píše:Čau, můžeš, prosím, napsat o jaký ventil přesně šlo a kde je k nalezení? Třeba i fotku? Dík.pa.jelinek píše:Ahoj. odpojil jsem ten ventil a opravdu je to on... jak moc je to zavazna porucha? Nevite nekdo kolik stoji???
X14XE HATCHBACK
-
- Příspěvky: 89
- Registrován: 12 čer 2006, 14:01
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Boči: To tipuju na hydroštely, je to vcelku častý problém nejen u starších motorů Oplů ale většiny aut (i Renault, hodně Mitsubishi GDI....). Na vectrawebu jednou psal chlapík, že mu to klepalo na Mazdě a ještě s tím najel 150tkm v pohodě. Vážnější to bude až to bude klepat i při zahřátém motoru. Pokud se s tím jezdí i tak stále, tak jsem můžou hydroštely zanýtovat do hlavy motoru (jejich uchycení v hlavě motoru, což se pak musí přebrušovat). Ovšem to už zabíhám do věcí, kterým příliš nerozumím, tak abych nekecal.
Pokud se to za tepla uklidní a píšeš že i po 15sek se to zlepší, tak bych to zatím neřešil.
Prý pomáhá(může pomoci, ale i nemusí samozřejmě) dát olej vyšších specifikacích, čili místo třeba 5W-40 dát 10W-40.
Pokud se to za tepla uklidní a píšeš že i po 15sek se to zlepší, tak bych to zatím neřešil.
Prý pomáhá(může pomoci, ale i nemusí samozřejmě) dát olej vyšších specifikacích, čili místo třeba 5W-40 dát 10W-40.
Opel Vectra B sedan 1,8 16V, 190 000km
auto klima, BC, vše v el., alarm + plná spokojenost
auto klima, BC, vše v el., alarm + plná spokojenost
Díky za vyjasneni, jak jsem jiz psal, kdyz je motor zahratej tak je to pohodicka a nejde nic slyset. Olej je tam plne syntetickej, čili s tim uz vic neudelam. Herdek uz at je jaro . . . . . cvak cvak cvak cvak cvakRRAAFF_ píše:Boči: To tipuju na hydroštely, je to vcelku častý problém nejen u starších motorů Oplů ale většiny aut (i Renault, hodně Mitsubishi GDI....). Na vectrawebu jednou psal chlapík, že mu to klepalo na Mazdě a ještě s tím najel 150tkm v pohodě. Vážnější to bude až to bude klepat i při zahřátém motoru. Pokud se s tím jezdí i tak stále, tak jsem můžou hydroštely zanýtovat do hlavy motoru (jejich uchycení v hlavě motoru, což se pak musí přebrušovat). Ovšem to už zabíhám do věcí, kterým příliš nerozumím, tak abych nekecal.
Pokud se to za tepla uklidní a píšeš že i po 15sek se to zlepší, tak bych to zatím neřešil.
Prý pomáhá(může pomoci, ale i nemusí samozřejmě) dát olej vyšších specifikacích, čili místo třeba 5W-40 dát 10W-40.
Opel Astra G 1.6 16V X16XEL sportovní vložka K&N, sportovní výfuk Ulter Sport, pružiny Weitec -35/20
https://www.astra-g.cz/forum//viewtopic.php?t=4398
https://www.astra-g.cz/forum//viewtopic.php?t=4398
cvaknie pri kureni - Elektricky ventil kurenia EVK
Odpoved pre AlienXX, uz sa to tu riesilo, dakze som to podla vsetkych postupv prave dnes vecer dorobil: Tu je postup:
Problem bol vo vyskocenom hriadeli v elektrickom ventile kurenia, ktory je vlastne prisrobovany (spolu s radiatorom) dvomi skrutkami z motorovej casti presne v strede oporoti olejovej vani, to gumenne co trci medzi skrutkami je gumova prepadova hadicka ktora vedie z plastoveho krytu radiatora popod ventil kurenia az von cez ten gumovy sosak (sluzi asi na vytkanie odkvapkanej zkondentzovanej pary z radiatora).
demontaz: odtranit stredny spodny plast ktory je vlastne pod cez cely stred medzi prednymi sedadlami az po tucnu brzdu. Potom vysrobovat dve skrutky ktore su od spodu auta pod motorom oproti olejovaej vani (zaskrutkovane do plastoveho krytu radiatora, ja som tam mal 10cm dlhe drevoskruty s Torx hlavou!!!... je tam velmi malo miesta na odskrutkovanie a pritlacanie skrutky aby sa nestrhala hlava skrutky ..travalo to 20min) a vytiahnut ten plasts gumenou prepadovou hadickou o ktory boli prisrobovane z motorej strany, potom z vnutra odsranit plastovy kryt radiatora (6 sponiek), potom odstranit dve zavlacky ktorymi je ventil prichiteny k trubkam z chladica, potom je mozne vysunut z trubiek radiator aj s ventilom kurenia, nie je potrebne vypustit vodu z chladenia pretoze trubky od radiatora idu zhora dole takze voda z radiatora a by nevitiekla ale ostane v radiatore - jedina moznost je ze voda vytece do vnutra soferovi pod nohy, treba skusit ju
nejak zachytit ale je tam velmi malo priestoru. A je to vonku !! uz staci len vybrat tri skrutky na tom ventile a vnutri je snek ktroy vyskocil z hriadelky, ja som ju tam nasadil naspat a nvrch som dal kusok trubicky zo spreja aby nevyskocil znova.
Pri montazi musi byt radiator presne v povodnej polohe, ktoru zabezpecuje vlastne ten spodny plastovy kryt ked sa prisponkuje inac by nedosadali presne trubky kurenia na ten ventil a pretekala by voda okolo spoja ventilu a trubky, pretoze na trubkach su nastrcene plastove gumenne tesnenia o ktore sa len oprie a pritlaca telo vetilu.
EVK ma tu funkciu ze ked je kurenie uplne a iba na min. tak klaba vo ventile zatvori privod vody do radiatora, ak sa pohne koleckom teploty aspon o jeden stupen tak sa ventil do radiatora ovori a ostane otvoreny vo vsetkych polohach kurenia o plynuly prechod teploty z radiatora sa potom staraju uź len klapky v ventilacnom systeme. EVK je tam vlastne preto aby predlzil zivotnost radiatora, pretoze ked je min. teplota teda ventil zatvoreny tak je radiator je uplne odpojeny. Predtym to bolo na autach tak ze radiator bo stale horuci a len sa za nim zatvarala klapka na horuci vzduch, cize radiator sa skor opotreboval.
UFF nejak som sa rozpisal...Dufam ze to niekomu pomoze.
Problem bol vo vyskocenom hriadeli v elektrickom ventile kurenia, ktory je vlastne prisrobovany (spolu s radiatorom) dvomi skrutkami z motorovej casti presne v strede oporoti olejovej vani, to gumenne co trci medzi skrutkami je gumova prepadova hadicka ktora vedie z plastoveho krytu radiatora popod ventil kurenia az von cez ten gumovy sosak (sluzi asi na vytkanie odkvapkanej zkondentzovanej pary z radiatora).
demontaz: odtranit stredny spodny plast ktory je vlastne pod cez cely stred medzi prednymi sedadlami az po tucnu brzdu. Potom vysrobovat dve skrutky ktore su od spodu auta pod motorom oproti olejovaej vani (zaskrutkovane do plastoveho krytu radiatora, ja som tam mal 10cm dlhe drevoskruty s Torx hlavou!!!... je tam velmi malo miesta na odskrutkovanie a pritlacanie skrutky aby sa nestrhala hlava skrutky ..travalo to 20min) a vytiahnut ten plasts gumenou prepadovou hadickou o ktory boli prisrobovane z motorej strany, potom z vnutra odsranit plastovy kryt radiatora (6 sponiek), potom odstranit dve zavlacky ktorymi je ventil prichiteny k trubkam z chladica, potom je mozne vysunut z trubiek radiator aj s ventilom kurenia, nie je potrebne vypustit vodu z chladenia pretoze trubky od radiatora idu zhora dole takze voda z radiatora a by nevitiekla ale ostane v radiatore - jedina moznost je ze voda vytece do vnutra soferovi pod nohy, treba skusit ju
nejak zachytit ale je tam velmi malo priestoru. A je to vonku !! uz staci len vybrat tri skrutky na tom ventile a vnutri je snek ktroy vyskocil z hriadelky, ja som ju tam nasadil naspat a nvrch som dal kusok trubicky zo spreja aby nevyskocil znova.
Pri montazi musi byt radiator presne v povodnej polohe, ktoru zabezpecuje vlastne ten spodny plastovy kryt ked sa prisponkuje inac by nedosadali presne trubky kurenia na ten ventil a pretekala by voda okolo spoja ventilu a trubky, pretoze na trubkach su nastrcene plastove gumenne tesnenia o ktore sa len oprie a pritlaca telo vetilu.
EVK ma tu funkciu ze ked je kurenie uplne a iba na min. tak klaba vo ventile zatvori privod vody do radiatora, ak sa pohne koleckom teploty aspon o jeden stupen tak sa ventil do radiatora ovori a ostane otvoreny vo vsetkych polohach kurenia o plynuly prechod teploty z radiatora sa potom staraju uź len klapky v ventilacnom systeme. EVK je tam vlastne preto aby predlzil zivotnost radiatora, pretoze ked je min. teplota teda ventil zatvoreny tak je radiator je uplne odpojeny. Predtym to bolo na autach tak ze radiator bo stale horuci a len sa za nim zatvarala klapka na horuci vzduch, cize radiator sa skor opotreboval.
UFF nejak som sa rozpisal...Dufam ze to niekomu pomoze.
ahojky Oplaci. Mě se taky ozívá cvakání a dělá mě to jen na druhou a třetí rychlost, když přidávám plyn. Ze zvyšujícími otáčky se zvyšuje i tempo cvakání. Na jedničku, čterku a pětku to nic nedělá i když dám plný plyn. Nevíte prosím čím by to mohlo být. Děkuji
Neaktivní....
Citroen C5 1.6HDi Break
Škoda Fabia II 1,2 12V, 2009, Ambiente+
Citroen C5 1.6HDi Break
Škoda Fabia II 1,2 12V, 2009, Ambiente+
To bude spíš převodovka, nebo ne???štír píše:ahojky Oplaci. Mě se taky ozívá cvakání a dělá mě to jen na druhou a třetí rychlost, když přidávám plyn. Ze zvyšujícími otáčky se zvyšuje i tempo cvakání. Na jedničku, čterku a pětku to nic nedělá i když dám plný plyn. Nevíte prosím čím by to mohlo být. Děkuji
Díky, ale převodovkou to asi nebude. Při studeném motoru to nedělá. Dnes jsem zkusil odpojit ventil pro odvzdušňování nádrže (tak jak popisuje monty) a cvakání přestalo. Tak doufám, že to bude tím ventilem a ne převodovkou.pansuu píše:To bude spíš převodovka, nebo ne???štír píše:ahojky Oplaci. Mě se taky ozívá cvakání a dělá mě to jen na druhou a třetí rychlost, když přidávám plyn. Ze zvyšujícími otáčky se zvyšuje i tempo cvakání. Na jedničku, čterku a pětku to nic nedělá i když dám plný plyn. Nevíte prosím čím by to mohlo být. Děkuji
Neaktivní....
Citroen C5 1.6HDi Break
Škoda Fabia II 1,2 12V, 2009, Ambiente+
Citroen C5 1.6HDi Break
Škoda Fabia II 1,2 12V, 2009, Ambiente+