Ako predísť poškodeniu vstrekovacieho čerpadla Bosch VP44
Pravidla fóra
Tato kategorie byla zamčena, protože většina z Vás psala do hlavní kategorie i když zde jsou ty podsekce, takže teď už koukejte pořádně do jaké sekce Váš příspěvek patří. Stávající příspěvky budou přesunuty do správných sekcí. Díky Milosh - admin
Tato kategorie byla zamčena, protože většina z Vás psala do hlavní kategorie i když zde jsou ty podsekce, takže teď už koukejte pořádně do jaké sekce Váš příspěvek patří. Stávající příspěvky budou přesunuty do správných sekcí. Díky Milosh - admin
Ako predísť poškodeniu vstrekovacieho čerpadla Bosch VP44
Našiel som na nete zaujímavé americké stránky firmy, ktorá repasuje vstrekovacie čerpadlá Bosch VP44, ktoré je aj v mojom voze Astra Caravan, ročník 1999, 2.0DTL.
http://www.bluechipdiesel.com/VP44INFO.html
Na stránkach sa píše že najčastejšiím problémom tohto čerpadla je malá priechodnosť palivového filtra. Čo postupne vedie až k úplnému poškodeniu čerpadla. Velmi mi to pripomína niektoré príspevky vo fóre, keď niekto vyjazdil nádrž skoro do sucha a bordel zo dna nádrže mu pravdepodobne upchal palivový filter a po čase mu odišlo čerpadlo.
Ako riešenie ponúkajú jednoduchý systém /pravdepodobne s tlakovým senzorom/ na kontrolu tlaku v palivovom vedení. /alebo skôr podtlaku/. Ak tlak v palivovom potrubí klesne pod hodnotu 5 PSI, rozsvieti sa kontrolka a treba riešiť výmenu palivového filtra alebo skontrolovať tesnosť palivového potrubia, či nie je prisávaný vzduch.
Čo vy na to? Malo by zmysel niečo podobné poriešiť vo svojej astričke?
http://www.bluechipdiesel.com/VP44INFO.html
Na stránkach sa píše že najčastejšiím problémom tohto čerpadla je malá priechodnosť palivového filtra. Čo postupne vedie až k úplnému poškodeniu čerpadla. Velmi mi to pripomína niektoré príspevky vo fóre, keď niekto vyjazdil nádrž skoro do sucha a bordel zo dna nádrže mu pravdepodobne upchal palivový filter a po čase mu odišlo čerpadlo.
Ako riešenie ponúkajú jednoduchý systém /pravdepodobne s tlakovým senzorom/ na kontrolu tlaku v palivovom vedení. /alebo skôr podtlaku/. Ak tlak v palivovom potrubí klesne pod hodnotu 5 PSI, rozsvieti sa kontrolka a treba riešiť výmenu palivového filtra alebo skontrolovať tesnosť palivového potrubia, či nie je prisávaný vzduch.
Čo vy na to? Malo by zmysel niečo podobné poriešiť vo svojej astričke?
- Reklama
Vitaj na tomto fóre, dúfam že tu nájdeš veľa informácií o ASTRE G.
No v každom prípade ak by si prišiel na nejaké riešenie, rád to aplikujem na mojej astre. Mám ten istý motor, čiže predpokladám že aj to isté čerpadlo. Zatiaľ s čerpadlom žiadny problém nemám, pal. filter mením každých 15.000 km a tankujem hneď ako mi blikne kontrolka. Dúfam že ako prevencia to aspoň trochu stačí.
No v každom prípade ak by si prišiel na nejaké riešenie, rád to aplikujem na mojej astre. Mám ten istý motor, čiže predpokladám že aj to isté čerpadlo. Zatiaľ s čerpadlom žiadny problém nemám, pal. filter mením každých 15.000 km a tankujem hneď ako mi blikne kontrolka. Dúfam že ako prevencia to aspoň trochu stačí.
X20DTL-G CARAVAN, AUTOMAT, PC, TEMPOMAT, KLIMA, KOŽA, 100 EDITION
Bosch vs. Lucas
caute, mne zas kamos vravel ze sa montovali dve cerpadla a to bud Bosch alebo Lucas. vraj Bosch je lepsie a ma mensie problemy ako Lucas, vraj Lucas je vlemi nachylny na kvalitu paliva. neviem co je na tom pravda. kazdopadne mam ten isty motor, tak dufam, ze ma to cerpadlo nezradi...
-
- Příspěvky: 208
- Registrován: 21 úno 2006, 09:28
- Bydliště: kopřivnice
- Kontaktovat uživatele:
čerpadlo
Ahojte všichni. Asi pře týdnem jsem měnil čerpadlo u stejného motoru, jako máte Vy. U toho čerpadla Bosch se doopravdy kazí jen ta řídící jednotka, která je na čerpadle. Vyměnit se dá, ale nová stojí cca 8.000,-Kč + nahrání softweru cca 4.000,- + seštelování na stolici další 4.000,-Kč. Takže já jsem radši koupil nové repasované a mohu Vám sdělit, že to teď funguje, jako nikdy před tím. Motor je podstatně tíšší, spotřeba šla dolů a kouřivost je teď nulová. Měl jsem najeto cca 120 000 km, jak mi to čerpadlo kleklo. Přeji příjemný zbytek dne. Laďa
2.0 DTI 16V, 2001 CDX, CARAVAN Z147
-
- Příspěvky: 208
- Registrován: 21 úno 2006, 09:28
- Bydliště: kopřivnice
- Kontaktovat uživatele:
čerpadlo
Celá výměna mě stála tzn. i s prací 22.500,- Kč. Mám to se zárukou a max spokojenost. Čerpadlo jsem koupil v Brně a známý mi to vyměnil v servise.
2.0 DTI 16V, 2001 CDX, CARAVAN Z147
Re: čerpadlo
No podle mne je 18 000 míň než 22 500 a o dost.Lysek Vladimír píše:Celá výměna mě stála tzn. i s prací 22.500,- Kč. Mám to se zárukou a max spokojenost. Čerpadlo jsem koupil v Brně a známý mi to vyměnil v servise.
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic
-
- Příspěvky: 208
- Registrován: 21 úno 2006, 09:28
- Bydliště: kopřivnice
- Kontaktovat uživatele:
čerpadlo
Nechápu těch 18.000,- Kč. To vím taky, že je to méně. Já dal za čerpadlo 19.000,- Kč a zbytek jsou náklady spojené s výměnou atd.
2.0 DTI 16V, 2001 CDX, CARAVAN Z147
- Princ William
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 26 led 2006, 10:50
- Bydliště: Domažlicko
Re: čerpadlo
cauky. mam dotaz mam nabidku koupit astru s 1,7 dti r.v. 9/99 50kw ale nevim koud motoru asi x17.... mozna nekdo poradi co ma stejnej motor ale ted zpek k otazce melo by tam bejt udajene spatne cerpadlo. predpokladam ze to hodi error na diagnostice a ze je to cerpadlo stejen o kterem se v tomto topicu bavime je to takLysek Vladimír píše:Nechápu těch 18.000,- Kč. To vím taky, že je to méně. Já dal za čerpadlo 19.000,- Kč a zbytek jsou náklady spojené s výměnou atd.
Opel Astra G, 3DV, edice 100, 2/2000, X18XE1, polarmeerblau, kůže, 109.660 - 198.360 km PRODÁNO
- freeKevinM
- Příspěvky: 312
- Registrován: 10 čer 2006, 22:10
- Bydliště: Plzen
- Kontaktovat uživatele:
na cerpadle odide elektronika, nema to nic spolocne s palivom...astra ma nestabilny el. rozvod (viz. praskajuce ziarovky a pod.) vysledkom je poskodena elektronika cerpadla.... nikdy nie mechanicka cast na ktoru vplyva palivo...
cerpadlo je nutne skontrolovat na tieto veci
1. studene spoje na plosnom spoji (lepsia varianta 4/6 tisic)
2. vymena riad. jednotky (cela elektornika 15tis. +)
3. vymena celeho cerpadla (19 tis bez dph, jedina firma co to robi kvalitne je Zabreh na Morave)
cerpadlo je nutne skontrolovat na tieto veci
1. studene spoje na plosnom spoji (lepsia varianta 4/6 tisic)
2. vymena riad. jednotky (cela elektornika 15tis. +)
3. vymena celeho cerpadla (19 tis bez dph, jedina firma co to robi kvalitne je Zabreh na Morave)
C-Max 1,8 TDCI Ghia