Cvakaní jakoby z motoru

Spotřeba, rozvody, termostat, výměna oleje a další rady
Pravidla fóra
Tato kategorie byla zamčena, protože většina z Vás psala do hlavní kategorie i když zde jsou ty podsekce, takže teď už koukejte pořádně do jaké sekce Váš příspěvek patří. Stávající příspěvky budou přesunuty do správných sekcí. Díky Milosh - admin
Melodi
Příspěvky: 790
Registrován: 14 bře 2006, 23:07
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Melodi » 23 úno 2007, 23:15

olej je měněny loni

Reklama
 

AstraDTI
Příspěvky: 1944
Registrován: 25 čer 2006, 22:48

Příspěvek od AstraDTI » 23 úno 2007, 23:44

To cvakani jde podle me na 99 procent nekde od tech ventilu. Takze jestli se blizi vymena oleje, tak je mozny ze to pak s novym prestane. To ze to dela vetsina motoru je fakt.

Uživatelský avatar
HonzaL
Příspěvky: 380
Registrován: 10 zář 2006, 18:46
Bydliště: Česká Třebová

Příspěvek od HonzaL » 24 úno 2007, 15:28

U studeného motoru to na 99% dělají hydroštely než se natlakují olejem.Mě to za studena také cvaká a když je motor ohřátý,tak ho na volnoběh není skoro slyšet a tak to neřeším.

Maranelo
Příspěvky: 350
Registrován: 29 říj 2006, 20:01
Bydliště: Košice, Slovensko

Cvakanie

Příspěvek od Maranelo » 24 úno 2007, 16:11

Najprv by som skontroloval hladinu oleja a popripade doliat.. ak to neprestane tak potom hladat problem inde... :D
Opel Astra G Cabrio 2.2 Dti

Pavel
Příspěvky: 11
Registrován: 11 dub 2006, 08:01
Bydliště: Kobeřice u Brna

Příspěvek od Pavel » 24 úno 2007, 22:57

Nadzvedátko je pístek do kterého se opře olej a tím se vymezí vůle na ventilech - nekdy so o tomto mluví jako o hydroštelech. S výměnou mám zkušenost z u vozu Ford Mondeo. Nadzvedátka klapala a mechanici nemohli určit která (je jich tam 16) a proto vyměnili všechna. Je to docela legrace při ceně 1 ks 650 kč. A nakonec po ujetí cca 30 tis. se cvakání začalo opakovat.

Sršeň
Příspěvky: 595
Registrován: 22 bře 2006, 09:09
Bydliště: SLOVAKIA

Příspěvek od Sršeň » 26 úno 2007, 15:26

U naftových motoroch je to teda hydroštel a u benzínových zdvíhatko? :oops:
X20DTL-G CARAVAN, AUTOMAT, PC, TEMPOMAT, KLIMA, KOŽA, 100 EDITION

pepca

Příspěvek od pepca » 26 úno 2007, 15:31

Sršeň píše:U naftových motoroch je to teda hydroštel a u benzínových zdvíhatko? :oops:
:wink: neboj,také hydroštel :wink:

Melodi
Příspěvky: 790
Registrován: 14 bře 2006, 23:07
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Melodi » 02 bře 2007, 12:55

Tak už mi to nešťestí neděla, a naštěstí to nebylo tim zdvihatkem, ale cvakal ventil co hlída přetlak v nadrži jestli si dobře vzpomínám
Obrázek

Uživatelský avatar
monty
Příspěvky: 14
Registrován: 16 bře 2007, 07:28
Bydliště: Plzeňsko

Příspěvek od monty » 16 bře 2007, 07:47

Melodi_boy píše:Tak už mi to nešťestí neděla, a naštěstí to nebylo tim zdvihatkem, ale cvakal ventil co hlída přetlak v nadrži jestli si dobře vzpomínám
Obrázek
A jak jsi to odstranil? Výměnou ventilu? Mě to dělá vždy, když se venku ochladí (zhruba pod 8stC). Když je motorový prostor vyhřátý od sluníčka, je to OK, až k večeru, když je zima, se začne ozývat cvakání.
Dík

Jirka D..
Příspěvky: 188
Registrován: 27 čer 2006, 15:06
Bydliště: Kladno

Příspěvek od Jirka D.. » 16 bře 2007, 09:03

Ahoj,

Vysvětlení pojmů:

Když nastartuji studený motor CVAKÁNÍ cca do 3 min. je normální u všech vozů - olej je stuhlá jako med

Zdvihátka tikaj, když jsou přidřená nebo zanešená tj. nasartuji a tiká i po zahřátí pravidelně i při přidání plynu kovově.

Plastové tikání je uhlíkový filtr, ale ten tiká jen při přidání plynu koupiot nový a čenžnout.


Cvakání jen na volnoběh: může být zdvihátko je málo oleje a tím malý tlak, jestli to tiká něco mezi kovem a plastem může to být ventil vstřikovací nalít něco od wynn´s do nádrže a vyčistit to samé se zdvihátky, ale nalít do oleje.


Tiká u rozvodů na volnoběh napínací kĺadka rozvodů (seřídit) nebo ložisko altíku atd.

Praská nabo sičí a ostré tikání to je těsnění pod parohy - otevři haubnu u zahřátého motoru a přidej rukou plyn, prská nebo něco a je cejtit výfukové splodiny tak to je těsnění.

Jirka

Uživatelský avatar
monty
Příspěvky: 14
Registrován: 16 bře 2007, 07:28
Bydliště: Plzeňsko

Příspěvek od monty » 16 bře 2007, 09:30

Aha, tak to u mě tedy vypadá na ten uhlíkový filtr jak píšeš, cvaká to jen při přidání plynu, na volnoběh se neozývá nic a když jedu z kopce a brzdím motorem, tak taky OK, navíc kovově to určitě nezní.
Díky, moc si mi pomoh.
Rob
Caravan X16XEL 99

Jirka D..
Příspěvky: 188
Registrován: 27 čer 2006, 15:06
Bydliště: Kladno

Příspěvek od Jirka D.. » 16 bře 2007, 10:21

Rád se podělím o zkušenosti

Sršeň
Příspěvky: 595
Registrován: 22 bře 2006, 09:09
Bydliště: SLOVAKIA

Příspěvek od Sršeň » 18 bře 2007, 19:02

Jirka D.. píše:Rád se podělím o zkušenosti
No mne to cvaká pravidelne. (Teda v motore pre upresnenie :wink:) Ráno pri prvom štarte je to cvakanie počuť viac, keď je motor zohriaty to pravidelné cvakanie je počuť stále, ale je to menej počuť. Ale aj tak ma to vytáča. Neznesiem zvuky ktoré tam nemajú čo robiť.
Podľa teba by to mohlo byť pridreté alebo zanesené zdvihátko? Čo sa môže pri najhoršom stať? A pomôže ta prísada wynn's do oleja?
Dík za odpoveď.
X20DTL-G CARAVAN, AUTOMAT, PC, TEMPOMAT, KLIMA, KOŽA, 100 EDITION

Jirka D..
Příspěvky: 188
Registrován: 27 čer 2006, 15:06
Bydliště: Kladno

Příspěvek od Jirka D.. » 19 bře 2007, 08:19

Sršeň píše:
Jirka D.. píše:Rád se podělím o zkušenosti
No mne to cvaká pravidelne. (Teda v motore pre upresnenie :wink:) Ráno pri prvom štarte je to cvakanie počuť viac, keď je motor zohriaty to pravidelné cvakanie je počuť stále, ale je to menej počuť. Ale aj tak ma to vytáča. Neznesiem zvuky ktoré tam nemajú čo robiť.
Podľa teba by to mohlo byť pridreté alebo zanesené zdvihátko? Čo sa môže pri najhoršom stať? A pomôže ta prísada wynn's do oleja?
Dík za odpoveď.

Jestli to cvaká stále a kovově (roznáší se po celém motoru) jde to z vrchu motoru, jsou to hydry.

Wynns nalít můžes je to cca 325 ml. v plechovce a stojí to 250 Kč.

To pomáhá, až po 2500 km ujetých, dává se to do nového oleje.

Žádné vednejší učinky to nemá - není tam chlór a jen stopy zinku.

Pomáhá to, jestli ne tak je přidřené a výměna.

Zdvihátka vydrží cca 300 tis Km jen se musí čistit.

jirka h
Příspěvky: 40
Registrován: 12 úno 2007, 13:49
Bydliště: Praha

Příspěvek od jirka h » 19 bře 2007, 10:05

Asi by to chtělo před výměnou oleje nalít přípravek na proplach olejového systému. Sežene se úplně běžně buď u pumpy nebo i v supermarketech. Vyčistí to mazací kanálky a tím zaručí dostatečný tlak pro zdvihátka.

Zamčeno