Může se dát autobateria s větším Ah
Pravidla fóra
Tato kategorie byla zamčena, protože většina z Vás psala do hlavní kategorie i když zde jsou ty podsekce, takže teď už koukejte pořádně do jaké sekce Váš příspěvek patří. Stávající příspěvky budou přesunuty do správných sekcí. Díky Milosh - admin
Tato kategorie byla zamčena, protože většina z Vás psala do hlavní kategorie i když zde jsou ty podsekce, takže teď už koukejte pořádně do jaké sekce Váš příspěvek patří. Stávající příspěvky budou přesunuty do správných sekcí. Díky Milosh - admin
Alternátor dodává do baterie jen kapacitu která se ztrácí (startováním, svícením, atd.. , také samovybíjením), u baterie s větší kapacitou nebo menší je to stejné. Čím větší máš kapacitu tím máš větší zásobu energie na starty, poslouchání rádia bez spuštěného motoru atd. To co spotřebuješ ti musí ale alternátor dodat během jízdy a je jedno kolik má baterie celkové kapacity. Když jezdíš jen 2km tam a 2km zpátky (samé starty) tak se ti těžko baterie dobije a je jedno jakou má kapacitu. Klidně si dej větší kapacitu a budeš mít zásobu energie hlavně na zimní starty kdy baterie vlivem zimy ztrácí kapacitu a olej v motoru je hustší než v létě a tím pádem startér potřebuje více energie. Pro toho kdo jezdí krátké cesty a stále startuje doporučuji baterii s co největší kapacitou (která se tam vejde) a čas od času ji dobýt nabíječkou. Čím větší kapacita tím méně často musíte dobíjet. Pro zajímavost , můj otec dal jednou v dobách socializmu z úsporných důvodů do Škody 105 baterii 180Ah (autobus). Byla za zadními sedačkami a nebyl s tím žádný problém.Musela se tam dát pěkně nabitá, jinak by se na svojí kapacitu jen tak nedobila. Původní baterie měla jen 37Ah, a alternátor tuším u provedení 105GL 50A. Mělo to i tu výhodu že se na startér dalo i popojet když to náhodou zdechlo na křižovatce, jako elektromobil.
Opel Astra Caravan 2.0 DI
- Reklama
A co tomu říkalo čalounění???? nesežralo to? i když to asi měl odvětraný nekam ven, ale stejně....
Astra G hatchback, r.v.2000, Z16XE, klima, ABS, zaslepen EGR. 4x airbag, nyní čočky (xenony).odvětrání motoru zvlášť do nádoby,po uzamčení automatické zavření oken,rádio VDO Dayton CD 2304 MP3 4x50W
Astra H 1.9 CDTI 88kW ..... chip na 104,3kW
Astra H 1.9 CDTI 88kW ..... chip na 104,3kW
-
- Příspěvky: 445
- Registrován: 25 led 2006, 20:07
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
tak si to tu citam co ste tu popisali... uz ste tu riesili kapacitu kondenzatora aj vykon alternatora...
no je este jeden udaj ktory je podla mna najdolezitejsi vykon dodany bateriou. VA
ked date slabu baterku na silnu zataz tak ju znicite razovymi spickami.
treba ratat s tym ze bateria bude zatazovana razovo pri startoch a otazka je kolko A da pri pozadovanom napati V.
napriklad: treba 100A pri 12.5V tak by to mala dokazat aj ta baterka, v takom pripade hovori kapacita 44Ah iba o tom kolko krat za sebou nastartujete. neviem presne co si vezme starter v Astre ale urcite to zalezi ja na motore, roztocit diesel a benzinak su rozdielne veci lebo kompresia, ale aj objem zavazi....
takze pri vymene baterky sa riadte rozmerom, a jej vykonom v VA, ten by mal byt odporucany vyrobcom.
(nebuzerujte ma za baterka vz. akumulator.... )
no je este jeden udaj ktory je podla mna najdolezitejsi vykon dodany bateriou. VA
ked date slabu baterku na silnu zataz tak ju znicite razovymi spickami.
treba ratat s tym ze bateria bude zatazovana razovo pri startoch a otazka je kolko A da pri pozadovanom napati V.
napriklad: treba 100A pri 12.5V tak by to mala dokazat aj ta baterka, v takom pripade hovori kapacita 44Ah iba o tom kolko krat za sebou nastartujete. neviem presne co si vezme starter v Astre ale urcite to zalezi ja na motore, roztocit diesel a benzinak su rozdielne veci lebo kompresia, ale aj objem zavazi....
takze pri vymene baterky sa riadte rozmerom, a jej vykonom v VA, ten by mal byt odporucany vyrobcom.
(nebuzerujte ma za baterka vz. akumulator.... )
No pokud je tam z výroby 44Ah tak 55Ah bych viděl jako maximum jak už tu někdo psal kvůli alternátoru aby to stíhal dobíjet. A i kdyby stíhal i víc tak u benzínu je 55 naprosto a zcela dostačující. Větší je potřeba jen v ropáku. Mrkl jsem na osazovací tabulky jednotlivých výrobců a do Astry 1,4 má z těch co jsem se díval největší doporučenou Varta a to 60Ah.Viz vyhledávání zde: http://www.varta-automotive.cz/index2.p ... ation.html .Akuma nabízí 44 a 46Ah a Banner 44 a 47Ah, Exide 43 a 50, Takže já osobně bych u Astry 1,4 šel max. do té 60Ah ale nejspíš do 55Ah. Ale ještě na jednu věc bacha. Na moderní Ca/Ca baterie. Pokud je do auta předepsána tak pokud možno je lepší použít ji protože déle vydrží, ale pokud není předepsána tak ji tam nedávat. Vyžaduje totiž vyšší dobíjecí napětí než obvyklá baterka tzn. až 14,8V a v autě které nemá tohle dobíjecí napětí se taková baterka brzo odrovná.Jestli je předepsaná do Astry G 1,4 nevím.
Dobré články ohledně Autobaterií jsou zde: http://www.autobaterie.com/rady.php
http://www.autobaterie.com/udrzba.php
Dobré články ohledně Autobaterií jsou zde: http://www.autobaterie.com/rady.php
http://www.autobaterie.com/udrzba.php
-
- Příspěvky: 445
- Registrován: 25 led 2006, 20:07
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Ahoj tak jsem se zase něco dozvěděl.
A i jiná stránka - slyšel jsem: když je od výrobce baterie 44Ah tak takovou tam mám dát. Když se dá větší dělá to neplechu mimi jiné i se žárovkama praskaj. je tam moc proudu a každý díl motoru si veme jen co potřebuje zbytek jde do jiného zdroje s větší zátěží.
tak zatím Jirka
A i jiná stránka - slyšel jsem: když je od výrobce baterie 44Ah tak takovou tam mám dát. Když se dá větší dělá to neplechu mimi jiné i se žárovkama praskaj. je tam moc proudu a každý díl motoru si veme jen co potřebuje zbytek jde do jiného zdroje s větší zátěží.
tak zatím Jirka
vlákno žárovky má určitej odpor R.... je na určité napětí U a má určitý vykon P.....Jirka D.. píše:Ahoj tak jsem se zase něco dozvěděl.
A i jiná stránka - slyšel jsem: když je od výrobce baterie 44Ah tak takovou tam mám dát. Když se dá větší dělá to neplechu mimi jiné i se žárovkama praskaj. je tam moc proudu a každý díl motoru si veme jen co potřebuje zbytek jde do jiného zdroje s větší zátěží.
tak zatím Jirka
takže pokud připojíš žárovku na 12 V tak si vždy vezme pokud bude mít odkud určitej proud I ... pač I=u/r..... a P = U*I..... takže 5W žárovka si vezme 0.4 A a je jedno jestli si jí vezme z baterky která je schopna dávat 44A po dobu jedný hodiny nebo z baterky která může dát 72 a po dobu jedný hodiny
BMW e46 330i 3.0 R6 170kw
- Zdeněk Lbc
- Příspěvky: 1744
- Registrován: 26 úno 2006, 21:57
- Bydliště: Liberec
- Astra - R@SAG
- Příspěvky: 2810
- Registrován: 21 srp 2006, 15:24
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Cus, mam ted v aute 1.4 8v, baterku 60 uz aspun 4 let a vse v pohode. Ty starty pri - 30 stupnich, bez problemu na 2 pokus. Tak ze kde se hrabe 44 . Je to super, ani nova auta nenastartovala a ja jo . Urcite doporucuji aspon 55
Předešlé vozy: Opel Astra F 1992 - 1.4 8v / Opel Astra G 2006 1.4 16v Twinport
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
http://astra-rasag.maweb.eu - vše o Opel Astra G / H / J
Moje astra https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=7&t=1704&start=0
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
http://astra-rasag.maweb.eu - vše o Opel Astra G / H / J
Moje astra https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=7&t=1704&start=0