KROKOVY motorcek

Spotřeba, rozvody, termostat, výměna oleje a další rady
Pravidla fóra
Tato kategorie byla zamčena, protože většina z Vás psala do hlavní kategorie i když zde jsou ty podsekce, takže teď už koukejte pořádně do jaké sekce Váš příspěvek patří. Stávající příspěvky budou přesunuty do správných sekcí. Díky Milosh - admin
Uživatelský avatar
iwo126
Příspěvky: 283
Registrován: 28 úno 2008, 17:16

Příspěvek od iwo126 » 22 bře 2008, 22:00

ja som dnes cistil ten krokovy motorcek ale nebol nejak extremne zaneseny.ako to vlastne cistite vy?ja som mal trocha usadenin vo vnutri klapky a na tej ihle s tou pruzinkou tak som to precistil sprejom na skrtiace klapky namontoval a nijaka zmena otacky kolisu medzi 750az 850

Reklama
 

Pavel V.
Příspěvky: 71
Registrován: 28 srp 2007, 12:54
Bydliště: Brno a okolí

Spekulace??????

Příspěvek od Pavel V. » 24 bře 2008, 08:56

Trocha spekulace:
teoreticky je špatný krokový motorek(na volnoběh otáčky oscilují mezi 700-850 ot, po delší jízdě konst. rychlostí zůstanou při jízdě na neutrál viset okolo 2000 ot. a jdou velmi pomalu dolů). Usuzoval bych, že krok. m. pracuje na elektromagnetickém principu- prochází proud sepne, neprochází proud vypne(nebo obráceně). Při tomto nekorektním fungování krokového motorku, může vlivem nerovnosti vozovky(např. přejezd přes koleje)dojít k k oscilaci funkce motorku(kužel několikrát vyjede-zajede/s) , jehož vlivem je narušeno sání a dojde ke škubání motoru?
Je to sci-fi nebo by na tom mohlo něco být?

jaroslav120
Příspěvky: 138
Registrován: 08 lis 2007, 08:52
Bydliště: Humenné
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jaroslav120 » 24 bře 2008, 23:50

Krokovy motorcek nieje elektromagnet uz jak z nazvu krokovy motorcek vyplyva ide o elektromotor, ktory sa dokaze otacat po krokoch. To znamena, ze ked riadiaca jednotka zada motorceku aby sa otocil o 0,2 otacky tak to urobi (obycajny elektromotor by to neurobil) Cize obsahuje nejaky snimac co snima o kolko sa pootoci rotor motorceka. Prevodovka na tom motorceku uroby vysuvanie a zasuvanie kluzela, ktory ovlada prietok vzduchu do motora (je to zrobene cez nejaky zavit :) ). Takze takto to funguje aby ste vedeli 8) Riadiaca jednotka (podla mna) ovlada ten motorcek na zaklade informacii zo snimaca otaciek motora. ked su nizke otacky tak riadiaca jednotka zada motorceku aby sa o cosi otvoril a ked otacky stupnu na pozadovane tak tak ostane. :idea:
Opel ASTRA G 1,6 16V X16XEL vybava confort...

Pavel V.
Příspěvky: 71
Registrován: 28 srp 2007, 12:54
Bydliště: Brno a okolí

Příspěvek od Pavel V. » 25 bře 2008, 07:14

OK, dík za info. Mohla by nesprávná funkce krok. mot. zapříčinit škubání motoru(tak jak je popsáno výše)?

jaroslav120
Příspěvky: 138
Registrován: 08 lis 2007, 08:52
Bydliště: Humenné
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jaroslav120 » 25 bře 2008, 07:46

No neviem ci to ma nejaky vplyv. Mam taky pocit ze krokovy motorcek ked sa raz nastavy tak tam zostane a ked su blbe otacky tak sa len nim trochu doladia. Ked ti auto trha ked si v pohybe a prudsie pridavas plyn tak si vymen benzinovy filter potom vycisti klapku a uvidis jake to roby zazraky...
Opel ASTRA G 1,6 16V X16XEL vybava confort...

jaroslav120
Příspěvky: 138
Registrován: 08 lis 2007, 08:52
Bydliště: Humenné
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jaroslav120 » 25 bře 2008, 07:48

Ale to ze ti ostavaju vysiet otacky na 2000 a idu pomaly dole tak to by to mohlo byt..mozno poriadne zaneseny a tazsie sa hybe ten kuzel..... :idea:
Opel ASTRA G 1,6 16V X16XEL vybava confort...

Uživatelský avatar
Arwy
Příspěvky: 714
Registrován: 27 črc 2006, 16:50
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od Arwy » 25 bře 2008, 13:10

Krokový motorček pri X16XEL, X14XE neovláda škrtiacu klapku, ale svojím "hriadeľom" ktorý má po obvode šnekový závit (tak že vysúvanie alebo zasúvanie spôsobené otrasmi auta nehrozia) a je ukončený takou akoby čiapočkou ktorá priviera alebo otvára obtok vzduchu okolo škrtiacej klapky pri voľnobehu. Škrtiaca klapka je ovládaná len lankom od plynového pedálu.
Tak isto riadiaca jednotka má rôzne režimy pre voľnobežné otáčky. Iné budú pri studenom štarte, iné pri teplom štarte, iné počas pohybu vozidla, iné pri zapnutej klimatizácii, kúrení, alebo slabo nabitej batérií. Pri čistení klapky u daných motorov sa musí vyčistiť aj tento obtokový kanál a hriadeľ krokového motorčeka na ktorom bývajú olejové usadeniny.
Pri Z16XE a Z14XE je klapka ovládaná elektricky.
Programovanie riadiacich jednotiek vozidiel Opel, diagnostickým testerom GM MDI.
Lustrácia Security a Radio kódov z VIN čísla vozidiel Opel.
Opel Astra J Sport, 1.6, 85 kW, A16XER+LPG, r.v. 2010; Ex Opel Astra G, Z14XE, Ex Opel Astra G, X16XEL

jaroslav120
Příspěvky: 138
Registrován: 08 lis 2007, 08:52
Bydliště: Humenné
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jaroslav120 » 25 bře 2008, 20:12

Vsak to je jasne ze to neovlada klapku :!:
Opel ASTRA G 1,6 16V X16XEL vybava confort...

Zamčeno