KROKOVY motorcek
Pravidla fóra
Tato kategorie byla zamčena, protože většina z Vás psala do hlavní kategorie i když zde jsou ty podsekce, takže teď už koukejte pořádně do jaké sekce Váš příspěvek patří. Stávající příspěvky budou přesunuty do správných sekcí. Díky Milosh - admin
Tato kategorie byla zamčena, protože většina z Vás psala do hlavní kategorie i když zde jsou ty podsekce, takže teď už koukejte pořádně do jaké sekce Váš příspěvek patří. Stávající příspěvky budou přesunuty do správných sekcí. Díky Milosh - admin
- Reklama
Spekulace??????
Trocha spekulace:
teoreticky je špatný krokový motorek(na volnoběh otáčky oscilují mezi 700-850 ot, po delší jízdě konst. rychlostí zůstanou při jízdě na neutrál viset okolo 2000 ot. a jdou velmi pomalu dolů). Usuzoval bych, že krok. m. pracuje na elektromagnetickém principu- prochází proud sepne, neprochází proud vypne(nebo obráceně). Při tomto nekorektním fungování krokového motorku, může vlivem nerovnosti vozovky(např. přejezd přes koleje)dojít k k oscilaci funkce motorku(kužel několikrát vyjede-zajede/s) , jehož vlivem je narušeno sání a dojde ke škubání motoru?
Je to sci-fi nebo by na tom mohlo něco být?
teoreticky je špatný krokový motorek(na volnoběh otáčky oscilují mezi 700-850 ot, po delší jízdě konst. rychlostí zůstanou při jízdě na neutrál viset okolo 2000 ot. a jdou velmi pomalu dolů). Usuzoval bych, že krok. m. pracuje na elektromagnetickém principu- prochází proud sepne, neprochází proud vypne(nebo obráceně). Při tomto nekorektním fungování krokového motorku, může vlivem nerovnosti vozovky(např. přejezd přes koleje)dojít k k oscilaci funkce motorku(kužel několikrát vyjede-zajede/s) , jehož vlivem je narušeno sání a dojde ke škubání motoru?
Je to sci-fi nebo by na tom mohlo něco být?
-
- Příspěvky: 138
- Registrován: 08 lis 2007, 08:52
- Bydliště: Humenné
- Kontaktovat uživatele:
Krokovy motorcek nieje elektromagnet uz jak z nazvu krokovy motorcek vyplyva ide o elektromotor, ktory sa dokaze otacat po krokoch. To znamena, ze ked riadiaca jednotka zada motorceku aby sa otocil o 0,2 otacky tak to urobi (obycajny elektromotor by to neurobil) Cize obsahuje nejaky snimac co snima o kolko sa pootoci rotor motorceka. Prevodovka na tom motorceku uroby vysuvanie a zasuvanie kluzela, ktory ovlada prietok vzduchu do motora (je to zrobene cez nejaky zavit ). Takze takto to funguje aby ste vedeli Riadiaca jednotka (podla mna) ovlada ten motorcek na zaklade informacii zo snimaca otaciek motora. ked su nizke otacky tak riadiaca jednotka zada motorceku aby sa o cosi otvoril a ked otacky stupnu na pozadovane tak tak ostane.
Opel ASTRA G 1,6 16V X16XEL vybava confort...
-
- Příspěvky: 138
- Registrován: 08 lis 2007, 08:52
- Bydliště: Humenné
- Kontaktovat uživatele:
No neviem ci to ma nejaky vplyv. Mam taky pocit ze krokovy motorcek ked sa raz nastavy tak tam zostane a ked su blbe otacky tak sa len nim trochu doladia. Ked ti auto trha ked si v pohybe a prudsie pridavas plyn tak si vymen benzinovy filter potom vycisti klapku a uvidis jake to roby zazraky...
Opel ASTRA G 1,6 16V X16XEL vybava confort...
-
- Příspěvky: 138
- Registrován: 08 lis 2007, 08:52
- Bydliště: Humenné
- Kontaktovat uživatele:
Krokový motorček pri X16XEL, X14XE neovláda škrtiacu klapku, ale svojím "hriadeľom" ktorý má po obvode šnekový závit (tak že vysúvanie alebo zasúvanie spôsobené otrasmi auta nehrozia) a je ukončený takou akoby čiapočkou ktorá priviera alebo otvára obtok vzduchu okolo škrtiacej klapky pri voľnobehu. Škrtiaca klapka je ovládaná len lankom od plynového pedálu.
Tak isto riadiaca jednotka má rôzne režimy pre voľnobežné otáčky. Iné budú pri studenom štarte, iné pri teplom štarte, iné počas pohybu vozidla, iné pri zapnutej klimatizácii, kúrení, alebo slabo nabitej batérií. Pri čistení klapky u daných motorov sa musí vyčistiť aj tento obtokový kanál a hriadeľ krokového motorčeka na ktorom bývajú olejové usadeniny.
Pri Z16XE a Z14XE je klapka ovládaná elektricky.
Tak isto riadiaca jednotka má rôzne režimy pre voľnobežné otáčky. Iné budú pri studenom štarte, iné pri teplom štarte, iné počas pohybu vozidla, iné pri zapnutej klimatizácii, kúrení, alebo slabo nabitej batérií. Pri čistení klapky u daných motorov sa musí vyčistiť aj tento obtokový kanál a hriadeľ krokového motorčeka na ktorom bývajú olejové usadeniny.
Pri Z16XE a Z14XE je klapka ovládaná elektricky.
Programovanie riadiacich jednotiek vozidiel Opel, diagnostickým testerom GM MDI.
Lustrácia Security a Radio kódov z VIN čísla vozidiel Opel.
Opel Astra J Sport, 1.6, 85 kW, A16XER+LPG, r.v. 2010; Ex Opel Astra G, Z14XE, Ex Opel Astra G, X16XEL
Lustrácia Security a Radio kódov z VIN čísla vozidiel Opel.
Opel Astra J Sport, 1.6, 85 kW, A16XER+LPG, r.v. 2010; Ex Opel Astra G, Z14XE, Ex Opel Astra G, X16XEL
-
- Příspěvky: 138
- Registrován: 08 lis 2007, 08:52
- Bydliště: Humenné
- Kontaktovat uživatele: