Zvýšené otáčky volnoběhu za jízdy

Spotřeba, rozvody, termostat, výměna oleje a další rady
Pravidla fóra
Tato kategorie byla zamčena, protože většina z Vás psala do hlavní kategorie i když zde jsou ty podsekce, takže teď už koukejte pořádně do jaké sekce Váš příspěvek patří. Stávající příspěvky budou přesunuty do správných sekcí. Díky Milosh - admin
Zamčeno
Uživatelský avatar
vasekpetr1
Příspěvky: 3106
Registrován: 24 led 2006, 08:33
Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče

Zvýšené otáčky volnoběhu za jízdy

Příspěvek od vasekpetr1 » 03 bře 2008, 13:04

Čus chlapi, v sobotu jsem jel na noční do práce z Třebíče do Dukovan (30 km), klídek, pohodička, žádný šílenství a honička (ve Slavěticích oživili novej radar a policajti ho využívaj na výběry takže bacha na něj a radši 50 u cedule dědiny), mimo obce max 100km/h, no a při zahřátém motoru před fabrikou se mi asi tak na 5 vteřin rozsvítila kontrolka elektroniky motoru. Motor šel normálně dál, kontrolka sama od sebe zase zhasla, já dojel v pohodě do práce a druhý den při cestě z práce jsem si všiml, že při vyřazení na neutrál otáčky motoru drží 1500 otáček, pak pomalu klesnou na 1000 a tam drží. Toto se děje při jízdě auta - jak zastavím, tak po pár vteřinách otáčky spadnou na obvyklých 700 otáček a tam drží jak přibité. Co to může dělat? Mám podezření na čidlo teploty nasávaného vzduchu, klapku přepínání studeného/ohřátého vzduchu před filtrem, ale zatím jenom tápu. Nesetkali jste se t tím už někdo? Motor mám X16SZR, najeto 195 000, svíčky nové. Díky za vaše rady - Petr z Třebíče.
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.

A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)

Reklama
 

dude2000
Příspěvky: 5
Registrován: 29 úno 2008, 14:54
Bydliště: HK

Příspěvek od dude2000 » 03 bře 2008, 23:29

Popisuješ úplně přesně můj problém, předem díky za pomoc.
Astra G 1998 1,6i

Uživatelský avatar
HonzaL
Příspěvky: 380
Registrován: 10 zář 2006, 18:46
Bydliště: Česká Třebová

Příspěvek od HonzaL » 05 bře 2008, 06:57

Mám ten samý motor a ty samé příznaky a když jsem sháněl informace o příčinách, tak jsem někde vyčetl, že je to normální, že je takto nastavená ŘJ z výroby, že dokud je auto v pohybu a je vyřazená rychlost, tak jsou otáčky volnoběhu trochu vyšší, aby v případě zařazení rychlosti měla převodovka i motor trochu vyšší otáčky.

dude2000
Příspěvky: 5
Registrován: 29 úno 2008, 14:54
Bydliště: HK

Příspěvek od dude2000 » 05 bře 2008, 07:25

Ale co ta rozsvícená kontrolka spalování? Dělá to jen při teplým motoru, jinak se nerozsvítí.
Astra G 1998 1,6i

Uživatelský avatar
HonzaL
Příspěvky: 380
Registrován: 10 zář 2006, 18:46
Bydliště: Česká Třebová

Příspěvek od HonzaL » 05 bře 2008, 19:17

U mě problikávání kontrolky dělal údajně vadný snímač polohy škrtící klapky, je pravda, že po jeho výměně už kontrolka nebliká, ale otáčky dělají to co je popsáno výše.

Uživatelský avatar
vasekpetr1
Příspěvky: 3106
Registrován: 24 led 2006, 08:33
Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče

Příspěvek od vasekpetr1 » 05 bře 2008, 21:34

Že se otáčky mírně zvednou při práci posilovače řízení, to je normální, ale že by mně to dělalo dřív, to se mi nezdá. Navíc mírně zvýšené otáčky nejsou 1500! Nepomohla by diagnostika? Když se i jen na chvíli rozsvítila kontrolka, tak by mohla být nějaká chyba uložená?
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.

A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)

Zamčeno