moje úprava AGR-EGR

Spotřeba, rozvody, termostat, výměna oleje a další rady
Pravidla fóra
Tato kategorie byla zamčena, protože většina z Vás psala do hlavní kategorie i když zde jsou ty podsekce, takže teď už koukejte pořádně do jaké sekce Váš příspěvek patří. Stávající příspěvky budou přesunuty do správných sekcí. Díky Milosh - admin
Zamčeno
Uživatelský avatar
spermin
Příspěvky: 3499
Registrován: 16 led 2007, 09:21
Bydliště: OSTRAVSKO

moje úprava AGR-EGR

Příspěvek od spermin » 29 říj 2007, 22:30

Je tu toho hodně o AGR, ale zakládám znovu, aby se dobře hledalo.
Po mých neúspěšných (zaslepení celého ventilu, a potom i po vyražení otvoru
pro „jehlu“)pokusech s AGR ventilem – vždy se mi při sundání nohy z plynu, když měl motor
více jak 2000 Otáček rozsvítila při ohřátém motoru kontrolka spalin, ale motor jel bez ztráty
výkonu, a při dalším nastartování se to opakovalo. Proto jsem zkusil následující úpravu.
Vyvrtal jsem do přepouštěcí komory otvor Ø 5 mm viz OBR (nejde mi vložit)
musí být dobře vyčištěno, ať se nedostanou nečistoty do sacího systému) a ejhle,
najednou funguje vše jak má. Do sání je místo spalin přisán vzduch. V případě neúspěchu
jsem byl připraven ventil uvést do původního stavu a to zaslepením otvoru čepem popř.
šroubkem M6 Zatím najeto pouze 100 km, ale bez závad.
Vzniká otázka. Proč elektronika signalizovala poruchu?
1 při brždění motorem vznikal v saní podtlak, a elektronika to vyhodnotila jako poruchu
2 opět při brždění lambda nezaznamenala změnu ve spalinách a vyhodnotila jako poruchu
Co je správně nevím, ale jsem rád, ž tato úprava je zatím funkční, ale upozorňuji že až delší
provoz ukáže,zda to zase není krok vedle.
kdo chce, ať zkusí, nebo počká na mé další výsledky, v brzké době bude trasa po dálnici z Ostravy do Olomouce, motor X16XEL.
PS ještě vyřešit nasávání do AGR od vzduchového filtru.
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic

Reklama
 

Uživatelský avatar
spermin
Příspěvky: 3499
Registrován: 16 led 2007, 09:21
Bydliště: OSTRAVSKO

Příspěvek od spermin » 07 lis 2007, 07:59

najeto dalších 500 Km bez signalizace závady (Ostrava-Brno a OV-FM)
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic

Uživatelský avatar
duff74
Příspěvky: 127
Registrován: 10 říj 2007, 21:16
Bydliště: Holešov

Příspěvek od duff74 » 07 lis 2007, 15:25

To tvé řešení vypada vysoce logicky, jen bych měl dotaz: i když má ten otvor jen 5 mm, nemůže ten přisávaný vzduch sebou nést nějaký bordel (prach, vlhkost,...), který by dříve nebo později způsobil v motoru nějakou paseku? Pokud ne, tak tak nad tím začnu přemýšlet :)
Opel Zafira 1,8 16V CDX, X18XE1

Uživatelský avatar
Princ William
Příspěvky: 4074
Registrován: 26 led 2006, 10:50
Bydliště: Domažlicko

Příspěvek od Princ William » 07 lis 2007, 17:25

duff74 píše:To tvé řešení vypada vysoce logicky, jen bych měl dotaz: i když má ten otvor jen 5 mm, nemůže ten přisávaný vzduch sebou nést nějaký bordel (prach, vlhkost,...), který by dříve nebo později způsobil v motoru nějakou paseku? Pokud ne, tak tak nad tím začnu přemýšlet :)
nevim aby s tim nebyl problem. popisuje motor x16xel a na x18xe1 je ten ventil uplne jinej nebo radeji bych rekl opacnej. u jednoho se vysouva ta jehla (x18xe1) a u druheho zajizdi (x16xel) teda aspon tak je mi to znamo :!:
Opel Astra G, 3DV, edice 100, 2/2000, X18XE1, polarmeerblau, kůže, 109.660 - 198.360 km PRODÁNO

Uživatelský avatar
milosh
Administrátor
Příspěvky: 6551
Registrován: 21 led 2006, 13:03
Bydliště: Ústecko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od milosh » 08 lis 2007, 20:36

Pridavam poslane fotos

Obrázek
Obrázek
Obrázek
SLEDUJ MŮJ OPEL YOUTUBE KANÁL ať ti neutečou nová videa, která budou letos pravidelně vycházet

Uživatelský avatar
spermin
Příspěvky: 3499
Registrován: 16 led 2007, 09:21
Bydliště: OSTRAVSKO

Příspěvek od spermin » 11 lis 2007, 17:39

Do vyvrtaného otvoru jsem vsunul část brzdové trubičky, kterou jsem vytvaroval do potřebného tvaru a utěsnil jsem jí
HERMETIKEM. Na druhý konec jsem nasunul palivový filtr. Nasávání je nasměrováno k nádobce brzdové kapaliny.
Takto to vypadá v konečné úpravě, nasávání je přes palivový filtr, aby se v žádném případě nedostaly nečistoty do motoru
najeto už celkem 800 Km. Úprava mně stála 49 Kč, 25 nejlevnější brzdová trubička a 24 nejlevnější palivový filtr.
:P
Obrázek
Obrázek
Obrázek
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic

Uživatelský avatar
duff74
Příspěvky: 127
Registrován: 10 říj 2007, 21:16
Bydliště: Holešov

Příspěvek od duff74 » 11 lis 2007, 19:01

Mně se hned nezdálo, že by si to nechal volné :wink: A fachčí to zatím normálně? 800 km je dost, to by se už asi něco objevilo.
Opel Zafira 1,8 16V CDX, X18XE1

Uživatelský avatar
spermin
Příspěvky: 3499
Registrován: 16 led 2007, 09:21
Bydliště: OSTRAVSKO

Příspěvek od spermin » 12 lis 2007, 10:09

Zatím bez hlásky. Dříve se po zahřátí motoru při sundání nohy z plynu rozsvítila kontrolka. :lol: :P
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic

Saša
Příspěvky: 1861
Registrován: 02 lis 2006, 14:40
Bydliště: VALASSKE MEZIRICI-ZLIN

Příspěvek od Saša » 12 lis 2007, 21:51

To vypadá na šikovný řešení-já ho sice mám nový ale to řešení se mi zamlouvá-jsi šikula. :wink:
ASTRA-G-1,6 -X16SZR,3dv.1999, ABS,4kotouč,4airbag,el.zrcátka,centrál,alarm, lité kola 16Allesio,křídlo Irmscher,Angel eyes,folie SunTek.
------
ASTRA-H-1,7CDTI-ENJOY,2005,ABS,4kotouč,8airbak,el.zrcátka,okna,centrál,AAC,CD30MP3,
16 origo Opel,OPC křídlo.
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?t=2261

Uživatelský avatar
libor pospisl
Příspěvky: 39
Registrován: 26 črc 2007, 09:20
Bydliště: brno

Příspěvek od libor pospisl » 18 lis 2007, 20:11

Měl jsi pravdu na 1:8 se jehla otvira ven e na 1:6 se otvírá dovnitř

Marian
Příspěvky: 802
Registrován: 27 zář 2006, 20:40
Bydliště: Kósek od Brna
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Marian » 23 led 2008, 14:30

spermin píše:Zatím bez hlásky. Dříve se po zahřátí motoru při sundání nohy z plynu rozsvítila kontrolka. :lol: :P
Stále bez problémů? Přemýšlým že bych to taky zkusil než se mě podělá

Marian
Příspěvky: 802
Registrován: 27 zář 2006, 20:40
Bydliště: Kósek od Brna
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Marian » 23 led 2008, 14:49

A co myslíte že to udělá s motorem Z16XE

Michal Vlas
Příspěvky: 159
Registrován: 16 led 2007, 20:17
Bydliště: Volary

Příspěvek od Michal Vlas » 28 led 2008, 15:25

A pod ventilem mas pak klasika tesnení????? nebo je taky nejak upravené :idea:
Astřík 1.6 16V Comfort-Sport r.v.1998

Uživatelský avatar
spermin
Příspěvky: 3499
Registrován: 16 led 2007, 09:21
Bydliště: OSTRAVSKO

Příspěvek od spermin » 28 led 2008, 17:12

Těsnění mám upravené, podívej se na prvni fotky -(milouš). :lol:
Najeto 2000 km a dvakrát mi svítila, a za boha nevím proč. Možná horší benzín z Makra. Taky je možné
najeto 110 000 Km a hlásí se svíčky.
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic

Michal Vlas
Příspěvky: 159
Registrován: 16 led 2007, 20:17
Bydliště: Volary

Příspěvek od Michal Vlas » 28 led 2008, 20:47

Takže jestli to dobře chapu tak díra je tam kde je jehla??!! a ta vedle (ta větší) je zaslepená? Mam to už taky hotoví a pravě jsem si nevěděl rady s tesnením
Astřík 1.6 16V Comfort-Sport r.v.1998

Zamčeno