Palubní počítač Astra G – nové foto montáže

Modul palubního počítače je určen pro vozidla Opel Astra G, které jsou vybaveny displejem typu TID, který je určen pro zobrazeni času, vnější teploty a informací z rádia/datum.

K návrhu konstrukce tohoto doplňku mně vedla skutečnost, že cena nového originálního PP je neúměrně vysoká, zakoupení použitého je poměrně obtížné, protože se jím vybavovaly pouze některé vozidla a pokud se přeci jen podaří nějaký koupit, je vzhledem k nedostatečně promyšlenému návrhu často poškozen způsobem, který se projevuje ztrátou zobrazení jednotlivých sloupců, což postupem času vede až k nečitelnosti displeje.

NOVÉ FOTKY Z MONTÁŽE NAJDETE NA AUTOROVĚ WEBU NA KONCI ČLÁNKU.

Modul obsahuje všechny měřící funkce, které zobrazuje standartní palubní počítač MID a to:

– Okamžitá spotřeba
– Průměrná spotřeba
– Spotřebované palivo
– Průměrná rychlost
– Ujetá vzdálenost
– Dojezd
– Stopky

Informace jsou zobrazeny na spodním řádku, který je určen pro zobrazení dat z autorádia. O informace dat z autorádia samozřejmě nepřijdeme, protože jsou součástí výběru pomocí ovládací páčky. Modul je navíc doplněn několika užitečnými doplňkovými a měřícími funkcemi, kterými jsou:

Měření okamžité rychlosti
– Měření otáček motoru
– Měření napětí palubní sítě (autobaterie)
– Měření množství paliva v nádrži
– Imobilizér
– Kontrola dobíjení autobaterie
– Výstup na relé denního svícení


Palubní počítač


Palubní počítač


Palubní počítač


Palubní počítač


Palubní počítač

Palubní počítač


Palubní počítač


Palubní počítač


Palubní počítač


Palubní počítač


Palubní počítač

Funkce kontroly dobíjení měří napájecí napětí palubní sítě, které se v optimálním případě pohybuje kolem 14V. V případě poklesu pod 12.5V, či překročení 15V je uživatel informován nápisem na displeji.

V případě aktivace funkce imobilizéru a zapojení externího relé k modulu PP je nutné po otočení klíče ve spínací skřínce do aktivní polohy vložit pomocí ovládací páčky vstupní kód (PIN). V opačném případě nelze vozidlo nastartovat. PIN může být v délce jednoho až čtyř čísel.

Modul PP je vybaven výstupem pro tzv. relé denního svícení, který se aktivuje po nastartování motoru a deaktivuje po vypnutí motoru.

Ovládání modulu je stejné jako u standartního palubního počítače, tj. dvěmi tlačítky na pravé ovládací páčce volantu. Modul je vybaven „Servisním menu“, kde je možné provést konfiguraci dle vlastních požadavků (volba motoru, rozměr pneumatik, velikost nádrže, korekce spotřeby, nastavení PINu, výběr jazyka česky/anglicky apod.).

Instalace:

Instalace je obdobná jako při doplňkové montáži klasického MIDu, ale je podstatně jednodušší. Stačí vyjmout konektor z displeje TID, do displeje zasunout modul PP a do modulu původní konektor. Na modulu se nachází ještě další konektor, který je určen pro připojení signálů, které se na kabelovém svazku k TIDu nenacházejí a to:

– Vodič k ŘJ (nutno protáhnout do mot. prostoru)
– Vodič k měření otáček motoru (palubní přístroje)
– Vodič pro měření stavu nádrže (palubní přístroje)
– Vodiče k ovládací páčce u řízení

V případě zájmu instalace imobilizéru, či denního svícení se na konektor ještě připojí vodiče k ovládání těchto relé. K montáži je k dispozici podrobná dokumentace s nákresy a schématy zapojení. Bližší informace se nacházejí na
stránce http://veramon.czweb.org.

David Benda

DISKUSI K TÉMATU NAJDETE ZDE

Related Images: