Jelikož mám zkušenost s koupí astry v naší republice i v Německu, v článku se dozvíte výhody a nevýhody.
Opel Astra G z bazaru v Čechách
Mojí první astru, géčko, jsem kupoval v jednom plzeňském autobazaru. Sice to je od mého bydliště 200km, ale byla to jediná benzínová astra g ve variantě caravan a navíc v automatu s číslicí na tachometru, která ukazovala 68000km.
Auto je rok 1998, kupoval jsem jej v roce 2006, takže už to, že mělo najeto po 8-mi letech jen něco málo přes 68 tisíc, bylo podezřelé, ale poté, co mi kilometry byly ověřeny diagnostikou Tech 2, jsem zůstal klidný, měly by být „pravé“ 🙂
Bohužel auto v bazaru stálo asi pár měsíců, brzdy byly dost zrezlé, baterka vybitá, ale jinak bylo v celkem dobrém stavu, s mým známým, automechanikem, jsme jej projeli a bylo rozhodnuto, původní cena byla 139t kč, dohodli jsme slevu na 130t kč, vyřídili „papírování“ a jelo se domů.
Servisní knížka „klasicky“ jako u většiny bazarových aut u nás nebyla.
Na STK byla nutná kontrola vozu, ale jelikož i typ motoru byl vyrezlý, bylo nutné jej nechat vyrazit znovu a na technickou zajet ještě jednou. Pak už problém nebyl a stačilo si jen dojít pro nové značky a bylo auto moje.
Auto máme již 7-mým rokem a kromě klasického servisu nikdy nebylo nutné platit nic navíc. Najeto za těch 7 let cca 66t km, nyní je číslo na tachometru 134t km.
Opel Astra H z Německa
Moje druhá astra, typové označení H, nyní ještě stále prodávaná jako Astra Classic, na mě již čekala mimo ČR, a to v Německu. To už jsem znal mistra na (slovo) Oply vzatého, na fóru pod nickem RomanK, a rozhodl jsem se, že auto z českého bazaru již kupovat nebudu. To bylo v roce 2009.
Měl jsem vybráno 5 aster, opět v automatu, první nebyla nic moc, bazar srovnatelný jako ten ČR, na fotkách sice vypadala pěkně, ale osobní prohlídka byla jiná, interiér odřený, motor po nastartování vydával podivné zvuky a i když se mi auto líbilo jak barva tak i přední sport nárazník, na radu odborníka jsme jeli o pár set km dál, až za Hamburg, kde sice byla astra stříbrná, kterou jsem nikdy nechtěl 🙂 ale výbava kromě vyhřívaných sedaček byla téměř kompletní, auto mělo na tachometru 83t km, vyrobeno v roce 2005, každý rok najeto průměrně 20t km, to už bylo rozumnější číslo než u naší astry g.
Háčko jsem kupoval v malém autosalonu, kde bylo pouze 5 aut, jaké, tak to vidíte na obrázku. Cenu vidíte na fotkách, prodejce slevil o 150€ takže mě to vyšlo přesně na 200t kč. Stav auta byl opravdu 110%, a i když „dřevěné“ lišty a elegance semišové potahy se mi také moc nezamlouvaly, bylo rozhodnuto a auto jsem koupil.
Servisní knížka nechyběla, prohlídky každý rok byly vyplněny, takže bylo jasně vidět co bylo měněno.
Po 700km od moře až do Čr jsem auto celkem prověřil, rychlost byla v průměru 120km/h a s průměrnou spotřebou 7,2L, což na benzínový 4-rychlostní automat o výkonu 92kw je celkem slušné číslo :o)
V Čr přihlášení auta i prohlídka na stk byla bez problémů, sami se divili v jakém super stavu auto je.
Za 4 roky, co astru h mám, jsem najel cca 60t km a stejně jako u astry g, kromě servisu, který autům dopřávám možná častěji než by bylo nutné, s ním nemám žádné problémy.
Pokud bych měl tedy srovnat autobazary u nás, pak z toho vyplývá, že v českých bazarech je výbava mnohem slabší než v cizině, stav tachometru málokdy odpovídá reálně najetým kilometrům a prostě celkový stav auta je i díky našim silnicím horší.
Oproti tomu i v Německu se dá narazit na špatné auto, stočení km je v Německu trestný čin takže by kilometry měly sedět,výbava a stav auta ale bude vždy lepší, ať už díky silnicím které nevypadají jako naše tankodromy a určitě i díky lidem, kteří např. na parkovištích u obchodních center jsou více ohleduplní a ne jako většina Čechů kteří jezdí ve starších autech a neřeší když se dveřmi opřou do vedle parkujícího auta.
I když jsou ceny aut v Německu nyní vyšší než u nás, rozhodně bych tam auto koupil znovu.
Budu rád když se podělíte i o Vaše komentáře pod článkem nebo v diskusi na fóru v tématu Koupit auto v Čechách nebo v Německu?