Problem - Smerova svetla - rychle blikani

Palubní počítač, Tempomat, automatické nastavení sklonu světlometů, váha vzduchu, navigace, barevný displej
Odpovědět
tappaja
Příspěvky: 347
Registrován: 31 led 2007, 00:15
Bydliště: Úvaly
Kontaktovat uživatele:

Problem - Smerova svetla - rychle blikani

Příspěvek od tappaja » 15 srp 2008, 14:26

Dnes jsem se pustil do blinkru, leva i prava strana blikala rychle, pri varovnejch to bylo v poradku. Bracha mi rikal, ze po vymene prednich lamp, kde je udajne slabsi blinkrova zarovka, to zacalo delat.
Koupil jsem keramicky 10W odpory ruznejch hodnot a jal se experimentovat. Chtel jsem k prednim zarovkam paralelne pridat tak 12ohmu a ochcat tak elektroniku, ktera si mysli, ze je zarovka spalena.

Nicmene ani pridani 21W zarovky do okruhu to s rychlosti blikani ani nehlo, respektive neco se hlo a prestalo to blikat uplne. Dvojrele na blinkry prestalo cvakat. Zarazil me i jeden dratek, kterej tam byl evidentne nejak navic, na hulvata zastrcenej v jedny svorce od rele. Pojistky OK, takze jsem pojal podezreni na multi-timer, modul, kterej je zasunutej v pojistkovce a ridi smerova svetla, okna a dalsi veci.

Po vyndani a rozebrani multi-timeru na me vykouklo tohle:
Obrázek

vypalena cesticka

To by i nejak vysvetlovalo ten extra dratek z dvojrele na kontakt pojistkovky. A to rele melo vsechny kontakty uvolneny z plosnaku, samej studenak, tak jsem ho propajel, dratek odcvaknul a v multi-timeru cesticku proklemoval dratkem.

Po slozeni vse blika jak ma, normalni rychlosti a ja se obesel i bez extra zatezovacich odporu. Kdyz jsem mel modul multi-timeru venku, aspon jsem zalepil lepenkou ten ujecenej pipak, ztlumilo se to, ale asi cvaknu ten dratek jak to tu nekdo popisoval a kterej se skryva v konektoru modulu multimetru na fotce vpravo nahore.

Obrázek
99' Astra Caravan 1.6 16V

Reklama
 

Uživatelský avatar
vasekpetr1
Příspěvky: 3106
Registrován: 24 led 2006, 08:33
Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče

Příspěvek od vasekpetr1 » 16 srp 2008, 06:29

Zkus popsat způsob vyjmutí multitimeru :wink: .
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.

A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)

Uživatelský avatar
milosh
Administrátor
Příspěvky: 6551
Registrován: 21 led 2006, 13:03
Bydliště: Ústecko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od milosh » 16 srp 2008, 08:02

me toto delalo kdyz jsem mel prdlou zarovku.
SLEDUJ MŮJ OPEL YOUTUBE KANÁL ať ti neutečou nová videa, která budou letos pravidelně vycházet

tappaja
Příspěvky: 347
Registrován: 31 led 2007, 00:15
Bydliště: Úvaly
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tappaja » 16 srp 2008, 08:39

vasekpetr1 píše:Zkus popsat způsob vyjmutí multitimeru :wink: .
Vyjmes ten kastlik pred pojistkama (ja ho tam nemam, buh vi kde skocil) odpojis ten cernej konektor z multitimeru, jde to celkem v pohode. Cela ta pojistkovka drzi na 2. sroubkach, ty vysroubujes a uz jen musis celou pojistkovku vysunout ven tim otvorem, jak jezka z klece
Lip se to bude delat, kdyz vyjmes vsechny relatka, to musis stejne udelat, jinak pak ten modul multitimeru nejde vysunout z pojistkovky - do boku.
99' Astra Caravan 1.6 16V

tappaja
Příspěvky: 347
Registrován: 31 led 2007, 00:15
Bydliště: Úvaly
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tappaja » 16 srp 2008, 08:40

milosh píše:me toto delalo kdyz jsem mel prdlou zarovku.
No to jsem prave myslel, ze je puvodni chyba, proto ty odpurky.
99' Astra Caravan 1.6 16V

Odpovědět