Dodatečné zapojení zavírání oken pomocí DO, návod str.23

Palubní počítač, Tempomat, automatické nastavení sklonu světlometů, váha vzduchu, navigace, barevný displej
Odpovědět
APiK
Příspěvky: 5922
Registrován: 31 črc 2008, 22:26

Re: Dodatečné zapojení zavírání oken pomocí DO

Příspěvek od APiK » 01 bře 2009, 18:59

Shuya píše:Hojte cital som si navod od RomanK
Ja niesom tiez z el. moc kamarad, nevedel by to niekto dat dokopy a odoslat? samozrejme nie zadarminko. a btw: kam sa to vlastne umiestni, prerusim kable ako v pripade 1 a len nadpojim alebo ? Dakujem za mierne vysvetlenie :oops:
edit: kolko voltovy je ten kondik?

Ad Shuya SZ:
RomanK píše:Zapojení vývodů A,B,C může každý udělat dle svého uvážení. Buď na dráty vedoucí z konektoru ŘJ centrálu, nebo přímo na piny konektoru uvnitř ŘJ.
ŘJ centrálu najdeš po rozebrání kastlíku spolujezdce a obložení sloupku u nohou spolujezdce. 8) Doporučuji připojit na kabeláž vedoucí ze svorkovnice, dle obrázků RomanaK.

Ad kondík:

Je Jedno na kolik voltů, důležitá je kapacita. No vlastně i napětí, ale v obchodě se součástkami Ti stejně nabídnou na min 20V a to stačí, protože v palubní síti víc jak 14,8 nebude. Takže vlastně kondík na min 20V. 8)
2x Opel Astra caravan 99/1,6 16V/X16XEL/Z147 - Italka a Švýcarka

Reklama
 

Uživatelský avatar
RomanK
Příspěvky: 1180
Registrován: 12 led 2007, 18:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Dodatečné zapojení zavírání oken pomocí DO

Příspěvek od RomanK » 02 bře 2009, 22:52

Zapojení v ŘJ centrálu

Obrázek Obrázek
klikni pro větší obrázek

Verze pro 4 okna
pro Defendra 8) a ty co mají 4 okna nebo šíbr

Zapojení je podobné jako pro dvě okna. Jen je potřeba místo tranzistoru použít MOS-FET a ke kondenzátoru pak dát paralelně vybíjecí odpor. MOS-FET totiž nemá na řídící elektrodě skoro žádný odběr. Vše ostatní jinak zůstává stejné. Vybíjecí odpor jsem tuším použil 22k, ale je lepší to postavit a pak vyzkoušet při jakém minimálním odporu se všechna okna zavřou.


Obrázek
klikni pro větší obrázek
Astra 1.7 CDTI Caravan 2003 OPC line
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Diagnostika TECH 2 a GM MDI, programování a resetování řídících jednotek, zjišťování security kódů k jednotkám
http://www.carteam.cz tel: 777620300 nebo 777620301[/color]

Uživatelský avatar
scarfacesk
Příspěvky: 362
Registrován: 08 pro 2008, 10:12
Bydliště: SK-BA
Kontaktovat uživatele:

Re: Dodatečné zapojení zavírání oken pomocí DO

Příspěvek od scarfacesk » 02 bře 2009, 23:03

aha tak to asi pojde do jednotky :D pls nemohol by dakto odfotit kde je ta rj centralu ??? nerozobrane iba foto s kruzkom kde by mala byt dakovala :D:)
SJ nie je moja silná stránka
MOJE AUTO

Uživatelský avatar
Trdlo
Příspěvky: 6220
Registrován: 01 říj 2006, 08:49
Bydliště: Doma, s výhledem na Ještěd

Re: Dodatečné zapojení zavírání oken pomocí DO

Příspěvek od Trdlo » 02 bře 2009, 23:25

Romane DÍK, zrovna kvůli tomu jsem se Ti dnes snažil dovolat, ale asi Ti zrovna volal Def, protože jsi měl strašně dlouho obsazeno. :D 8)
END

Uživatelský avatar
Defender
Příspěvky: 5792
Registrován: 31 srp 2006, 19:26
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Dodatečné zapojení zavírání oken pomocí DO

Příspěvek od Defender » 03 bře 2009, 06:58

Romane moc děkuju za návod na 4 okna, a myslím že nebudu sám :D 8) Prostě kdo umí, umí a komu čest, tomu čest 8)
Mobil : 602318645

APiK
Příspěvky: 5922
Registrován: 31 črc 2008, 22:26

Re: Dodatečné zapojení zavírání oken pomocí DO

Příspěvek od APiK » 03 bře 2009, 07:03

RomanK: Ve schéma máš kondenzátor 100uF a na fotkách vidím 220uF. Co je správně?
A ještě jeden dotaz. Dá se místo mosfetu použít jakýkoliv jiný NPN tranzistor, jen výkonnější?, třeba z řady BD (např. BD140 1,5A/12,5W)?


BTW: Podle čárového kódu potvrzuji hodnotu vybíjecího odporu 22kohm 8)
2x Opel Astra caravan 99/1,6 16V/X16XEL/Z147 - Italka a Švýcarka

Uživatelský avatar
RomanK
Příspěvky: 1180
Registrován: 12 led 2007, 18:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Dodatečné zapojení zavírání oken pomocí DO

Příspěvek od RomanK » 03 bře 2009, 09:36

Kapacita 100uF je dostačující pro zavření dvou oken. Může se použít i 220uF, nic se nestane jen se trochu prodlouží impuls na motůrky oken. 100uF je ale lepší volba. U některých ŘJ funguje zapojení s 220uF i na čtyři okna, ale u mne to ale nefungovalo, tak jsem udělal variantu s MOS-FET. Místo MOS-FETu nelze použít žádný jiný NPN tranzistor. Je to kvůli dlouhému dojezdu zadních oken, kdy je třeba hodně natáhnout impuls.
Astra 1.7 CDTI Caravan 2003 OPC line
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Diagnostika TECH 2 a GM MDI, programování a resetování řídících jednotek, zjišťování security kódů k jednotkám
http://www.carteam.cz tel: 777620300 nebo 777620301[/color]

APiK
Příspěvky: 5922
Registrován: 31 črc 2008, 22:26

Re: Dodatečné zapojení zavírání oken pomocí DO

Příspěvek od APiK » 03 bře 2009, 09:58

RomanK píše:Kapacita 100uF je dostačující pro zavření dvou oken. Může se použít i 220uF, nic se nestane jen se trochu prodlouží impuls na motůrky oken. 100uF je ale lepší volba. U některých ŘJ funguje zapojení s 220uF i na čtyři okna, ale u mne to ale nefungovalo, tak jsem udělal variantu s MOS-FET. Místo MOS-FETu nelze použít žádný jiný NPN tranzistor. Je to kvůli dlouhému dojezdu zadních oken, kdy je třeba hodně natáhnout impuls.
Díky moc. U 4okeních tedy budeme laborovat. Ke kondíku dám vhodný vybíjecí trimer a impuls nastavíme po montáži. Ještě malý dotaz, jaký mosfet jsi použil?

EDIT: Schvaluješ mi IRF520? :wink:
2x Opel Astra caravan 99/1,6 16V/X16XEL/Z147 - Italka a Švýcarka

Uživatelský avatar
kukajz
Příspěvky: 383
Registrován: 14 říj 2007, 14:12
Bydliště: Vrbové - tam gde mačky robiá mnauu

Re: Dodatečné zapojení zavírání oken pomocí DO

Příspěvek od kukajz » 04 bře 2009, 20:38

No hoši, už som z toho jelen. Takže keď si podľa tej schémy vyrobím plošák, zapojím ho do svorkovnice k centrálu, potom musím odpojiť tie spojené drôty na strane vodiča? A funguje to aj keď nemám origo centrál (myslím dialkové)? Lebo teraz nemám zamykanie na 2x. Mám dorábané poplašné, ktoré ovláda aj centrál, lebo sa mi pokazilo origo dialkové v klúči. Tak mám teraz nové dialkové, s ktorým zamykám iba na jedno stlačenie, bo na druhé sa mi zase odomkne :shock: So spojenými drôtami mi to funguje a prvé stlačenie (zamknutie) sa mi pozatvárajú okná. Tiež ma štve ten zvýšený odber z baterky. Za vyše týždňa, čo stojím na parkovisku už nenaštarujem :cry:
Opel Astra G Caravan r.v.99 1.6 16V X16XEL
OP-COM

Uživatelský avatar
Trdlo
Příspěvky: 6220
Registrován: 01 říj 2006, 08:49
Bydliště: Doma, s výhledem na Ještěd

Re: Dodatečné zapojení zavírání oken pomocí DO

Příspěvek od Trdlo » 04 bře 2009, 22:45

Zapojíš na origo RJ centrálu, podle Romanova návodu a rozpojíš ty dva spojené dráty.

Mimochdem zrovna dnes jsem to na astru montil, právě pro velký klidový odběr. Díky jednomu zdejšímu členu se mi dostalo již připraveného modulu pro zavírání 2 oken. Pěkně v úhledné krabičce s vyvedenýmy vodiči pro připojení k RJ. Montáž mi zabrala cca 2 hodiny (převážná část toho času je moje bl*ost). Ale jen proto, že jsem vodiče napojoval přímo do pinů na svorkovnicích. Jelikož jsou svorkovnice dost malé a není na nich rovna prostor pro připojení vodičů, vřele doporučuji každému kdo to bude dělat aby použil rychlospojky a vodiče od modulu napojil na vodiče k RJ a ne do pinů.
Postup k montáži:
Na spodní části sloupku u pravé nohy spolujezdce vyndáme plastovou zátku a povolíme šroub (TX20), Vytáhneme si spodní část dveřní gumy, pak vezmeme obložení prahu v místě spoje s obložením sloupku a směrem dovnitř vozu a mírně nahoru si ho vycvakneme z perek. Ne moc, aby jste ho nelomili, jen natolik aby šlo vyndat obložení sloupku. To drží jen na dříve povoleném torxu a perkách k obložení prahu.
Pod obložením je šerná plastová krabička - RJ centrálu, která je přišroubovaná ke sloupku dvěma maticema M10. Pvolte si ji a vysuňte konektory z RJ. Potom jen na přísušné vodiče nacvakejte přes rychlospojky vodiče od modulu, zacvakněte zpět konektory přišroubujte jednotku. Já jsem na modul nakonec nalepil 3M oboustranou pásku a modul nalepil zvrchu na RJ. No a pak jen zacvaknout zpět plasty zašroubovat a je hotovo. Při použití těch rychlospojek odhaduju čas motáže na cca 20 minut.
Autor modulu se tu jistě brzy ozve a rozjede zakázkovou výrobu. Zatím, jak jsem psal je modul jen na 2 okna, třeba přibude i na všechny 4.
Přílohy
Modul.jpg
RJ centrálu.JPG
Konektor X61.JPG
Konektor X62.JPG
RJ s napojeným modulem.JPG
END

Uživatelský avatar
kukajz
Příspěvky: 383
Registrován: 14 říj 2007, 14:12
Bydliště: Vrbové - tam gde mačky robiá mnauu

Re: Dodatečné zapojení zavírání oken pomocí DO

Příspěvek od kukajz » 05 bře 2009, 13:25

To RomanK: pls do toho zapojenia musí ísť taká rýchla dioda? Lebo akurát taku doma nemam. Može tam isť aj nejaká štandardka napr 1N4007 apod? Ale keď nie, no musím isť hold kúpiť 10km. A ešte: nikdo mi neodpovedal. Pôjde mi to aj na iné diaľkové ovládanie, ktoré nezamyka na 2x?
Opel Astra G Caravan r.v.99 1.6 16V X16XEL
OP-COM

Uživatelský avatar
kamarek
Příspěvky: 351
Registrován: 15 říj 2007, 21:09
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Dodatečné zapojení zavírání oken pomocí DO

Příspěvek od kamarek » 05 bře 2009, 13:52

asi ti to nepojde, pisali ze az ked zamkneme na 2x, tak central vysle nejaky impulz.
Poslal so ti SZ
ASTRA G, 99, 1.6 X16SZR, EDÍCIA 100, STRIEBORNÁ METALÍZA

APiK
Příspěvky: 5922
Registrován: 31 črc 2008, 22:26

Re: Dodatečné zapojení zavírání oken pomocí DO

Příspěvek od APiK » 05 bře 2009, 15:38

Pojede to pouze po druhém zamčení vozu závora / alarm. Je jedno jestli klíčkem, nebo dálkou.
2x Opel Astra caravan 99/1,6 16V/X16XEL/Z147 - Italka a Švýcarka

Majla
Příspěvky: 1829
Registrován: 05 říj 2007, 16:46
Bydliště: Březová - Oleško

Re: Dodatečné zapojení zavírání oken pomocí DO

Příspěvek od Majla » 05 bře 2009, 15:48

když tu pročítám jaké s tím jsou obštrukce, tak není lepší ty okna pozavírat před vystoupením z auta :?

Charlie
Příspěvky: 1047
Registrován: 14 čer 2006, 12:16
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Dodatečné zapojení zavírání oken pomocí DO

Příspěvek od Charlie » 05 bře 2009, 15:51

Byl by někdo tak hodný a vyrobil k tomu ten "modul"? V elektrotechnice já se zrovna moc nevyznám :(
Corsa C 1,0 12V, Peugeot 607 2,2HDi,

Odpovědět