Shuya píše:Hojte cital som si navod od RomanK
Ja niesom tiez z el. moc kamarad, nevedel by to niekto dat dokopy a odoslat? samozrejme nie zadarminko. a btw: kam sa to vlastne umiestni, prerusim kable ako v pripade 1 a len nadpojim alebo ? Dakujem za mierne vysvetlenie
edit: kolko voltovy je ten kondik?
Ad Shuya SZ:
RomanK píše:Zapojení vývodů A,B,C může každý udělat dle svého uvážení. Buď na dráty vedoucí z konektoru ŘJ centrálu, nebo přímo na piny konektoru uvnitř ŘJ.
ŘJ centrálu najdeš po rozebrání kastlíku spolujezdce a obložení sloupku u nohou spolujezdce. Doporučuji připojit na kabeláž vedoucí ze svorkovnice, dle obrázků RomanaK. Ad kondík:
Je Jedno na kolik voltů, důležitá je kapacita. No vlastně i napětí, ale v obchodě se součástkami Ti stejně nabídnou na min 20V a to stačí, protože v palubní síti víc jak 14,8 nebude. Takže vlastně kondík na min 20V.
2x Opel Astra caravan 99/1,6 16V/X16XEL/Z147 - Italka a Švýcarka
Verze pro 4 okna
pro Defendra a ty co mají 4 okna nebo šíbr
Zapojení je podobné jako pro dvě okna. Jen je potřeba místo tranzistoru použít MOS-FET a ke kondenzátoru pak dát paralelně vybíjecí odpor. MOS-FET totiž nemá na řídící elektrodě skoro žádný odběr. Vše ostatní jinak zůstává stejné. Vybíjecí odpor jsem tuším použil 22k, ale je lepší to postavit a pak vyzkoušet při jakém minimálním odporu se všechna okna zavřou.
klikni pro větší obrázek
Astra 1.7 CDTI Caravan 2003 OPC line
Diagnostika TECH 2 a GM MDI, programování a resetování řídících jednotek, zjišťování security kódů k jednotkám http://www.carteam.cz tel: 777620300 nebo 777620301[/color]
RomanK: Ve schéma máš kondenzátor 100uF a na fotkách vidím 220uF. Co je správně?
A ještě jeden dotaz. Dá se místo mosfetu použít jakýkoliv jiný NPN tranzistor, jen výkonnější?, třeba z řady BD (např. BD140 1,5A/12,5W)?
BTW: Podle čárového kódu potvrzuji hodnotu vybíjecího odporu 22kohm
2x Opel Astra caravan 99/1,6 16V/X16XEL/Z147 - Italka a Švýcarka
Kapacita 100uF je dostačující pro zavření dvou oken. Může se použít i 220uF, nic se nestane jen se trochu prodlouží impuls na motůrky oken. 100uF je ale lepší volba. U některých ŘJ funguje zapojení s 220uF i na čtyři okna, ale u mne to ale nefungovalo, tak jsem udělal variantu s MOS-FET. Místo MOS-FETu nelze použít žádný jiný NPN tranzistor. Je to kvůli dlouhému dojezdu zadních oken, kdy je třeba hodně natáhnout impuls.
Astra 1.7 CDTI Caravan 2003 OPC line
Diagnostika TECH 2 a GM MDI, programování a resetování řídících jednotek, zjišťování security kódů k jednotkám http://www.carteam.cz tel: 777620300 nebo 777620301[/color]
RomanK píše:Kapacita 100uF je dostačující pro zavření dvou oken. Může se použít i 220uF, nic se nestane jen se trochu prodlouží impuls na motůrky oken. 100uF je ale lepší volba. U některých ŘJ funguje zapojení s 220uF i na čtyři okna, ale u mne to ale nefungovalo, tak jsem udělal variantu s MOS-FET. Místo MOS-FETu nelze použít žádný jiný NPN tranzistor. Je to kvůli dlouhému dojezdu zadních oken, kdy je třeba hodně natáhnout impuls.
Díky moc. U 4okeních tedy budeme laborovat. Ke kondíku dám vhodný vybíjecí trimer a impuls nastavíme po montáži. Ještě malý dotaz, jaký mosfet jsi použil?
EDIT: Schvaluješ mi IRF520?
2x Opel Astra caravan 99/1,6 16V/X16XEL/Z147 - Italka a Švýcarka
No hoši, už som z toho jelen. Takže keď si podľa tej schémy vyrobím plošák, zapojím ho do svorkovnice k centrálu, potom musím odpojiť tie spojené drôty na strane vodiča? A funguje to aj keď nemám origo centrál (myslím dialkové)? Lebo teraz nemám zamykanie na 2x. Mám dorábané poplašné, ktoré ovláda aj centrál, lebo sa mi pokazilo origo dialkové v klúči. Tak mám teraz nové dialkové, s ktorým zamykám iba na jedno stlačenie, bo na druhé sa mi zase odomkne So spojenými drôtami mi to funguje a prvé stlačenie (zamknutie) sa mi pozatvárajú okná. Tiež ma štve ten zvýšený odber z baterky. Za vyše týždňa, čo stojím na parkovisku už nenaštarujem
Zapojíš na origo RJ centrálu, podle Romanova návodu a rozpojíš ty dva spojené dráty.
Mimochdem zrovna dnes jsem to na astru montil, právě pro velký klidový odběr. Díky jednomu zdejšímu členu se mi dostalo již připraveného modulu pro zavírání 2 oken. Pěkně v úhledné krabičce s vyvedenýmy vodiči pro připojení k RJ. Montáž mi zabrala cca 2 hodiny (převážná část toho času je moje bl*ost). Ale jen proto, že jsem vodiče napojoval přímo do pinů na svorkovnicích. Jelikož jsou svorkovnice dost malé a není na nich rovna prostor pro připojení vodičů, vřele doporučuji každému kdo to bude dělat aby použil rychlospojky a vodiče od modulu napojil na vodiče k RJ a ne do pinů.
Postup k montáži:
Na spodní části sloupku u pravé nohy spolujezdce vyndáme plastovou zátku a povolíme šroub (TX20), Vytáhneme si spodní část dveřní gumy, pak vezmeme obložení prahu v místě spoje s obložením sloupku a směrem dovnitř vozu a mírně nahoru si ho vycvakneme z perek. Ne moc, aby jste ho nelomili, jen natolik aby šlo vyndat obložení sloupku. To drží jen na dříve povoleném torxu a perkách k obložení prahu.
Pod obložením je šerná plastová krabička - RJ centrálu, která je přišroubovaná ke sloupku dvěma maticema M10. Pvolte si ji a vysuňte konektory z RJ. Potom jen na přísušné vodiče nacvakejte přes rychlospojky vodiče od modulu, zacvakněte zpět konektory přišroubujte jednotku. Já jsem na modul nakonec nalepil 3M oboustranou pásku a modul nalepil zvrchu na RJ. No a pak jen zacvaknout zpět plasty zašroubovat a je hotovo. Při použití těch rychlospojek odhaduju čas motáže na cca 20 minut.
Autor modulu se tu jistě brzy ozve a rozjede zakázkovou výrobu. Zatím, jak jsem psal je modul jen na 2 okna, třeba přibude i na všechny 4.
To RomanK: pls do toho zapojenia musí ísť taká rýchla dioda? Lebo akurát taku doma nemam. Može tam isť aj nejaká štandardka napr 1N4007 apod? Ale keď nie, no musím isť hold kúpiť 10km. A ešte: nikdo mi neodpovedal. Pôjde mi to aj na iné diaľkové ovládanie, ktoré nezamyka na 2x?